Przedszkolaki
Klasa I
Edukacja polonistyczna
- „Elementarz odkrywców”- „Dzień odkrywców”- Proszę uzupełnić ćwiczenia do strony 60 (rozdziałKolory wiosny).
- „Elementarz odkrywców”-ćwiczenia, część 3 (do strony 58).
3.Podręcznik-czytanie nowych i utrwalanie wcześniej poznanych tekstów.
Edukacja matematyczna
„Elementarz odkrywców” ćwiczenia z matematyki część 2, proszę uzupełnić do strony 28.
Systematycznie ćwiczyć i doskonalić
dodawanie i odejmowanie w zakresie 15,
wskazywać pełne godziny na zegarze,
dokonywać obliczeń pieniężnych.
Klasa II
Tydzień I Elementarz odkrywców – podręcznik cz.3 E. str.38- 44- czytanie głośne E. str. 45 – tabelkę i zad.2 proszę przepisać do zeszytu. (Temat: Zaułek słówek- przecinek.) Elementarz odkrywców – ćwiczenia cz.3 Ćw: str. 48 – 57 |
Tydzień II Elementarz odkrywców – podręcznik cz.3 E. str.46,48 – czytanie głośne E. str.50 – opis przebiśniegu proszę przepisać do zeszytu. ( Temat: Opisujemy kwiaty.) E. str. 51,53-54 – czytanie głośne E. str.52 – zad.1 proszę przepisać zdania do zeszytu. ( Temat: Zaułek sówek – rozwijamy zdania.) E. str. 56 – czytanie głośne Proszę przepisać do zeszytu jedną zwrotkę wiersza i poprawić literki na zielono. ( Temat: Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę niż słyszę.) Elementarz odkrywców – ćwiczenia cz.3 Ćw: str. 58,60,62-65 |
Zagadnienia z edukacji przyrodniczej
Tydzień I i II Elementarz odkrywców – podręcznik cz.3 E. str.47,49 – czytanie głośne Proszę napisać do zeszytu „ Ptaki, które przylatują do nas na wiosnę”. „Kwiaty, które zakwitają wiosną”. ( Temat: Wiosna w świecie zwierząt i roślin.”) Elementarz odkrywców – ćwiczenia cz.3 Ćw: str. 59,61 |
Z edukacji plastyczno- technicznej
Proszę o wykonanie rysunku pt” Łąka pełna kwiatów na wiosnę” |
MATEMATYKA
Powtórzyć: dodawanie, odejmowanie, mnożenie w zakresie 30. Wyćwiczyć biegłą umiejętność.
Ćwiczenia str. 21-23
ZADANIA DLA UCZNIÓW Z KL. 8 I 7, KTÓRZY ZAKFALIFIKOWALI SIĘ NA FINAŁ POWIATOWEGO TURNIEJU POTYCZKI MATEMATYCZNO- EKONOMICZNE arkusz z zadaniami(1)
Klasa III
- Zapowiedziany na 19 marca test z Wielkiej Ligi Czytelników z książki „Nowe przygody skarpetek” Justyny Bednarek odbędzie się w późniejszym terminie. Zachęcam do dokładnegoczytania lektury lub słuchania tekstu czytanego przez rodziców.
- Proszę napisać własne opowiadanie o nowej przygodzie skarpetek uwzględniając trójczłonową budowę opowiadania. Zadanie może być wykonane tradycyjnie lub napisane na komputerze.
- Proszę wykonać do opowiadania ilustrację w formacie A-4 lub stworzyć rysunek na komputerze:)
- Proszę ułożyć i rozwiązać dwa zadania tekstowe związane z treścią książki.
- Będziemy komunikować się przez FB, dlatego proszę o przesłanie wszystkich zadań do oceny na Messenger’a.
