Mieć przyjaciela, być przyjacielem
Trenuję swój umysł – propozycje ćwiczeń dla uczniów ma każdy dzień
„Trenuję swój umysł” – propozycje ćwiczeń dla uczniów na każdy dzień
Nowoczesne technologie a nasze dzieci – poradnik dla Rodziców
Zagrożenia dotyczące e- papierosów – Informacja dla Rodziców
Zdrowe odżywianie dzieci – Informacja dla Rodziców
Trening twórczy – propozycje zabaw na każdy dzień
Smacznie, zdrowo, kolorowo” – ZDROWO SIĘ ODŻYWIAM
Pomysł na budowanie pozytywnych relacji między domownikami w czasie, gdy wszyscy powinniśmy zostać w domach
Chciałabym zaproponować codzienną zabawę dla całej rodziny. Jest to ciekawy sposób na wzmacnianie pozytywnych zachowań i budowanie adekwatnej samooceny dziecka, ale również poprawę samopoczucia wszystkich domowników.
Na czym polega?
- Każda osoba ozdabia własnoręcznie swój słoiczek podpisany jej imieniem. Nie pomijamy tu żadnej osoby.
- Przygotowujemy dużo małych karteczek oraz łatwo dostępne przybory do pisania.
- Na karteczkach zapisujemy (lub rysujemy) pozytywne rzeczy, na których „przyłapaliśmy” inną osobę z rodziny lub siebie samego – tak często jak tylko to jest możliwe(skupiamy się, tylko na tym co miłe i przyjemne. Przyrównać to można do pracy detektywa, który jest bardzo czujny i potrafi wychwycić nawet najmniejsze drobiazgi.)Mogą być karteczki ze słowami, np.: zrobiłaś pyszny rosół, uśmiech na dzień dobry, włożyłeś naczynia do zmywarki, przytuliłaś mnie gdy tego bardzo potrzebowałem, poczytałaś mi bajkę, wykonałem zadnie z matematyki itp.
- Karteczkę wrzucamy do słoika osoby przez nas chwalonej. To co ważne, to aby w słoiczku znajdowały się kartki dodane nie tylko przez innych z rodziny, ale także te dodane przez samego siebie – podnosi to naszą samoocenę.
- Raz na dzień, np. wieczorem wszyscy spotykamy się, aby przeczytać zapisy na karteczkach, które znajdują się w pojemniku. Dobrze jeśli towarzyszy temu rozmowa na temat tego, co nas szczególnie ucieszyło, co zaskoczyło, czego nowego dowiedzieliśmy się o sobie.
Zachęcam do sprawdzenia. Miłej zabawy
Dziecko szczęśliwe, pewne siebie.
Kilka wskazówek, których wdrożenie w życie – sprawi, że dziecku łatwiej będzie wierzyć w siebie, we własne możliwości, wzmocni motywację do działania i pogłębi relacje z najbliższymi.
- Okazuj zainteresowanie dziecku. Słuchaj uważnie co ma do powiedzenia, wczuwaj się w jego emocje, przeżycia. Spędzaj z nim czas. Pytaj o jego potrzeby, oczekiwania, opinie na różne tematy. Pytaj dziecko „A Ty jak myślisz?”, zanim udzielisz odpowiedzi na jego pytanie.
- Jeśli musisz ocenić dziecko, zrób to rozsądnie. Podkreślaj zawsze pozytywne aspekty wykonanych zadań. Jeśli zwracasz dziecku uwagę to podkreśl, że dotyczy ona zachowania, a nie osoby dziecka, np. „Zachowałeś się nierozsądnie”, ale nie „Jesteś nierozsądny”, wskazuj na konkretne błędy i możliwość ich poprawy.
- 3. Nie porównuj dziecka z innymi. Każde dziecko jest inne, inaczej czuje, przeżywa. Zachęcaj dziecko do pokonywania własnych słabości, a nie stawiaj go naprzeciw innych dzieci. Możemy porównywać dziecko do niego samego sprzed jakiegoś czasu jeśli chcemy podkreślić jego postępy („Popatrz, jeszcze 2 tygodnie temu nie potrafiłeś tego zrobić” „ Pamiętasz, wtedy sobie tak, z tym radziłeś..).
