Zdalne nauczanie Ożańsk

Bogumiła Fleszar

bfleszar@spwierzbna.pl

 Drodzy Rodzice, Uczniowie!

Nadal kontynuujemy nauczanie zdalne. Kontaktujemy się tak jak dotychczas za pośrednictwem poczty elektronicznej  oraz strony  internetowej szkoły. Zadania związane z poszerzaniem i utrwalaniem wiedzy będą nadal na bieżąco wysyłane.

W każdej sprawie związanej z nauczaniem – ewentualnymi trudnościami, organizacją nauki w domu, sugestiami proszę o kontakt:

bfleszar@spwierzbna.pl

Dodatkowo  zachęcam do korzystania ze stron:

www.matzoo.pl ; superkid.pl oraz dyktanda.net – zabawa z ortografią klasy 1 – 3

 

 

Ewa Raboł

erabol@spwierzbna.pl

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieciaki

Zajęcia w klasach 2 i 3 naszej szkoły odbywają  się systematycznie, zgodnie z planem tygodniowym. Spotykamy się w sieci internetowej i tam pokonujemy trudy edukacji.Odnośnie monitorowania i oceniania …ja zastosuję ocenianiezdroworozsądkowe.

Będę dostrzegać zaangażowanie ucznia, umiejętnośćwłasnej organizacji i będę podziwiać go za to, że radzi sobie wwarunkach, w jakich nawet my dorośli sobie nie zawsze radzimy. Ponadto platforma edukacyjna EDU ELO, na której pracuję z dzieciakami dostarcza mi na bieżąco raporty z osiągnięciami moich uczniów.

Dla chętnych polecam również strony: matzoo.pl, epodręczniki.pl, ortograf.pl, superkid.pl

        Kontaktujemy się poprzez: Facebook, Messenger lub email                                                 

 

Daria Stopyra

dstopyra@spwierzbna.pl

Grupa przedszkolna

*Proszę dzieci z przedszkola o kontynuowanie pracy nad „Albumem literowym”(codziennie       literka).

*W dalszym ciągu utrwalamy litery, czytamy metodą sylabową .(15 min)

*Dodajemy i odejmujemy w zakresie 10.

Kontaktujemy się od poniedziałku do piątku  tak jak do tej pory:  Messenger, można też na moją pocztę.  Dziękuję za dotychczasową współpracę. Życzę powodzenia.

                                                                                                                 Daria Stopyra

Judyta Sosnowy

jsosnowy@spwierzbna.pl

Sportowy Alfabet (zobacz
Wymyśl wyraz i wykonaj ćwiczenia.

 

Dbajmy o zdrowie i kondycję fizyczną w czasie przerwy od zajęć w szkole

  1. Starajmy się ćwiczyć w stroju sportowym
  2. Przed ćwiczeniami wietrzymy pomieszczenie.
  3. Możemy słuchać ulubionej muzyki.
  4. Ćwiczymy co najmniej 3 razy w tygodniu.

Nie zapominajmy o rozgrzewce (zobacz) 

W domu sprawdzą się tory przeszkód (zobacz) oraz zabawy z kolorowymi kółkami (zobacz) 

Ulubione ćwiczenia znajdują się również tu (zobacz) 

Pamiętajmy o zdrowym odżywianiu.

Pozdrawiam wszystkich uczniów Judyta Sosnowy

Katarzyna Stepaniak

kstepaniak@spwierzbna.pl

Język angielski

Klasa „0”

  1. https://www.youtube.com/watch?v=EGymN-Lc87M
  2. https://www.youtube.com/watch?v=nY6P8Gy-TAk&list=PLJFjL4nIYJjZYuKPxGTRnNY_iQ8jeUqKE
  3. https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
  4. https://www.youtube.com/watch?v=c3c3UTYNZ6Q
  5. https://www.youtube.com/watch?v=_Wp0vZnR_FM

klasa 1

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 46

Kochani w tym tygodniu Waszym zadaniem jest posłuchać piosenki o Pampinello, który chwali się what can he do (co potrafi robić)

Open your books at page 58, popatrzcie na obrazki, podczas śpiewania wskazujcie właściwe obrazki.

TA­Pe­SCRIPT­[CD­2­track­37]:

Pumpinello, funny fellow, Pumpinello, funny fellow, What can you do?

Pumpinello, funny fellow, Pumpinello, funny fellow, What can you do?

 I can play the triangle, I can sing, I can dance.

Pumpinello, funny fellow, Pumpinello, funny fellow, What can you do?

Pumpinello, funny fellow, Pumpinello, funny fellow, What can you do?

