Wykaz konsultacji dla uczniów klasy 8 Szkoły Podstawowej w Wierzbnej od dnia 25.05.2020 r.

Zdalne nauczanie – materiały i kontakt do nauczycieli

Wykaz stron do nauki zdalnej. Zachęcamy do skorzystania (zobacz)

Materiały dla uczniów na czas zawieszenia zajęć (zobacz)

Szkoła z TVP (plan lekcji)

Informacja

dla rodziców Oddziałów Przedszkolnych i Punktu Przedszkolnego

Od 6 maja br. otwieramy oddziały przedszkolne i punkt przedszkolny w naszej szkole, zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia.

Do przedszkola przyjmowane są dzieci, których rodzice nie mają możliwości pozostawienia dziecka w domu ponieważ pracują.

Pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Ze względu na sytuację epidemiczną możemy ograniczyć liczebność grupy przedszkolnej.

W chwili obecnej nie ma Rodziców chętnych do posyłania dzieci do przedszkoli, gdyby jednak zaistniała konieczność i musieli Państwo skorzystać z opieki przedszkolnej, należy pobrać odpowiednie dokumenty, wypełnić je i dostarczyć drogą elektroniczną, na adres: spwierzbna@wp.pl, bądź osobiście w sekretariacie szkoły w godzinach od 8.00-13.00.

W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny 16 621 26-32.

Załączniki do pobrania:

Oświadczenie rodzica COWID-19 Wytyczne_GIS_i_MZ Wytyczne_GIS_zlobki_przedszkola

 

 


 Wniosek(pobierz)

 

Zasady organizacji nauczania na odległość w Szkole Podstawowej im. ks. Jana Radochońskiego w Wierzbnej

zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 20.03.2020 r.

Informacja dla Rodziców i Uczniów:

  • Podstawowym źródłem informacji jest strona internetowa szkoły oraz konta pocztowe każdego nauczyciela.
  • Nauczyciele mogą dodatkowo wybrać inne kanały przekazu informacji. O swoim wyborze poinformują uczniów i rodziców telefonicznie.
  • W klasach 1-3 nauczyciele będą przekazywali rodzicom zagadnienia i wskazówki do pracy z dziećmi na każdy dzień w godzinach wskazanych w planie lekcji.
  • Uczniów w klasach 4-8 obowiązuje tygodniowy plan nauczania, według którego nauczyciele będą się kontaktować z uczniami i przekazywać informacje związane z realizacją tematu zajęć.
  • Uczniowie dostosowują czas i tempo pracy do swoich możliwości z uwzględnieniem przerw na odpoczynek.
  • Sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji ich wiedzy, umiejętności i wykonywania zadań każdy nauczyciel ustala indywidualnie i przekazuje informację uczniom.

Nauczyciele muszą wziąć pod uwagę możliwości psychofizyczne uczniów, zasady higieny pracy przy komputerze oraz możliwości sprzętowe uczniów.

Drodzy Uczniowie!

Rozpoczęliśmy pierwszy tydzień szkoły w wersji online. W najbliższych dniach nie będziecie mieli możliwości spotkania się z kolegami i koleżankami na terenie szkoły. Pamiętajcie, że te ograniczenia są przejściowe, chwilowe – nie na zawsze. Kiedy wszyscy wrócimy do szkoły rozpoczniemy wykonywać nasze codzienne obowiązki w dotychczasowej formie. Szczególnie teraz, kiedy pozostajecie w domu konieczne jest unikanie spotkań grupowych, wychodzenia z domu, co wynika z bezpieczeństwa i dbałości o swoje i innych zdrowie.Potraktujcie ten okres jako dodatkową możliwość do ćwiczenia cierpliwości, optymizmu, odpowiedzialności i kreatywności.

Dostaliście informacje jak będzie wyglądał aktualnie tryb nauki i rozliczania się z wykonanej pracy w domu. To nie jest okres ferii ani mini wakacji. Wszyscy – uczniowie, nauczyciele i Wasi rodzice nadal mamy obowiązki, które będziemy realizować. Zmienia się jedynie sposób, w jaki będziemy to robić.

Skorzystajcie z niżej podanych wskazówek, aby jak najskuteczniej,

zdrowo i  bezpiecznie wykorzystać ten nietypowy czas.