- Pozwalaj dziecku uczyć się na błędach. Ucz go radzenia sobie z porażką, akceptowania jej oraz wyciągania wniosków z niepowodzeń, motywuj do nie zrażania się gdy coś nie wychodzi. Nie wszystko musi wyjść idealne by być zadowolonym ze swojej pracy.
- Uwierz w dziecko. Nie wyręczaj go, ale mu towarzysz. Daj szansę na samodzielne rozwiązywanie problemów, pozwól również popełniać błędy. Bądź dostępny kiedy sytuacja tego wymaga, ale nie reaguj jeśli naprawdę nie jest to konieczne. Przypominaj też dziecku czego już się nauczyło i co potrafi dzięki wytrwałości w działaniu.
Drodzy Uczniowie!
Aktualnie może dużo więcej spędzacie czasu przy komputerze lub innych urządzeniach elektronicznych, które służą Wam do nauki i zabawy. W tym czasie pamiętajcie o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu.
Dbajcie o siebie i bliskich!
Pamiętaj!
- Chroń swoją prywatność –Nie podawaj swoich danych osobowych – jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu. Nigdy nie wiadomo, w jakim celu osoba która Cię o to prosi będzie chciała Twoje dane wykorzystać.
- Mów, jeśli coś jest nie tak– gdy coś w Internecie Cię zaniepokoi, przestraszy powiedz o tym Rodzicom.
- Nie ufaj osobom poznanym w sieci–Nigdy nie masz pewności kim jest ta osoba z którą się komunikujesz, jakie ma plany. O składanych propozycjach spotkania zawsze poinformuj Rodziców.
- Szanuj innych w sieci– Pamiętaj, aby traktować innych z szacunkiem, kulturalnie. Swoje zdanie wyrażaj nie obrażając nikogo. Nie reaguj agresją na agresję. Nie dawaj się sprowokować i nie odpowiadaj na żadne zaczepki.
- Dbaj o swój wizerunek– W sieci umieszczaj tylko takie treści, które nie będą szkodliwe dla Ciebie i innych. Pamiętaj o tym, że informacje udostępnione w Internecie pozostają tam nawet po usunięciu.
- Korzystaj z umiarem z Internetu– Pamiętaj, że zbyt długie korzystanie z Internetu, smartfona ma negatywny wpływ na zdrowie. Nie zapominaj o innych ciekawych formach spędzania czasu wolnego w domu.
Jak się nie nudzić? Pomysły na spędzanie czasu wolnego w domu.
Drodzy Uczniowie!
W różny sposób spędzacie swój czas wolny w domu. Z pewnością nie wszystkie pomysły teraz są możliwe do realizacji. Zachęcam Was do zabaw, zajęć, które wypełnią czas spędzany w domu, ale nie zapominajcie o najważniejszym – swoim zdrowiu i bezpieczeństwie! Bądźcie kreatywni, rozwijajcie talenty i zainteresowania!
Oto kilka pomysłów na twórcze spędzanie czasu wolnego i dawkę pozytywnych emocji.
- Przygotuj prezent. Pomyśl o kimś bliskim i przygotuj dla tej osoby przyjemny, poprawiający humor prezent. Może być zupełnie bez okazji, tak po prostu. Puść wodze fantazji, maluj, wycinaj, rysuj. A może taki prezent przygotować dla kogoś z domowników? Może zbliżają się czyjeś urodziny, imieniny albo jest okazja aby za coś podziękować?
- Wykonaj dekoracje do swojego pokoju. Mogą to być zrobione wiosenne kwiaty, które wstawisz do wazonu, albo ozdoba świąteczna, piękny plakat, zawieszka na ścianę, ozdoba na firankę, okno. Wykorzystaj swoje zdolności plastyczne – nic Cię nie powstrzymuje.