Klasa IV
Język angielski
rozmawiamy o zainteresowaniach: podręcznik s. 76, ćwiczenia s. 74,
czas present simple (teraźniejszy prosty) – pytania i krótkie odpowiedzi: podręcznik s. 77, ćwiczenia s. 75,
piszemy wiadomość e-mail do kolegi/koleżanki z którymi chcemy nawiązać kontakt s. 77.
Przyroda
- Przeczytaj rozdział z podręcznika str. 147 – 150.
- Wyszukaj w dodatkowych źródłach informacji oraz zapisz własnymi zdaniami w zeszycie, co to są kanały śródlądowe. Podaj przykład takiego kanału występującego w Polsce. Napisz jak kanały śródlądowe są wykorzystywane. Twoja notatka powinna składać się z co najmniej czterech zdań.
Język polski
1.Przeczytaj tekst „Kryształowa kula”-str.214-podr.-wykonaj polecenia do tekstu( pisemnie w zeszycie – str.217, 1-5,)
2.Zeszyt ćwiczeń str. 72-74. Przepisz do zeszytu „Nową wiadomość”(str. 239 i 240) podr. i naucz się zasad pisowni wyrazów z „ch” i „h”.
3.Wykonaj zadania w zeszycie- str.241-podr. ćw. 7,8,9,
4.Przygotuj się na dyktando.
5.Pamiętaj o zapowiedzianej lekturze.
Wszystkie zadania będą sprawdzone i ocenione. Powodzenia.
Historia
- Powtórz i utrwal wiadomości z rozdziału III: Wojny i upadek Rzeczpospolitej.
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń do końca rozdziału III.
- W zeszycie przedmiotowym wykonaj podsumowanie – test (podręcznik str. 110.) i ćwiczenie 5 ( podręcznik str. 103)
MATEMATYKA
Powtórzyć:
– działania pisemne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie),
– cechy podzielności liczb,
– figury geometryczne
Klasa V
Język angielski
Podręcznik:
– str. 71 zad. 1 – uporządkuj słowa w trzech kategoriach i przepisz je do zeszytu;
– str. 71 zad. 4 – opisz w trzech, czterech zdaniach swoją ulubioną formę rozrywki;
– str. 72 zad. 1 – przeczytaj tekst
– str. 72 zad. 2 – zadecyduj, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe na podstawie tekstu, popraw zdania fałszywe i zapisz je w zeszycie;
– str. 72 zad. 3 – uzupełnij zdania i zapisz je w zeszycie;
Ćwiczenia:
– str. 66
– str. 67
– str. 68 – wybierz 8 słówek ze słowniczka i napisz zdania z tymi słówkami w zeszycie
Biologia
- Przeczytaj z podręcznika rozdział „Liść – wytwórnia pokarmu” (str. 106 – 109).
- Naucz się odpowiadać na pytania:
Jakie funkcje pełni liść?
b. Jak zbudowany jest liść?
c. Czym różni się liść pojedynczy od liścia złożonego?
d. Jakim przekształceniom mogą ulegać liście? - Przepisz powyższe pytania do zeszytu. Jako temat lekcji zapisz tytuł przeczytanego rozdziału.
- Napisz odpowiedź na jedno z powyższych pytań i prześlij je na mój adres (agakalwara@poczta.fm)
- Osoby chętne mogą wykonać doświadczenie z zeszytu ćwiczeń str. 73
Geografia
- Przeczytaj z podręcznika rozdział „Krajobraz pustyni gorącej i pustyni lodowej” (str. 127 – 133).
- Naucz się odpowiadać na pytania:
Gdzie położone są strefy: pustyń gorących i pustyń lodowych? Pokaż te strefy na mapie.
b. Jakie są cechy charakterystyczne klimatu pustyni gorącej, a jakie pustyni lodowej?
c. Jak wygląda krajobraz pustyni gorącej, a jak krajobraz pustyni lodowej?
d. Jakie zwierzęta i rośliny żyją na pustyni gorącej, a jakie na pustyni lodowej?
e. Jakie ludy zamieszkują strefy obu pustyń? Z czego żyją ci ludzie? - Przepisz powyższe pytania do zeszytu. Jako temat lekcji zapisz tytuł przeczytanego rozdziału.