Drogi Uczniu:

Utrzymaj szkolny tryb dnia:

  1. Zachowaj poranną rutynę – pamiętaj o higienie i śniadaniu. Ważne jest abyś codziennie zdrowo się odżywiał, dobrze wysypiał i dbał o higienę ciała, szczególnie rąk.
  2. O określonej porze zacznij pracę zadaną przez nauczycieli. Rozplanuj swoją pracę na każdy dzień.
  3. W czasie nauki rób sobie krótkie ruchowe przerwy: rozciąganie się, wstanie z miejsca, spacer po mieszkaniu – będzie to regenerowało umysł.
  4. W czasie robienia przerw unikaj oglądania youtube , telewizji, grania w gry. To świetna okazja do ćwiczenia samodyscypliny.
  5. Zaplanuj sobie czas popołudniowy. Może warto: przeczytać ciekawą książkę, zadaną lekturę, nadrobić zaległości z przedmiotów, pobawić się z rodzeństwem, poszerzyć swoje zainteresowania, pasje itp. Jest wiele stron online, które pozwolą Ci utrwalać, zdobywać i pogłębiać wiedzę, rozwijać zainteresowania, np.www.gov.pl/zdalnelekcje,https://pistacja.tv/,https://adamedsmartup.pl/baza-wiedzy/page/2/

Także telewizja TVP Kultura rozpoczęła emisję zekranizowanych lektur szkolnych i innych ciekawych pozycji (m. in. W pustyni i w puszczy, Pinokio, Katarynka, Antek, Mały Książę, Latarnik, Złota kaczka).

  1. Utrzymuj kontakty koleżeńskie – tylko online. Możesz np. dzielić się online informacjami, swoimi pomysłami  jak w kreatywny sposób można czas wolny spędzać w domu.
  2. Ustal z rodzicami czas po południu, w którym będziecie mogli razem pobyć,pobawić się.
  3. Zapytaj rodziców, jak w czasie szkoły online możesz pomóc im w domowych obowiązkach. To świetna okazja, by pomóc rodzicom czy też z nimi uczyć się np. gotować, sprzątać, prać, prasować. Możesz podzielić się z rówieśnikami online swoimi umiejętnościami, zdolnościami np. przygotowaną sałatką, zrobionym obiadem rodzinnym, przygotowaną pracą plastyczną itp.
  4. Ustal z rodzicami limit grania w gry komputerowe i oglądania telewizji. Będziesz mieć i tak dodatkowo więcej czasu na komputer niż zwykle. Zadbaj, abyś każdego dnia kładł się o odpowiedniej porze spać – potrzebne jest to dla zdrowia ducha i ciała. Kładąc się wcześniej, będziesz wypoczęty, a ucząc się łatwiej będziesz przyswajał wiadomości.
  5. Korzystając z Internetu pamiętaj o zasadach bezpiecznego zachowania w sieci. Powstrzymuj się od słów i zachowań, które mogą zranić innych, albo zaszkodzić samemu Tobie. Aby rozpoznać, czy to, co chcesz zrobić może spowodować krzywdę Tobie lub innym, pamiętaj by zadać sobie pytanie: Czy to jest bezpieczne? Czy jest dobre? Co na to powiedzieliby rodzice, nauczyciele? Jeśli wiesz, że jest to niewłaściwe, a dorośli nie pochwalą Twojego zachowania powstrzymaj się i zachowaj spokój. Jeżeli zaś ktoś próbowałby Cię skrzywdzić- poinformuj o tym fakcie rodziców.
  6. Pamiętaj Twoi rodzice chcą wiedzieć wszystko o Tobie, są ciekawi co u Ciebie słychać, co przeżywasz, co sprawia Ci radość, a co Cię niepokoi. Zawsze na Nich możesz liczyć. W razie wątpliwości, trudności – pytaj i proś rodziców o opinię, o pomoc. Dziel się z rodzicami swoimi doświadczeniami, mów o swoich uczuciach, przeżywanych emocjach, swoim samopoczuciu.
  7. Pamiętaj – Twoi nauczyciele pozostają w kontakcie z Tobą. Możesz się z Nimi komunikować i korzystać z ich pomocy.