- Naucz się czegoś praktycznego. Może to jest doskonały moment aby nauczyć się wielu rzeczy, które Ci się przydadzą. Może jeszcze czegoś nie umiesz robić, a chcesz być bardziej samodzielny – jest okazja aby teraz trenować. Rodzice mogą pomóc Ci rozwijać Twoje umiejętności, np. kulinarne. Mów czego chciałbyś się nauczyć, albo ucz się gdy Rodzice chcą Cię włączać w wykonywanie jakiegoś zadania.
To wielki sukces umieć coś dobrze zrobić!
- Czytaj jeśli lubisz – bajki, opowiadania, baśnie, wiersze. Może masz w domu książki, które warto przeczytać. Możesz również znaleźć pozycje dla dzieci w Internecie, biblioteka szkolna również odsyła Cię do różnych ciekawych propozycji. Jeśli chcesz możesz zrobić listę przeczytanych pozycji, aby potem o tym opowiedzieć w szkole. Kto lubi rysować, może wykonać rysunek do czytanej bajki, książki, opowiadania, narysować wybraną postać lub wykonać okładkę na książkę.
- Dowiedz się więcej o swoich zainteresowaniach. Może lubisz uczyć się biologii, historii, geografii? Szukaj więcej informacji, czytaj książki z danej dziedziny, która Cię interesuje. Możesz tworzyć swoje portfolio – teczkę z pracami. Masz możliwość gromadzenia np. różnych materiałów na określony temat (z gazet, ze stron www, Twoje własne zapiski), możesz tu gromadzić prace przedstawiające Twój wysiłek, postępy lub osiągnięcia. Twoje zainteresowania pomogą Ci również w wyborze dalszej drogi edukacyjnej.
- Stwórz swoją tablicę marzeń. Wycinaj fragmenty z gazet i kolorowych czasopism. Nie musisz się w niczym ograniczać. Marzenia nie znają granic. Przemyśl co Ci pomoże w dążeniu do realizacji marzeń. Możesz narysować co po kolei musisz zrobić, aby osiągnąć cel. Rozmawiaj z Rodzicami o marzeniach.
- Zaplanuj wycieczkę, podróż. Czas spędzony na projektowaniu wycieczek, może być fajną zabawą. Wybierz miejsce, które chciałbyś kiedyś zwiedzić. Dowiedz się co ciekawego możesz tam zobaczyć, jakie spotkasz tam atrakcje, zabytki, co możesz robić w wolnym czasie? Wyszukaj informacji w Internecie, w książkach, szukaj tych miejsc na mapie. Możesz także odbyć podróż wirtualnie na https://wirtualnykraj.pl/i poznawać ciekawe miejsca naszego kraju. Warto też powspominać swoje dotychczasowe wycieczki, pooglądać zdjęcia czy przywiezione pamiątki.
- Graj z domownikami w różne gry. Ta wspólna zabawa może być okazją dostarczenia sobie dużej dawki energii i radości. Mogą to być różne gry planszowe. Mogą też być znane Ci kalambury, gra w państwa i miasta, kółko i krzyżyk. Możecie zagrać też w losowe pytania. Zróbcie sobie listę pytań/poleceń (każdy domownik), siądźcie naprzeciwko siebie i zadawajcie pytania/polecenia.
- Wyrażaj emocje –jeśli umiesz mów o tym co czujesz, nazywaj emocje – jestem smutny, złości mnie.. jestem szczęśliwy…itp. Jeśli łatwiej Ci będzie – to rysuj emocje, które przeżywasz, możesz je również wytańczyć, wyśpiewać.
- Dbaj o kondycję fizyczną. Poćwicz w domu. Wymyślaj zabawy ruchowe. Ruch to zdrowie! Korzystaj z propozycji lekcji w-f.
- Oglądaj naturę –oglądaj zdjęcia lasu, parku, podziwiaj przyrodę w Internecie. Jeśli masz swój ogródek koło domu możesz w nim pobyć. Porozmawiaj o tym z Rodzicami.