 I can read, I can write, I can draw.

Pumpinello, funny fellow, Pumpinello, funny fellow, What can you do?

 Pumpinello, funny fellow, Pumpinello, funny fellow, What can you do?

I can jump very high, I can swim, I can ride a bike, And I can make a sandwich!

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na:

https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Podręcznik dostępny na: https://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/NewBingo_1-Plus-podrecznik-flipbook/mobile/index.html

W przypadku pytań piszcie na adres kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 klasa 2

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 37,

Temat: W krainie snów.

Popatrzcie na ilustracje  (s. 51), posłuchajcie i wskażcie obrazki.

TAPE SCRIPT­[CD­2­track­31]:

Number one – a big bear. 

Number two – a funny elephant.

 Number three – a scary crocodile. 

Number four – a huge  dinosaur. 

Number five – an ugly goblin. 

Number six – a wicked witch. 

Number seven – a beautiful unicorn. 

Number eight  – a long snake.

Następnie posłuchajcie piosenki

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­32]:

 I switch off the light and say “Good  night!” I close my eyes and in my dream … A­big­bear comes to visit me! Go away big bear! Go away!

I switch off the light and say “Good  night!” I close my eyes and in my dream … A­funny­elephant comes to visit me! Go away funny elephant! Go away!

I switch off the light and say “Good   night!” I close my eyes and in my dream … A­scary­crocodile comes to visit me! Go away scary crocodile! Go away!

I switch off the light and say “Good  night!” I close my eyes and in my dream … A­huge­dinosaur comes to visit me! Go away huge dinosaur! Go away!

I switch off the light and say “Good night!” I close my eyes and in my dream… An­ugly­goblin comes to visit me! Go away ugly goblin! Go away!

I switch off the light and say “Good night!” I close my eyes and in my dream… A­wicked­witch comes to visit me! Go away wicked witch! Go away!

I switch off the light and say “Good  night!” I close my eyes and in my dream … A­beautiful­unicorn comes to visit me! Go away beau tiful unicorn! Go away!

I switch off the light and say “Good   night!” I close my eyes and in my dream … A­long­snake­comes to visit me! Go away long snake! Go away!

W zeszycie ćwiczeń na str. 47 narysujcie dziwną postać, która kiedyś się Wam przyśniła i dokończcie tekst pod obrazkiem. Jeżeli nie będziecie wiedzieli jak nazwać swoją postać, to zostawcie wolne miejsce!

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Podręcznik dostępny na: http://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/NewBingo_2-Plus-podrecznik-flipbook/mobile/index.html

Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 36

Wpiszcie do zeszytu temat: Poznajemy nazwy środków transportu.

Waszym zadaniem jest poznać  nazwy środków transportu. Posłuchajcie nagrania na s. 46

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­28]:

[Kasia] How do you go to school, Kasia? I always go to school by bus. (autobus)

[Ola] And what about you, Ola? I always go to school by car with my dad. (samochód)

[Tomek] And Tomek, what about you? How do you go to school? I usually go to school by bike. (rower)

[Jack] And how do you go to school, Jack? I often go to school by train, but sometimes I go to school by taxi. (pociąg, taksówka)

[Andy] Andy, what about you? I often go to school by underground but sometimes I go by tram. (metro, tramwaj)

[Jaś] And you? How do you go to school, Jaś? I live opposite the school so I always walk.(iść pieszo)

Posłuchajcie piosenki, w czasie słuchania wskazujcie pojazdy:

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­29]:

Look to the left! Look to the right! Stop! Don’t cross the road!

Can you see a bus? Can you see a bus coming? Stop! Don’t cross the road!

Look to the left! Look to the right! Stop! Don’t cross the road!

 Can you see a tram? Can you see a tram coming? Stop! Don’t cross the ro ad!

Look to the left! Look to the right! Stop! Don’t cross the road!

Can you see a taxi? Can you see a taxi coming? Stop! Don’t cross the road!

Look to the left! Look to the right! Stop! Don’t cross the road!

 Can you see a bike? Can you see a bike coming? Stop! Don’t cross the road!