- Napisz odpowiedź na jedno z powyższych pytań i prześlij je na mój adres (agakalwara@poczta.fm)
Język polski
1.Przeczytaj lekturę „Czarne stopy” Seweryna Szmaglewska.
2.Pamiętaj o zapowiedzianym sprawdzianie „Mity greckie”.
3.Na podstawie tekstu „Knyps z Czubkiem”-str.248,wykonaj pisemnie zadania 1,2,3,4-str.252-podr.
4.Wykonaj zadania: 1,2,3,4, str. 201.Podręcznik
Historia
- Zapoznaj się z tematem „Sztuka średniowiecza”. Następnie w zeszycie sporządź notatkę, dokonując charakterystyki stylu romańskiego i gotyckiego.
- Powtórz i utrwal wiadomości z rozdziału V: Społeczeństwo średniowiecza.
- W zeszycie rozwiąż test (podręcznik str. 158.) oraz ćwiczenie 5 ( podręcznik str. 139.)
MATEMATYKA
Dział IV. Ułamki dziesiętne, podręcznik str. 8-44
Powtórzyć: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków zwykłych
Klasa VI
Język polski
- Wykonaj zadania ze strony 210 podręcznika z kategorii „Po przeczytaniu lektury”.
- Odpowiedzi zapisz w zeszycie. Zadania zostaną ocenione.
- Naucz się opowiadać wybrany fragment z powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem”.
Język angielski
Jak będziemy żyli w przyszłości? – czytanie tekstu, odpowiedzi na pytania, ćwiczenia s. 60 – 61.
opis dotyczący naszego życiaw przyszłości: podręcznik s. 81.
powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału podręcznik s. 82 – 83, ćwiczenia s. 62 – 63.
Geografia
- Przeczytaj z podręcznika rozdział „Energetyka w Europie” (str. 114 – 119).
- Naucz się odpowiadać na pytania:
Jak dzielimy źródła energii?
b. Jakie znamy rodzaje elektrowni?
c. Od czego zależy lokalizacja elektrowni?
d. Jakie są wady, a jakie zalety korzystania z poszczególnych rodzajów elektrowni?
e. Jak wygląda struktura produkcji energii elektrycznej w Unii Europejskiej?
f. Jak wygląda przyszłość energetyki w Europie? Z których typów elektrowni będziemy korzystać w przyszłości i dlaczego? - Przepisz powyższe pytania do zeszytu. Jako temat lekcji zapisz tytuł przeczytanego rozdziału.
- Napisz odpowiedź na jedno z powyższych pytań i prześlij je na mój adres (agakalwara@poczta.fm)
Historia
- Zapoznaj się z tematem „Stany Zjednoczone Ameryki”. Następnie w zeszycie rozwiń punkty:
- a) Kolonie brytyjskie w Ameryce Północnej.
- b) Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych
- c) Polacy w walce o niepodległość Stanów Zjednoczonych
- d) Powstanie nowego państwa
- Powtórz i utrwal wiadomości z rozdziału IV: Od absolutyzmu do republiki.
- W zeszycie przedmiotowym wykonaj podsumowanie (podręcznik str. 150.) i ćwiczenie 5 ( podręcznik str. 126.)
MATEMATYKA
Powtórzyć:
– działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych,
– pola figur płaskich
Biologia:
Przeczytać w podręczniku podsumowanie rozdziału III: „Stawonogi i mięczaki” str. 77-78,
Rozwiązać test z podręcznika: Wiesz czy nie wiesz?, odpowiedzi zapisywać w zeszycie pod tematem: „Podsumowanie wiadomości z rozdziału „Stawonogi i mięczaki”.
Rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń str. 65-68.
Klasa VII
Język angielski
powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału podręcznik s. 88, ćwiczenia s. 66 – 67.