- Lubisz teatr – wymyślaj scenki, przedstawienia, rób kukiełki, pacynki, dekoracje, baw się z domownikami w teatr, oglądaj przedstawienia teatralne.
- Lubisz tworzyć –buduj z klocków różne konstrukcje samodzielnie, ale też zachęcaj domowników – to super rozrywka dla całej rodziny, a jeśli lubisz pisać – pisz opowiadania, wiersze, prowadź pamiętnik.
- Lubisz wyzwania –rozwiązuj quizy, łamigłówki, rebusy, krzyżówki.
Życzę Wam miłej zabawy
Dzielcie się wrażeniami i efektami Waszej pracy – serdecznie zachęcam mbuk@spwierzbna.pl
Drodzy Uczniowie!
Jak dbać o dobry nastrój?
Po pierwsze – zauważać dobro, które jest wokół nas i wspominać dobre chwile. Po drugie – pozytywnie myśleć, spodziewać się miłych wydarzeń. Po trzecie – przywoływać i przeżywać dobre emocje.
Polecam Wam krótki filmik, który ukazuje kilka różnych aspektów dbania o pozytywne myślenie. Dobre myśli, umiejętność dostrzegania dobrych stron życia wpływa na nasz nastrój i samopoczucie, na nasze zdrowie. Zachęcam Was do obserwacji siebie i wdrażania prostych praktyk pozwalających dbać o pozytywne myśli i uczucia na co dzień. Pamiętajcie nawet najgorszy dzień ma w sobie momenty pełne radości!
Życzę Wam dużo optymizmu! I zachęcam do patrzenia na szklankę do połowy pełną, a nie do połowy pustą!
Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Zachęcam do zapoznania się z zupełnie darmową książeczką dla dzieci w formacie pdf. „Masz tę Moc”. Publikacja ta pozwoli Wam lepiej zrozumieć, co tak naprawdę się stało, czym jest epidemia, co to jest koronawirus i jak się go wystrzegać. Sytuację związaną z pandemią koronawirusa trudno zrozumieć – często górę biorą strach i panika. Książka ta powstała z potrzeby serca i chęci pomocy. Powstała przy współpracy lekarzy, weterynarzy, psychologów.
Do pobrania: (pobierz)
A dla młodszych uczniów proponuję bajkę „Jeżyk Bartek zostaje w domu”. Bajka wyjaśnia najmłodszym dzieciom, dlaczego w najbliższym czasie muszą zostać w domu i podpowiada sposoby spędzania wolnego czasu. Jest to propozycja dla dzieci i rodziców.
Do pobrania: (pobierz)
Jak przetrwać trudny czas i radzić sobie z trudnymi emocjami?
Obecnie wszyscy za sprawą pandemii koronawirusa znaleźliśmy się w niełatwej, niecodziennej dla nas sytuacji. Problemy jakie aktualnie napotykamy wpływają na jakość naszego funkcjonowania. Nie sposób uniknąć emocji. Utrzymująca się sytuacja sprawia, że przeżywamy w mniejszym lub większym stopniu różne uczucia od lęku, zniecierpliwienia po złość, frustrację, bezsilność, niechęć, zmęczenie. Pojawienie się tych trudnych emocji z psychologicznego punktu widzenia jest całkiem naturalne. Każdy przeżywa aktualną sytuację bardzo indywidualnie i nie ma jednego skutecznego sposobu radzenia sobie z emocjami.
Co możemy zatem robić?
- Obserwujmy siebie. Zamiast lęku, paniki, niepokoju przejdźmy do świadomej refleksji, bo to co myślimy wpływa na nasze zachowanie. Mogą pomóc pytania: Czego się boję? Co mogę zrobić, żeby bać się mniej? Co jest dla mnie najtrudniejsze? Na co mam wpływ? Co innego (poza zamartwianiem się) mogę zrobić? Co mi pozwoli czuć się silniejszym, pewniejszym? Czego obecna sytuacja może mnie nauczyć?