Poćwiczcie słownictwo, wykonajcie ćwiczenia 1, 2 str. 46 (zeszyt ćwiczeń)

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Podręcznik dostępny na:

http://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/NewBingo_3-Plus-podrecznik-flipbook/mobile/index.html#p=10

W przypadku pytań  piszcie na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

Język angielski

Klasa „0”

  1. https://www.youtube.com/watch?v=EGymN-Lc87M
  2. https://www.youtube.com/watch?v=nY6P8Gy-TAk&list=PLJFjL4nIYJjZYuKPxGTRnNY_iQ8jeUqKE
  3. https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
  4. https://www.youtube.com/watch?v=c3c3UTYNZ6Q
  5. https://www.youtube.com/watch?v=_Wp0vZnR_FM

klasa 1

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 45

Kochani w tym tygodniu Waszym zadaniem jest powtórzyć i utrwalić słownictwo z rozdziału 9

Open your workbooks (ćwiczenia) at page 56–57.

Ostatnio nauczyliście się wielu nowych słów i zwrotów w języku angielskim. Będziecie mogli przeprowadzić samoocenę swoich umiejętności doskonalonych w rozdziale dziewiątym i wystawić sobie oceny graficzne (smutne, poważne lub uśmiechnięte buzie).

Ćwiczenie 1, str. 56 (Materiały ćwiczeniowe)

Umiecie już przedstawić swoją rodzinę:

Look! This is my family! This is my mummy and this is my daddy. This is my sister and this is my brother. And this is me! Po wykonaniu zadania, dzieci dokonajcie samooceny. W ramce przedstawiającej portrety członków rodziny, dorysujcie twarze.

Ćwiczenie 2, str. 56 (Materiały ćwiczeniowe)

Znacie nazwy niektórych zawodów. Wskazując na postaci w ćwiczeniu drugim, powiedzcie nazwy zawodów zilustrowane na obrazkach, dokonajcie samooceny.

Ćwiczenie 3, str. 56 (Materiały ćwiczeniowe)

Potraficie nazwać cechy różnych osób lub rzeczy. Look at the pictures! Look!

  1. This is Mrs Bratt! Mrs Bratt is very … Fat!
  2. Look! This is Mrs Flynn. Mrs Flynn is very … Thin! Itd.

Wskażcie na obrazki i powidzcie głośno: fat and thin / tall and short / long and short / new and old / clever, beautiful, brave, strong, dokonują samooceny.

Ćwiczenie 4, str. 57 (Materiały ćwiczeniowe)

Potraficie zapytać kogoś, jak się nazywa i ile ma lat! Potraficie też odpowiedzieć na te pytania.

What’s your name? How old are you? Poćwiczcie pytania i odpowiadzi na nie. Następnie dokonajcie samooceny.

Ćwiczenie 5, str. 57 (Materiały ćwiczeniowe)

W tym rozdziale poznaliście trzy nowe piosenki!

W podręczniku na str. 73–74 znajduje się słowniczek, w tym rozdziale nauczyliście się bardzo wielu nowych słówek! Posłuchajcie nagrania CD 2-35 i powtórzcie słówka za nagraniem, ćwicząc wymowę. TA PE SCRIPT [CD 2 track 35]:

mummy, daddy, sister, brother, grandma, grandpa, aunt, uncle, cousin, beautiful, top mo del, brave pilot, strong fire figh er, clever doctor, nice school girl, ni e school boy, thin, fat, tall, short, long, new, old

Posłuchajcie historyjki wskazując na elementy ilustracji (osoby, przedmioty), o których opowiada historyjka.

TAPE SCRIPT [CD 2 track 36]:

Tomek is eight years old! It is his birthday party today. All the family and friends are here. They have got many presents for Tomek. Mummy and daddy have got a  bike for Tomek. His sister has got a football. His brother has got a kite. His grandma and grandpa have got a book. His aunt and uncle have got a train. His cousin has got a boat. His friend, Andy, has got a water­gun. His friend, Kasia, has got a teddy bear. His friend, Ola, has got a money box. Tomek is very happy today. All the family and friends are singing for him: “Happy birthday, to you!

Happy birthday, to you!

Happy birthday, dear Tomek!

Happy birthday, to you!”

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na:

https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Podręcznik dostępny na: https://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/NewBingo_1-Plus-podrecznik-flipbook/mobile/index.html

Zdjęcie strony z ćwiczeń wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl, piszcie też w przypadku pytań.

 

klasa 2

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 36,

Temat: Poznajemy nazwy zawodów.

Popatrzcie na ilustracje  (s. 50) i powtórzcie nazwy zawodów po angielsku. a bus driver/a policeman /a secretary /a teacher/a doctor/a nurse a pilot/a chef/a shop assistant/a popstar

Kim Wy chciałybyście/chcielibyście zostać What do you want to be? – I want to be a … (singer).

Ćwicze nie 1, str. 50

Look, listen and repeat.

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­29]

I want to be a bus driver.

I want to be a policeman.

I want to be a secretary.