ćwiczenia s. 106 film dostępny na docwiczenia.pl
na platwormie epodreczniki.pl są dostępne ćwiczenia z różnych przedmiotów, niektóre są dostępne w języku polskim i angielskim (wystarczy wybrać opcję „po angielsku”), polecam!!!
Język polski
- Napisz prace domowe na podane tematy:
- Napisz opowiadanie o spotkaniu Świtezianki z bohaterką innego, w czasie którego nimfa z ballady Adama Mickiewicza przedstawi najtrudniejszą decyzję w swoim życiu. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz obie postacie. Twoja praca powinna liczyć 200 słów.
- Kto znalazł przyjaciela, znalazł skarb. Napisz rozprawkę, w której rozważysz, na czym polega przyjaźń między wybranymi przez Ciebie bohaterami literackimi. Odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej i do innego tekstu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.
- Napisz przemówienie, w którym zachęcisz rówieśników do czytania książek. Odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej i do innego tekstu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.
- Przeczytaj teksty i wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika:
- a) str. 243 – 244 zad. od 1 do 14
- b) str. 297 – 298, zad. od 1 do 13
- c) str. 331 – 332, zad. od 1 do 14
- Powtórz zagadnienia literackie i językowe od strony 333 do 346 (z tego będzie sprawdzian wiadomości)
Biologia
- Przeczytaj z podręcznika rozdział „Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego” (str. 165 – 169).
- Naucz się odpowiadać na pytania:
Jakie rodzaje gruczołów występują w ludzkim ciele?
b. Jakie narządy budują układ hormonalny?
c. Co to są hormony?
d. Jakie hormony są wytwarzane w naszym organizmie i za co one odpowiadają?
e. Na czym polega swoistość działania hormonów?
f. Na czym polega antagonistyczne działanie hormonów? Wyjaśnij na przykładzie insuliny i glukagonu.
g. W jaki sposób organizm reguluje wydzielanie hormonów? - Przepisz powyższe pytania do zeszytu. Jako temat lekcji zapisz tytuł przeczytanego rozdziału.
- Napisz odpowiedź na jedno z powyższych pytań i prześlij je na mój adres (agakalwara@poczta.fm)
Geografia
Obejrzyj w internecie film popularnonaukowy „HOME. Ziemia S.O.S” (dostępny na yt). Napisz swoje refleksje po obejrzeniu filmu i prześlij je na mój adres (agakalwara@poczta.fm). Twoja praca powinna się składać przynajmniej z 15 zdań.
Historia
- Powtórz i utrwal wiadomości z rozdziału IV: Ziemie polskie po Wiośnie Ludów.
- W zeszycie odpowiedz na pytania zamieszczone w podręczniku na str. 154.
WOS
- Powtórz i utrwal wiadomości z rozdziału „Prawo i prawa człowieka”.
- W zeszycie przedmiotowym rozwiąż podsumowanie – test (podręcznik str. 63)
- Wykonaj ćwiczenie 3 ( podręcznik str.56)
MATEMATYKA
Dział V. Równania, podręcznik str. 220-255
Chemia:
Utrwalić lekcje dotyczące wiązań chemicznych i ich rodzajów.
Rozwiązać zadania z podręcznika w zeszycie przedmiotowym:
Str. 120 zad. 1,2,3
Str. 129 zad. 1,2,3
Str. 126 zad. 1,2,4,7.
Utrwalić i zapisać do zeszytu wszystkie pojęcia z lekcji „ Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych przy ustalaniu wzorów i nazw związków chemicznych”. Podręcznik str. 130-136.
FIZYKA
Przypomnij sobie wiadomości o siłach według zagadnień ( I semestr tematy: 5, 6 podręcznik)
Siła jako miara oddziaływań , jednostka siły , siłomierz, siła jako wielkość wektorowa, cechy siły, siła równoważąca, siła wypadkowa, wypadkowa sił działających wzdłuż jednej prostej.