- Wyrażajmy nasze potrzeby, uczucia. Dajmy sobie prawo do przeżywania trudnych emocji, które się w nas pojawiają. Wyrażajmy je w sposób kulturalny, bezpieczny – nie krzywdząc nikogo.
- Bądźmy emocjonalnie blisko innych. Wspólnotowość -nawet wirtualnie, przez komunikatory – nas jednoczy. Rozmawiajmy o tym, że sobie nie radzimy. Jeżeli potrzeba, zwracajmy się o pomoc – są osoby, instytucje, które w tym trudnym czasie służą swoim wsparciem.
- Budujmy pozytywną, pełną miłości i spokoju atmosferę w domu. Pozwólmy sobie na spędzanie czasu razem – wspólnie spędzany czas na wzajemne poznanie się, liczne uśmiechy, miłe słowa, przytulanie.
- Ćwiczmy cierpliwość i empatię. Nie eskalujmy nieporozumień i konfliktów. Dzieci potrzebują czuć się w domu bezpiecznie. Postawmy na szczerość i rozmowę. Słuchajmy i starajmy się zrozumieć dlaczego druga osoba tak reaguje, co przez to chce powiedzieć, co możemy z tym zrobić? Postawmy na autentyczną, ciepłą relację.
- Pobądźmy przez chwilę sami. Zastanówmy się czy dajemy sobie prawo do odpoczynku? Znajdźmy przestrzeń dla siebie, bo równie ważne jak bycie razem
(i czas wolny spędzany razem), jest danie sobie szansy na pobycie osobno. Może to być przeczytanie kilku kartek w książce, posłuchanie muzyki, krótki spacer, obejrzenie serialu, albumu ze zdjęciami lub po prostu odpoczynek w innym pokoju. Aby zmniejszyć napięcie można pokusić się o sięgnięcie po nagrania np. w zakresie relaksacji. - Zachęcajmy dzieci do większej samodzielności w zakresie wykonywania swoich obowiązków szkolnych. Samodzielnie wykonane zadanie daje dziecku poczucie sukcesu, wpływa na wzrost pewności siebie. Korzyści z tej sytuacji będą obustronne.
- Pomagajmy innym – angażujmy się w altruistyczną pomoc drugiemu człowiekowi – jeśli to możliwe i czujemy się na siłach.
- W zdrowym ciele zdrowy duch. Dobra kondycja fizyczna organizmu, którą zapewnia m.in. zdrowa dieta, picie odpowiedniej ilości wody, właściwa higiena, sen oraz aktywność fizyczna pozytywnie przekłada się na stan psychiki.
- Jako Rodzice zadbajmy o swoje emocje, żeby nieść wsparcie Dziecku. Bo przecież każde z nich może w różny sposób odczuwać obecną rzeczywistość.
Polecam – „Krótki tekst o emocjach”
Bądźmy zdrowi i pamiętajmy, że ta sytuacja nie będzie trwała zawsze!
W jaki sposób pomagać dzieciom regulować emocje?
Dzieci na różny sposób pokazują swoje emocje, które pojawiają się pod wpływem tego czego doświadczają w relacji z otaczającym światem. Emocje to informacje o tym, że ważne potrzeby są albo nie są zaspokojone. Nie mamy wpływu ani kontroli nad tym czy się pojawią. Mamy jednak możliwość pomocy dziecku w uczeniu go sposobów reagowania, gdy pojawia się dana emocja. Wiemy dobrze, że emocje są zaraźliwe. To dlatego tylko spokojny rodzic jest w stanie dać wsparcie i pomóc dziecku. Po drugie – dzieci są dobrymi obserwatorami i uczą się poprzez naśladowanie. Mając do wyboru wzięcie przykładu z zachowania lub komunikatu słownego, wybiorą to pierwsze.
Jak wspierać dziecko, które przeżywa trudne emocje?
- Przede wszystkim uczestniczyć w życiu dziecka i traktować jego problemy z należytą uwagą. To nic innego jak bycie obok dziecka – uważne słuchanie, otwartość, chęć bliższego poznania dziecka, Taka postawa daje dziecku poczucie bezpieczeństwa i buduje wzajemne zaufanie.