I want to be a teacher.

I want to be a doctor.

I want to be a nurse.

want to be a pilot.

I want to be a chef.

I want to be a shop assistant.

Przyjrzyjcie się uważnie zdjęciom, posłuchajcie piosenki. Listen and sing.

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­30]:

I want to be a teacher, I want to teach all day. I hope my dream comes true One sunny, happy day! I hope my dream comes true One sunny, happy day!

I want to be a chef, I want to cook all day. I hope my dream comes true One sunny, happy day! I hope my dream comes true One sunny, happy day!

I want to be a pilot, I want to fly all day. I hope my dream comes true One sunny, happy day! I hope my dream comes true One sunny, happy day!

I want to be a pop-star, I want to sing and play. I hope my dream comes true One sunny, happy day! I hope my dream comes true One sunny, happy day!

Jakie zawody, wykonują osoby przedstawione na zdjęciach.

Wykonajcie ćwiczenie 2, str. 46 w zeszycie ćwiczeń połączcie nazwy zawodów z odpowiednimi rysunkami i je pokolorujcie.

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Podręcznik dostępny na: http://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/NewBingo_2-Plus-podrecznik-flipbook/mobile/index.html

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 34

Wpiszcie do zeszytu temat: Nazywamy różne miejsca w mieście i określamy ich położenie.

Waszym zadaniem jest nauczyć się  nazw miejsc i budynków w mieście oraz określać ich położenie. Przypomnijcie sobie przyimków miejsca:  BETWEEN- pomiędzy, NEXT­TO – obok, NEAR – blisko, OPPOSITE – na przeciwko, BEHIND – z tyłu, za, IN­FRONT­OF – przed.

Open your books at page 43. exercise 1, look at the picture of a town. What0 can you see? Posłuchajcie nagrania, wskażcie na właściwe obrazki i powtórzcie usłyszanych zdania.

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­25]:

Where is the police station? (posterunek policji) It’s between the supermarket and the bank. (supermarket, bank)

Where is the clothes shop? (sklep z ubraniami) It’s behind the museum. (muzeum)

Where is the church?( kościół) It’s opposite the clothes shop.

Where is the café? (kawiarnia) It’s opposite the museum, by the square. (plac)

Where is the car park? (parking) It’s next­to the houses. (domy)

Where is the swimming pool? (basen)It’s near the cinema. (kino)

Where is the sports centre? (centrum sportowe) It’s in the centre of the town.

Where is the playground? (plac zabaw) It’s in front of the school. (szkoła)

Where is the hospital? (szpital) It’s opposite the park. (park)

Where is the train station? (dworzec kolejowy) It’s next to the  bus station.

Where is the zoo? (zoo) It’s behind the bus station (dworzec autobusowy).

And what is there near the market? (bazarek). There is a bakery (piekarnia, sklep z pieczywem), a flower shop (kwiaciarnia), a pet shop (sklep zoologiczny) , a butcher shop (sklep mięsny) and a library (biblioteka).

Wykonajcie ćwiczenie 1, str. 43 (zeszyt ćwiczeń) Waszym zadaniem jest przeczytać kolejne definicje i nazwać obrazek, który powinien być przypisany do każdej definicji. Połączcie definicje z właściwymi obrazkami (wpisując numer przy opisie obok właściwego rysunku) i wpiszcie wyrazy w pustych ramkach.

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Podręcznik dostępny na:

http://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/NewBingo_3-Plus-podrecznik-flipbook/mobile/index.html#p=10

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 

Język angielski

klasa 1

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 43

Kochani w tym tygodniu Waszym zadaniem jest nauczyć się pytać o wiek, podawać swój wiek oraz składać życzenia urodzinowe!

Open your books at page 54. Popatrzcie na rysunki dzieci zamieszczone w zielonej tabeli: Look! Who are they? Look at the first picture (Ms Betty Brown). This is Ms Betty Brown. She is twenty-seven (Ona ma 27 lat).

And who is this? (następny obrazek). This is Ola. How old is Ola? (Ile lat ma ola) She is eight! (8)

Itd., wykorzystując pozostałe obrazki i informacje w ramce. Listen and point to the pictures. Posłuchajcie nagrania i wskażcie  odpowiednie ilustracje:

TAPE SCRIPT [CD 2 track 37]:

What’s your name? Andy. I’m Andy. How old are you, Andy? I’m eight years old.

What’s your name? Ola. My name is Ola. How old are you, Ola? I’m eight.

What’s your name? My name is Marcin. How old are you, Marcin? I’m six years old.