Wykonaj zadanie: docwiczenia.pl KOD: F7XWZW i odeślij je na adres: agajedynak1@poczta.onet.pldo 20 marca 2020 r.
Klasa VIII
Język angielski
– ćwiczenia strony 84, 85
– e-mail strona 85 (ćwiczenia)
– próbny egzamin ósmoklasisty: ćwiczenia strony: 86, 87, 88, 89
– bardzo proszę powtórzyć czasy gramatyczne: Past Simple, Past Continuous, Present Perfect
Wierzbna
klasa 1 Podręcznik +ćwiczenia Lessons 33, 34, 35
ćwiczymy opis W co jesteśmy ubrani?
pytamy o cenę How much is/are ………?
odpowiadamy na to pytanie It is………., They are ……………..
utrwalamy wiadomości z rozdziału 7 (unit 7)
klasa 2 Podręcznik +ćwiczenia Lessons 26, 27
ćwiczymy liczebniki 1 – 20,
poznajemy liczbę mnogą niektórych rzeczowników,
poznajemy nazwy kierunków (up, down, straight on, turn left, turn right, stop).
klasa 3 Podręcznik +ćwiczenia Lessons 24, 25
opisywanie cech charakteru osób (przymiotniki: honest, clever, smart, hard working, kind, funny, wonderful).
powtótrzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 5 (Unit 5)
Język polski
- Napisz prace domowe na podane tematy:
- Napisz przemówienie, w którym przekonasz rówieśników, że warto znaleźć w sobie siłę, by mierzyć się z trudnościami. Odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej
i do innego tekstu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów. - Napisz opowiadanie o spotkaniu Świtezianki z bohaterką innego utworu literackiego, w czasie którego nimfa z ballady Adama Mickiewicza przedstawi najtrudniejszą decyzję w swoim życiu. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz obie postacie. Twoja praca powinna liczyć 200 słów.
- Zgoda buduje, niezgoda rujnuje. Napisz rozprawkę, w której rozważysz, czy warto żyć w zgodzie z otoczeniem. Odwołaj się do ZEMSTYAleksandra Fredry i do innego tekstu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.
- Napisz recenzję spektaklu lalkowego przygotowanego na podstawie II części Dziadów Mickiewicza. W swojej wypowiedzi wykorzystaj znajomość lektury. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.
- Przeczytaj teksty i wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika:
- a) str. 219 – 220, zad. od 1 do 11
- b) str. 261 – 262, zad. od 1 do 10
- c) str. 301 – 302, zad. od 1 do 8
- Powtórz zagadnienia literackie i językowe od strony 333 do 317 (z tego będzie sprawdzian wiadomości)
Biologia
- Przeczytaj z podręcznika rozdział „Czym jest ekosystem?” (str. 116 – 120).
- Naucz się odpowiadać na pytania:
Co to jest ekosystem? Z jakich elementów się składa?
b. Jakie znamy rodzaje ekosystemów?
c. Na czym polega zjawisko sukcesji ekologicznej pierwotnej i wtórnej?
d. Jak ludzie wykorzystują ekosystemy? - Przepisz powyższe pytania do zeszytu. Jako temat lekcji zapisz tytuł przeczytanego rozdziału.
- Napisz odpowiedź na jedno z powyższych pytań i prześlij je na mój adres (agakalwara@poczta.fm)
Geografia
- Przeczytaj z podręcznika rozdział „Ludność i gospodarka Australii” (str. 162 – 165).