- Nazywać emocje po imieniu – Rozmawiając z dzieckiem o emocjach, dajemy mu szansę na zrozumienie tego, co mu się przytrafia. Często bywa, że dziecko nie rozumie, co się z nim dzieje. Warto w rozmowach, nawet z najmłodszymi dziećmi, nazywać konkretne uczucia (np. złość, radość, gniew, zaskoczenie, strach). Pomocne mogą być również pytania typu: Jaki kolor ma złość? Gdzie w ciele czujesz stres? Jak wygląda osoba, która jest smutna? Warto opowiadać dziecku też o swoich emocjach i przeżyciach – tych pozytywnych, jak i negatywnych. Dorosły, który otwarcie rozmawia o uczuciach, daje dziecku komunikat, że mówienie o nich jest dobre i nie trzeba się ich wstydzić ani udawać, że nie istnieją.
- Poszukiwać rozwiązań szytych na miarę dziecka. Sposoby, które mogą odpowiadać jednemu dziecku, mogą okazać się bezskuteczne dla innego. Dlatego szukajmy i wybierajmy. A najlepszym sposobem dla dziecka jest przecież zabawa.
Oto kilka pomysłów jak uczyć radzenia sobie z emocjami:
- Oddech – głębokie oddychanie jest pomocne, gdy dziecko czuje się źle, czymś się martwi, niepokoi, złości lub nie może zasnąć. Przykład zabawy: poruszamy oddechem piórka. Starszym dzieciom może pomóc zlokalizowanie danej emocji w ciele (np. złości w brzuchu) i skierowanie tam swojej uwagi, a następnie spokojne, głębokie oddychanie lub też odliczanie od 10 do 0.
- Dotyk – przytulenie się to także sposób na radzenie sobie z emocjami. Można sięgnąć po zabawy, które z dotykiem oswajają, np: bitwa na poduszki, turlanie się po podłodze, wspólne „wygłupy”.
- Ruch – sport dla dziecka to zabawa powodująca poprawę samopoczucia i zwiększenie poczucia własnej wartości.
- Cisza – wszelkiego rodzaju zabawy, w których: nasłuchujemy odgłosów natury (na spacerze, w lesie), wsłuchujemy się na minutę bądź dłużej w ciszę (leżąc wygodnie, siedząc), oddychamy głęboko i staramy się robić to jak najciszej, kierują uwagę dziecka właśnie na ciszę i pokazują, że brak bodźców dźwiękowych, hałasu i dokuczliwych odgłosów, pomaga w wyciszeniu emocji.
Inne propozycje zabaw oraz praktyczne i łatwe w realizacji pomysły znajdują się w poniższych linkach:
https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,14993d92.html
Propozycja dla uczniów – trening twórczy (zobacz)
Dla Uczniów – trening twórczy z propozycjami zabaw i akcji szkolnych
CO WARTO WIEDZIEĆ O ZŁOŚCI?
Drodzy Uczniowie!
Zachęcam Was dziś do bliższego poznania trudnego do przeżywania uczucia, którym jest złość oraz do poznawania sposobów radzenia sobie ze złością.
Złość to stan irytacji, wzburzenia, wybuch gniewu. Złość to ważna emocja, która informuje nas, że nasze granice (np. ważne dla nas wartości, nasze poczucie bezpieczeństwa) zostały naruszone lub przekroczone. Uczucie złości pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje zmiana poczucia kontroli.
Musisz wiedzieć, że złość składa się z trzech elementów: myśli, reakcji fizjologicznej oraz zachowania.
Złość jest normalna, przytrafia się każdemu i również mija. Różne sytuacje mogą spowodować pojawienie się w nas złości – nie mamy na to wpływu, ale za to mamy wpływ na interpretację tych zdarzeń i na swoje zachowanie. Bardzo ważne jest aby złość nie przeradzała się w takie zachowania jak: agresja i przemoc. To od Nas zależy co ze swoją złością zrobimy!