 

Wskazówki dotyczące profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci

w czasie zagrożenia koronawirusem

 

Szanowni Rodzice,

Od 14 marca  2020 r. szkoła przeszła w tryb online. To nietypowa sytuacja dla Państwa i dzieci. Zachowanie spokoju będzie miało duży wpływ na odporność zarówno psychiczną, jak i fizyczną. Oczywiście, różnimy się między sobą i różnią się też nasze dzieci. Są takie dzieci, które w obecnej sytuacji czują pewne podekscytowanie, ciekawość, a nawet radość, bo w końcu nie trzeba chodzić do szkoły i może w domu dzieją się nowe, ciekawe rzeczy. Mogą być jednak i takie dzieci, które z niepokojem, z lękiem stale sprawdzają portale informacyjne lub dopytują dorosłych albo poszukują informacji o zagrożeniu. Jeszcze inne, mówią: dość! – już nie mogą oglądać, słuchać, czytać i rozmawiać na temat zagrożenia koronawirusem. Wszystkie, nawet te szczęśliwe, z różnym natężeniem i częstotliwością mogą odczuwać nieprzyjemne uczucia. Martwić się, obawiać się ….. Ten strach, zupełnie zrozumiały w obecnej sytuacji, wymaga zaopiekowania się dziećmi przez nas dorosłych.

Udostępniamy kilka ogólnych wskazówek profilaktyki zdrowia psychicznego:

  1.           OBSERWUJMY – siebie i nasze dzieci. Nie tylko pod kątem infekcji, ale i tego jak emocjonalnie radzimy sobie z otaczającą rzeczywistością. Jakie jest nasze dziecko? Jak reaguje na tę sytuację, jak reaguje na nas? Czy dopytuje? Czy unika rozmów? Czy aktualna sytuacja go nie przeciąża, a może zbyt duży napływ informacji wzmaga jego niepokój? A jak my się zachowujemy? Czy epidemia, zagrożenie jest stale obecne w naszych rozmowach? Czy nieustannie sprawdzam wiadomości dotyczące zagrożenia koronawirusem? Jak nasza postawa działa na syna czy córkę?
  1.         BĄDŹMY GOTOWI DO ROZMOWY – przygotujmy sobie zestaw 3-4 rzetelnych faktów, którymi możemy się z naszym dzieckiem podzielić. Czasem trzeba będzie powtórzyć je wielokrotnie – dzieci lubią upewniać się, że mówimy prawdę i wiemy, co mówimy. Bądźmy gotowi na konfrontację z fakenewsami (Tato, a Adam powiedział…). Nie warto jednak przekazywać dzieciom niesprawdzonych treści, niezliczonych supertajnych informacji, czy dramatycznych nowin (np. Jest kolejna ofiara!). Bądźmy w tych rozmowach spokojni, opanowani i rzeczowi. Jeśli sami jesteśmy kłębkiem nerwów i mimo szczerych chęci nie udaje się nam zachować spokoju, zastanówmy się, kto z naszego otoczenia (np. telefonicznie) mógłby taką rozmowę przeprowadzić? Może wujek ratownik, pielęgniarz, ciocia lekarka czy nauczyciel? Ustalmy z nimi wcześniej, czego potrzebujemy i jak chcielibyśmy, aby taka rozmowa wyglądała. Fajnie jeśli jest to bliska dla naszego dziecka osoba, do której ma zaufanie, którą lubi.
  1.         MÓWMY SZCZERZE – NIE WIEM – Ile to będzie trwało? Kto zachoruje? Takie pytania mogą szokować, złościć. Należy jednak cieszyć się, że dzieci traktują nas jako ważne źródło informacji, mają do nas zaufanie. Czasem możemy ostudzić różne niepokoje dziecka, jednak na niektóre pytania nie znamy przecież odpowiedzi (nikt z nas nie wie, ile będzie trwała ta sytuacja). I o tej swojej niewiedzy warto szczerze mówić.
  1.         ROZMAWIAJMY JAK RADZIĆ SOBIE Z LĘKIEM – to bardzo ważna wiedza. Opowiedzmy, pokażmy dzieciom, co my robimy, żeby trudne myśli nie zapanowały w naszej głowie (np. czytanie książek, oglądanie komedii, porządki w szafkach). Ważne jest przekierowywanie myśli na zajęcia kreatywne (uruchamiamy wtedy prawą półkulę – kreatywność, ekspresja emocji, sztuka, ruch – co obniża poziom lęku; nadmierne analizowanie i planowanie – nasila lęk). Ale również pytajmy dzieci, co im pomaga? Dzieci – są w tym bardzo kreatywne i mogą nas zaskoczyć superpomysłami z których i my możemy korzystać. Sprawdzimy też, czego potrzebują w tej sytuacji. Zastanówmy się, co możemy wspólnie robić, aby zachować dobry nastrój. Umówmy się na jakiś kod – sygnał, kiedy ktoś z członków rodziny poczuje, że smutek go dopada. Ustalmy, kiedy potrzebujemy samotności, a kiedy towarzystwa innych ludzi. Szczerze rozmawiajmy o tym, że i my dorośli przeżywamy trudne emocje ale znamy sposoby, aby z nimi sobie radzić. W tych rozmowach ważne jest zachęcanie do tropienia lęków niewypowiedzianych – czasem to co dzieci mają w głowie jest poważniejsze od rzeczywistości. Kiedy taki lęk ujrzy światło dzienne, dziecko opowie co czuje, wówczas ten lęk traci na swojej mocy i można się nim zaopiekować (to trochę jak z koszmarami sennymi). Jeśli to jest możliwe, dajmy dziecku czas na płacz, złość i inne trudne emocje.
  1.         WSKAZUJMY NA CZASOWOŚĆ PEWNYCH OGRANICZEŃ CZY ROZWIĄZAŃ – obecna sytuacja dla dzieci i młodzieży może być trudna. Mogą mieć poczucie niejako zamachu na ich podstawowe prawa i ograniczanie wolności. Rozmawiajmy z nimi o tym. Pokazujmy terminowość tych rozwiązań i to, czemu one mają służyć.
  1.         BĄDŹMY ODPOWIEDZIALNI – ta sytuacja może być świetną lekcją empatii, wrażliwości i właśnie odpowiedzialności za wspólnotę: rodzinną, klasową, sąsiedzką… Nasze zachowania przecież przekładają się bezpośrednio na rozprzestrzenianie wirusa, a więc na życie i zdrowie innych ludzi. Rozmawiajmy o tym z naszymi dziećmi.
  1.         NIE OSZUKUJMY – starajmy się być spokojni – nie panikujmy. Jednak kiedy rozmawiamy o rzeczach trudnych, ulegamy emocjom a przyłapuje nas na tym młody człowiek i zadaje pytanie – Co się stało? To nie odpowiadajmy NIC. Takie ucinanie rozmowy, tworzenie tajemnic, jest pożywką do karmienia lęków. Ochłońmy i nawet jeśli nie od razu, wyjaśnimy dziecku, co się stało, czego było świadkiem (czasem wystarczy ogólnie: np. …ta stała obecność informacji o wirusie mnie złości, martwi czy niepokoi).
  1.         ZADBAJMY O POTRZEBY DZIECI – tak jak my potrzebujemy porozmawiać z bliskimi, koleżanką czy kolegą, nasze dzieci również tego kontaktu (teraz online) potrzebują. Zadbajmy o to. Rówieśnicy są bardzo ważni. Pamiętajmy o nowych technologiach – to jest moment, żeby z nich korzystać. Trzeba jednak zachować czujność, aby dziecko zbyt dużej ilości czasu nie spędzało przed komputerem (gry komputerowe), a czas ten był bezpieczny (ochrona przed cyberprzemocą, kontaktami z nieznajomymi). Również starajmy się dziecku organizować czas wolny bo teraz jest go więcej, niż gdy dziecko chodziło do szkoły. Angażujmy dzieci w zabawy, obowiązki domowe, wspólne gry. Dbajmy, aby nasze dzieci słyszały pochwały, słowa, że są kochane, potrzebne, ważne.  To daje poczucie bezpieczeństwa.
  1.         UCZMY SIĘ RAZEM ZDROWYCH NAWYKÓW i bądźmy wzorem do naśladowania. Pokazujmy i ćwiczmy, jak myć ręce, jak zasłaniać usta, jak dbać o wypoczynek, odpowiedni sen i dobry nastrój oraz jak zdrowo się odżywiać. Pomagajmy dzieciom racjonalnie planować czas nauki i wywiązywać się z obowiązków szkolnych.
  1.   ZADBAJMY O INNYCH – może w tej aktualnej sytuacji spróbujemy zająć się czymś użytecznym. Można np. razem z dzieckiem wesprzeć słabszych, osoby starsze, które potrzebują naszego wsparcia, rozmowy, naszego zainteresowania (telefonicznie, przez skype).
  2.  

