„SZUKANIE POMOCY JEST OZNAKĄ SIŁY, NIE SŁABOŚCI”
NAUCZYCIELE SPECJALIŚCI
PSYCHOLOG: KAROLINA KAPUŚNIAK
PEDAGOG SZKOLNY/ PEDAGOG SPECJALNY: ALEKSANDRA GILARSKA
LOGOPEDA: BARBARA ZŁOTNIK
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE: MONIKA SOPEL – STĘCHŁY
DORADZTWO ZAWODOWE: AGNIESZKA JEDYNAK
DRODZY UCZNIOWIE I RODZICE!
- możemy Wam pomóc przemyśleć różne sprawy
- możemy wspólnie opracować sposoby naprawy sytuacji
- możemy wspólnie opracować taki sposób działania, który będzie dla Was zadawalający
Ze specjalistami można się kontaktować w godzinach dostępności oraz przez dziennik elektroniczny Librus
Miejsce Nauczycieli Specjalistów znajduje się na styku społeczności uczniów, nauczycieli i rodziców. Obserwując życie szkolne, konflikty i różnice interesów pełnią oni rolę zarówno wspomagającą jak i wspierającą (wspomagają, czyli pomagają /współuczestniczą w działaniu, wspierają, czyli towarzyszą i motywują). Nauczyciele Specjaliści są obiektywnymi rzecznikami praw ucznia, wspierają racjonalne rozwiązania trudności szkolnych i problemów osobistych, ukazują możliwości budowania pozytywnych więzi. Nauczyciele Specjaliści nie zastępują rodziców ani wychowawców, ale wspomagają ich w udzielaniu pomocy, korzystając ze współpracy instytucji wspierających szkołę i rodzinę. Specjaliści niosą profesjonalną pomoc uczniom, gdy borykają się z problemami w nauce, gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc.
Kto może się zgłosić?
Uczeń, gdy:
- ma trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami;
- nie czuje się w szkole bezpiecznie (jest zastraszany lub dyskryminowany);
- w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co utrudnia mu dobre funkcjonowanie;
Rodzic, gdy:
- nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania;
- chciałby lepiej zrozumieć swoje dziecko.
Nauczyciel, gdy:
- doświadcza trudności z uczniem lub zauważa konflikt między uczniami w klasie;
- szuka nowych form wsparcia w pracy wychowawczej.