Zachęcam do obejrzenia filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=r6g3_z0r770&feature=youtu.be
Kontrolując złość można sobie pozwolić na odczucie własnej sprawczości, a to daję siłę i podnosi samoocenę.
Siła i dobra samoocena pozwala nam na realizację naszych planów, zatem… trenuj poskramianie złości i rozwijaj siebie
Poznaj sposoby radzenia sobie ze złością (pobierz)
„Mój trening twórczy – nr 3. pdf Warto być dobrym – Dzień dobrych uczynków 19. 05a Rodzina, moja siła!”
„Więź z rodzicami i innymi członkami rodziny stanowi najważniejszy czynnik chroniący…
…Przed niebezpiecznymi eksperymentami i raniącymi doświadczeniami.”
Joanna Szymańska
Drodzy Uczniowie i Rodzice!
15 maja jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Rodziny. W związku z tym zachęcam do zaangażowania się w akcję „Moja Rodzina, moja siła!”
Rodzina to miejsce, gdzie jesteśmy kochani, czujemy się szczęśliwi, rozwijamy się, uczymy i odpoczywamy. Rodzinę tworzą osoby z którymi lubimy spędzać czas. Dużo ze sobą rozmawiamy, przygotowujemy posiłki, popołudniami gramy w gry planszowe, w piłkę, bawimy się, idziemy na spacer. Rodzina to Nasi Najbliżsi, którzy w każdym momencie życia potrafią pomóc i pocieszyć. Najważniejsze miejsce w rodzinie przyznajemy „Miłości”. Miłość ta jest bardzo bogata, zawiera w sobie: otwartość na drugiego człowieka, troskę i odpowiedzialność za jego rozwój oraz radość ze wspólnego życia.
Rodzina to dar, który należy docenić! To nasza siła na wszelkie trudności!
W czasie pandemii jeszcze bardziej doceniamy Nasze Rodziny. Ich rola jest nieoceniona. To Rodzina daje nam radość, wsparcie i poczucie bezpieczeństwa!
Drodzy Uczniowie!
Zachęcam Was do włączenia się w akcję „Moja Rodzina, moja siła!”. Pokażcie, jak ważne miejsce zajmuje Rodzina w Waszym życiu. Wyraźcie swoją wdzięczność!
Należy wykonać pracę wybierając sobie jedną z poniższych propozycji:
- Narysowanie swojej rodziny.
- Napisanie wiersza, krótkiego opowiadania o rodzinie.
- Wycięcie serca, przyozdobienie Go i wypisanie skojarzeń do słowa: Moja Rodzina.
Prace można przesyłać do 20 maja na adres: mbuk@spwierzbna.pl lub monikajedynak83@interia.pl
Drodzy Rodzice!
Naturalnym środowiskiem wychowawczym dla dziecka jest rodzina. W niej rozwija się osobowość dziecka i wzorce zachowań. Rodzina przekazuje dziecku system norm i wartości. Pragnę zaprosić Państwa do prezentacji poświęconej istotnej kwestii w wychowaniu i profilaktyce, a mianowicie więzi Dziecka z Rodzicem jako czynnika chroniącego przed zachowaniami ryzykownymi.
Silna więź z rodzicami… – materiały dla Rodziców (pobierz)
A także zachęcam Rodziców do realizacji kilku pomysłów, aby miło spędzić rodzinne piątkowe popołudnie
- Pieczenie ciasteczek
- Chwila wspomnień – rodzicielskie wspomnienia z dzieciństwa
- Drzewko genealogiczne rodziny – wykonane ze zdjęć lub rysunków rodziców i dzieci
- Zapomniane zabawy z dzieciństwa rodziców (np. gra w klasy, wyścig nakrętek)
Poświęćmy chwilę swojego czasu na wspólne, rodzinne świętowanie Życzę miłej zabawy i dużo radości
Warto być dobrym – Dzień dobrych uczynków (pobierz)