- Naucz się odpowiadać na pytania:
Ile wynosi liczba ludności Australii? (porównaj z Polską).
b. Które regiony są najgęściej a które najsłabiej zaludnione (nazwij je i wskaż na mapie) i jakie są tego przyczyny?
c. Jak nazywają się rdzenni mieszkańcy Australii, ilu ich jest, z czego się utrzymują i czym charakteryzuje się ich kultura?
d. Skąd w Australii wzięli się Europejczycy?
e. Dlaczego Australia jest atrakcyjna dla imigrantów?
f. Scharakteryzuj rolnictwo Australii (jaką część terytorium stanowią użytki rolne, gdzie warunki dla jego rozwoju są korzystne a gdzie nie, jakie zwierzęta się hoduje, jakie rośliny się uprawia). - Scharakteryzuj przemysł Australii (na podstawie mapy wskaż surowce mineralne występujące w Australii, wymień które gałęzie przemysłu są najlepiej rozwinięte i wyjaśnij dlaczego mogły się one rozwinąć, wyjaśnij jakie znaczenie mają te gałęzie przemysłu dla rozwoju kraju)
- Wyjaśnij jakie znaczenie dla gospodarki Australii ma sektor usług (ile procent PKB pochodzi z usług, które usługi mają największe znaczenie, czy bezrobocie jest duże i dlaczego tak jest, jakie są perspektywy gospodarcze Australii na przyszłość).
- Przepisz powyższe pytania do zeszytu. Jako temat lekcji zapisz tytuł przeczytanego rozdziału.
- Napisz odpowiedź na jedno z powyższych pytań i prześlij je na mój adres (agakalwara@poczta.fm
Historia
- Powtórz i utrwal wiadomości z rozdziału IV: Polska po II wojnie światowej.
- Zapoznaj się z tematem „Polska w latach 70. XX wieku”. Następnie odpowiedz na pytania ( w zeszycie) :
- a) Scharakteryzuj politykę gospodarczą ekipy E. Gierka
- b) Wyjaśnij na czym polegała „propaganda sukcesu” lat 70.
- c) Przedstaw zmiany w Konstytucji PRL wprowadzone za rządów E. Gierka
MATEMATYKA
Przykładowy arkusz (TestVIIIMatematyka)
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z matematyki.
Uczniów obowiązuje codzienna i systematyczna praca w oparciu o zagadnienia i materiały podane podczas lekcji matematyki dnia 11 marca (na czas zawieszenia zajęć). Mianowicie:
– repetytorium„Teraz egzamin ósmoklasisty. Matematyka” – teoria w całości, zadania i arkusze egzaminacyjne,
– strona internetowa „Szalone liczby”, znajduje się tam 8 przykładowych arkuszy egzaminu ósmoklasisty oraz zbiór zadań- powtórzenie również z rozwiązaniami i wyjaśnieniami krok po kroku.
Nauka podczas zawieszenia zajęć w szkołach- materiały zalecane dla ósmoklasistów przez MEN
Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:
- https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/informatory/
- https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/
- dodatkowe zestawy zadań (na stronach OKE): np.
- a) https://www.oke.gda.pl/index.php?page=materia%C5%82y-%C4%87wiczeniowe
- b) http://www.oke.krakow.pl/inf/staticpages/index.php?page=2019010312000373&o-e#o-egzaminie
- c) http://oke.waw.pl/artykuly/podglad.php?id_artykulu=3228
- https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/arkusze/2019-2
Uczniów obowiązuje codzienna i systematyczna praca na czas zawieszenia zajęć.
FIZYKA
Utrwalamy wiadomości o fali elektromagnetycznej.
Wskazujemy podobieństwa i różnice między falą mechaniczną i elektromagnetyczną, wymieniamy rodzaje fal elektromagnetycznych, potrafimy powiedzieć gdzie znalazły zastosowanie.
Wykonaj zadanie: docwiczenia.pl KOD: F89W4L i odeślij je na adres: agajedynak1@poczta.onet.pldo 20 marca 2020 r.
DLA DOCIEKLIWYCH
Wyszukaj w dostępnych źródłach informacje na temat tego, jaki rodzaj fal elektromagnetycznych wykorzystuje się w medycynie do:
- diagnostyki nowotworowej
- wykonywania tomografii komputerowej
- leczenia chorób skóry i sterylizacji narzędzi chirurgicznych.
Informatyka
- https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-podstawowa/informatyka
- https://dlaucznia.migra.pl
W-F
Ćwiczenia w domu (sprawdź)