KIEDY NIEPOKOIĆ SIĘ O DZIECKO?

Kiedy nasze dziecko:

– często przeżywa uczucie lęku,

– boi się rzeczy, które do tej pory nie budziły niepokoju,

– skarży się na ból głowy i dolegliwości ze strony żołądka, wymioty, zawroty głowy, ma omdlenia, kołatanie serca, nadmiernie się poci lub występują inne objawy somatyczne,

– jest apatyczne, osowiałe, nie może zasnąć,

– ze snu budzą go koszmary,

– łatwo i często przechodzi w skrajne emocje – od śmiechu do płaczu,

– łatwo się męczy,

– nie ma apetytu lub ma wzmożony apetyt, jak nigdy wcześniej, a wymienione objawy nie zaczynają się zmniejszać, a wręcz nabierają na sile i wyraźnie utrudniają dziecku codzienne życie –  wówczas Twoje dziecko potrzebuje profesjonalnej pomocy psychologicznej.

 



Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. (zobacz więcej)

Podstawowe środki ochronne przeciwko nowemu koronawirusowi wywołującemu chorobę COVID-19 (Opracowano na podstawie danych WHO, ECDC i CDC)

Główny Inspektorat Sanitarny, Warszawa Aktualizacja na dzień 21 lutego 2020 r.

pastedGraphic.png

Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Ciężki przebieg choroby obserwuje się u ok.15-20% osób. Do zgonów dochodzi u 2-3% osób chorych. Prawdopodobnie dane te zawyżone, gdyż u wielu osób z lekkim przebiegiem zakażenia nie  dokonano potwierdzenia laboratoryjnego.

Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon, są osoby starsze, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby, w szczególności przewlekłe. Najwięcej potwierdzonych przypadków zakażenia nowym koronawirusem zarejestrowano w Chinach (99%), głównie w prowincji Hubei. Pozostałe osoby „zawlekły” wirusa do innych krajów Azji, Europy, Oceanii i Ameryki Północnej
i zakaziły (np. w Niemczech, we Francji, w Wielkiej Brytanii) kolejne osoby.

Wirus przenosi się drogą kropelkową. Aktualnie nie ma szczepionki przeciw nowemu koronawirusowi. Można natomiast stosować inne metody zapobiegania zakażeniu, zaprezentowane poniżej. Metody te stosuje się również w przypadku zapobiegania innym chorobom przenoszonym drogą kropelkową np. grypie sezonowej (w przypadku której, szczyt zachorowań przypada w okresie od stycznia do marca każdego roku).

ZALECENIA

Często myj ręce
Często myj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu, używaj płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%).

Dlaczego? Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.

Stosuj odpowiednie zasady ochrony podczas kaszlu i kichania
Podczas kaszlu i kichania zakryj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – natychmiast wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu – płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%).

Dlaczego? Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków i wirusów. Jeśli kichasz lub kaszlesz w dłonie, możesz zanieczyścić przedmioty lub dotykane osoby.

Zachowaj bezpieczną odległość
Zachowaj co najmniej 1 metr odległości między sobą a innymi ludźmi, szczególnie tymi, którzy kaszlą, kichają i mają gorączkę.

Dlaczego? Gdy ktoś zarażony wirusem powodującym chorobę układu oddechowego, taką jak COVID-19, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki śliny i śluzu zawierające wirusa. Jeśli jesteś zbyt blisko, istnieje ryzyko, że możesz wdychać wirusa.

Unikaj dotykania oczu, nosa i ust
Dlaczego?
Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być skażone wirusem. Jeśli dotkniesz oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, możesz przenieść wirusa z powierzchni na siebie.

Jeśli masz gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu, zasięgnij pomocy medycznej
Jeśli masz gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu, zasięgnij pomocy medycznej zgodnie z  informacją zamieszczoną na stronie Ministerstwa Zdrowia https://www.gov.pl/web/zdrowie

Dlaczego? Objawy ze strony układu oddechowego z towarzyszącą gorączką mogą mieć wiele przyczyn np. wirusową (wirusy grypy, adenowirusy, rynowirusy,  koronawirusy, wirusy paragrypy) czy bakteryjną (pałeczka Haemophilus influenzaea, pałeczka krztuśca, chlamydia, mykoplazama).

Jeśli masz łagodne objawy ze strony układu oddechowego i nie podróżowałeś do Chin
Jeśli masz łagodne objawy ze strony układu oddechowego i nie podróżowałeś do Chin, pamiętaj o stosowaniu podstawowych zasad ochrony podczas kaszlu, kichania oraz higieny rąk i pozostań w domu do czasu powrotu do zdrowia, jeśli to możliwe.

Chroń siebie i innych przed zachorowaniem

Nie zaleca się używania masek na twarz przez zdrowych ludzi w celu zapobieżenia rozprzestrzenianiu się SARS-Cov-2

Noszenie maseczki zasłaniającej usta i nos może pomóc ograniczyć rozprzestrzenianie się niektórych chorób układu oddechowego.  Jednak stosowanie samej maseczki nie gwarantuje powstrzymania infekcji i powinno być połączone ze stosowaniem innych środków zapobiegawczych, w tym higieną rąk i zasadami ochrony podczas kaszlu czy kichania (patrz wyżej) oraz unikaniem bliskiego kontaktu z innymi ludźmi (co najmniej 1 metr odległości).

Światowa Organizacja Zdrowia doradza racjonalne stosowanie maseczek.

Używaj  maseczek tylko wtedy, gdy masz objawy ze strony układu oddechowego (kaszel lub kichanie), podejrzewasz u siebie infekcję SARS-Cov-2 przebiegającą z łagodnymi objawami lub opiekujesz się osobą z podejrzeniem infekcji SARS-Cov-2. 

Podejrzenie zakażenie SARS-Cov-2 jest powiązane:

– z podróżowaniem po obszarze Chin, w którym zgłoszono przypadki zakażenia SARS-Cov-2,
lub
– bliskim kontaktem z kimś, kto podróżował po Chinach i ma objawy ze strony układu oddechowego.

Europejskiego Centrum Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) ocenia, iż ryzyko zakażenia SARS-CoV-2 dla obywateli UE/EOG i Wielkiej Brytanii przebywających w Europie jest obecnie niskie.

Zachęcamy do zapoznania się informacjami zamieszczanymi  na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego pod adresem www.gis.gov.pl, m.in. „Komunikat dla podróżujących”, „Zasady postępowania epidemiologicznego i medycznego w związku z ryzykiem zawleczenia na obszar Polski nowego koronawirusa (SARS-CoV-2)”” oraz „ Zasady postępowania w PODRÓŻY LOTNICZEJ oraz w portach lotniczych w związku z ryzykiem zawleczenia na obszar Polski nowego koronawirusa (SARS-CoV-2)”.  Zachęcamy również do odwiedzania strony Głównego Inspektoratu Sanitarnego na Facebooku, gdzie zamieszczane są najnowsze informacje.

Instrukcja jak poprawnie i skutecznie myć ręce znajduje się poniżej.

pastedGraphic_1.png

Powiązane artykuły 

21.02.2020 

Komunikat dla podróżujących (nr 29), 21 lutego 2020 r. (Opracowano na podstawie danych ECDC oraz WHO) 

Czytaj więcej 

21.02.2020 

Informacja dla uczelni wyższych w związku z ryzykiem zawleczenia na obszar Polski nowego koronawirusa (SARS-CoV-2) 

Czytaj więcej 

20.02.2020 

Komunikat dla podróżujących (nr 28), 20 lutego 2020 r. (Opracowano na podstawie danych ECDC oraz WHO) 

Czytaj więc

 

Telefoniczna Informacja Pacjenta 

nr tel. 800-190-590tu przez całą dobę uzyskasz informacje            o postępowaniu W SYTUACJI PODEJRZENIA ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM. 

Pod numerem bezpłatnej i całodobowej Telefonicznej Informacji Pacjenta uzyskasz informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Konsultanci poinformują Cię:

  • czym jest koronawirus
  • jak się zabezpieczyć przed koronawirusem
  • co zrobić, gdy wracasz z kraju, w którym zdarzyły się przypadki zakażenia koronawirusem i masz wątpliwości co do swojego stanu zdrowia
  • gdzie znajdziesz najbliższą placówkę inspekcji sanitarnej lub oddział zakaźny szpitala oraz dowiesz się jak się z nimi skontaktować
  • gdy będziesz mieć jakiekolwiek wątpliwości związane z postępowaniem w sytuacji podejrzenia zakażania koronawirusem.

Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami porozmawiasz przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Jeśli wolisz napisać maila zapraszamy do kontaktu przez stronę

Zadaj pytanie TIP

Jeśli chcesz skorzystać z czatu zapraszamy do kontaktu przez stronę: 

Czat z konsultantem TIP

Jeśli posługujesz się językiem migowym zapraszamy do kontaktu w dni robocze od 8 do 16 przez:

Komunikator video z udziałem tłumacza języka migowego  

REKRUTACJA

na rok szkolny 2020/2021

 

              Dyrekcja Szkoły Podstawowej w Wierzbnej informuje o zakończeniu pierwszego etapu rekrutacji .

              Lista przyjętych kandydatów została wywieszona w dniu 24.03.2020 r. na drzwiach wejściowych do budynku szkoły.

              Rodzice, którzy nie złożyli wniosku w określonym terminie, mogą to uczynić w dniach od 14 – 30.04.2020r. biorąc udział w postępowaniu uzupełniającym. Wniosek należy przesłać drogą elektroniczną na adres szkoły.

Szkoła dysponuje wolnymi miejscami

Trzecioklasiści na Dniu Otwartym szkoły

28 lutego odbyło się  zapoznanie uczniów klas III. Do naszej szkoły przybyli trzecioklasiści z Tywoni i Ożańska. Dyrektor szkoły Ewa Hałajko wraz z Wicedyrektorem Markiem Jędrzejcem bardzo ciepło powitała przyszłych uczniów. Dzieci mogły zapoznać się ze szkołą w...

Dzień Babci i Dziadka

Babcia i Dziadek to bardzo ważne osoby w życiu każdego dziecka, w podzięce za ich wielkie serce przedszkolaki zaprezentowały program artystyczny podczas uroczystego spotkania które odbyło się w naszej szkole. Pan  Wicedyrektor Marek  Jędrzejec ciepłymi słowami...

Nowi czytelnicy biblioteki szkolnej

W ubiegły poniedziałek w bibliotece szkolnej miało miejsce niecodzienne wydarzenie, a mianowicie uczniowie klasy 1 zostali uroczyście włączeni do grona czytelników biblioteki. Na tę okoliczność uczniowie klasy 4 przygotowali program artystyczny obfitujący w wiele...

I MIĘDZYSZKOLNYM PRZEGLĄDZIE KOLĘD I PASTORAŁEK

Nasi uczniowie na podium w I MIĘDZYSZKOLNYM PRZEGLĄDZIE KOLĘD I PASTORAŁEK 30 stycznia br. w Centrum Kultury w Cieszacinie Wielkim odbył się I Międzyszkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek zorganizowany przez tamtejszą szkołę podstawową. Do konkursu zgłosiło się 19...

W KARNAWALE

Jak co roku, na zakończenie pierwszego semestru, odbyła się w naszej szkole zabawa karnawałowa, która zgromadziła na sali gimnastycznej wiele barwnych postaci z bajek i filmów. Najpierw bawili się najmłodsi uczniowie czyli klasy I-III oraz dzieci z kl. „0” i punktu...

Narciarskie przygody

27 stycznia uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce na narty do Puław Górnych. Pod opieką nauczycieli oraz instruktorów mieli okazję uczyć się jazdy na nartach. Po kilkugodzinnych zajęciach efektem była samodzielna jazda. Wszyscy wróciliśmy z tej lekcji...

ORSZAK TRZECH KRÓLI W ROKU 2020

6 stycznia ulicami Jarosławia po raz kolejny przeszedł Orszak Trzech Króli. Wieloletnią tradycją szkoły jest udział  w tym orszaku naszych uczniów. Chętni uczniowie z klasy ósmej i siódmej: Jakub Drapała, Bartosz Dziedzic, Jakub Kontek, Adrian Koścień, Milena...

Aktualności ze starej wersji strony (zobacz)