What’s your name? My name is Ms Betty Brown. How old are you, Ms Brown? I’m twenty seven. What’s your name? I’m Ania. How old are you, Ania? I’m ten years old.

What’s your name? Adam. My name is Adam. How old are you, Adam? I’m nine.

What’s your name? My name’s Tomek. How old are you, Tomek? I’m eight years old.

What’s your name? Kasia. I’m Kasia. How old are you, Kasia? I’m eight years old.

What’s your name? My name is Ela. How old are you, Ela? I’m seven years old.

Kiedy ktoś ma urodziny w Anglii śpiewamy mu Happy birthday, wstawiając Jego lub Jej imię! Spróbujcie:

TAPE SCRIPT [CD 2 track 32]:

Happy birthday to you!

Happy birthday to you!

Happy birthday, dear Tomek!

Happy birthday to you!

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na:

https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jako zadanie wykonajcie kartkę urodzinową wpisując na niej HAPPY BIRTHDAY!, a w środku złóżcie życzenia: Happy Birthday to ….(i wpiszcie dla kogo) zdjęcia swoich kartek wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl, piszcie też w przypadku pytań.

 

klasa 2

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 34,

Temat: Na wsi – utrwalamy słownictwo i struktury zdaniowe.

Open your books at page 47. Look at the pictures. Popatrzcie na obrazki w ćwiczeniu 1. i posłuchajcie piosenki, która zwrotka opisuje który obrazek?

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­25]:

I would like to feed the ducks, feed the ducks, feed the ducks I would like to feed the ducks – in summer on the farm.

I would like to milk the cows, milk the cows, milk the cows I would like to milk the cows – in summer on the farm.

I would like to watch the birds, watch the birds, watch the birds I would like to watch the birds – in summer on the farm.

I would like to ride a horse, ride a horse, ride a horse I would like to ride a horse – in summer on the farm.

 

I would like to pick up apples, pick up apples, pick up apples I would like to pick up apples – in summer on the farm.

I would like to chop the wood, chop the wood, chop the wood I would like to chop the wood – in summer on the farm.

Jak wam poszło? Rozpoznaliście obrazki?

W ćwiczeniu 2  Waszym zadaniem  jest wybranie właściwego wyrazu tak, by powstała historyjka.

I like the country./I look the country./I ride the country. Które zdanie jest prawidłowe? (Pierwsze– I like the country! Spróbujcie uzupełnić kolejne zdania samodzielnie. Następnie sprawdźcie swoje odpowiedzi z nagraniem.

TAPE­SCRIPT­[CD­2­track­26]:

  1. I like the country.
  2. I can ride a horse in the country.
  3. I can milk the cows and feed the ducks.
  4. Summer in the country is fun!

Wykonajcie Ćw. 1, str. 43 (zeszyt ćwiczeń) Proszę o podpisanie obrazków podanymi pod poleceniem wyrazami. Zwróćcie uwagę na fakt, że pod ilustracjami podana jest pierwsza litera każdego wyrazu oraz liczba liter (podkreślenia). Wyrazami nowymi są: gate (brama), bucket (wiadro), sheep (owca). Spróbujcie najpierw  dobrać najpierw podpisy pod obrazki, które już znacie). Następnie posłuchajcie nagrania i sprawdźcie swoje podpisy pod obrazkami i powtórzcie słowa.

TA­PE­SCRIPT­[CD–19­Materiały ćwiczeniowe]:

cow (krowa), turkey (indyk), hay (siano), rooster (kogut), chickens (kurczaki), barn (stodoła), gate (brama), sheep (owca), horse (koń), duck (kaczka), hen (kura), goose (gęś), farm house (dom na farmie), pig (swinia), bucket (wiadro).

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 32

Wpiszcie do zeszytu temat: Nazwy kierunków geograficznych. Opowiadamy o naszym kraju.

Waszym zadaniem jest nauczyć się kierunków geograficznych:

Open your books at page 41. Listen and repeat. Posłuchajcie  nagrania i  powtórzcie:

TAPE SCRIPT [CD­2­track­22]:

South is down.  (stojąc przodem do mapy: południe jest na dole

North is up.     północ jest na górze

West is left.     zachód jest po lewej stronie

East is right.    Wschód jest po prawej stronie

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Where is Gdańsk? (gdzie jest Gdańsk?) odpowiedź: Gdańsk is in the north of Poland. (Gdańsk jest na północy Polski).

Przeczytajcie pozostałe określenia: in the south, in the east, in the west, in the centre. Powtórzcie dokładnie zdania:

TAPE SCRIPT [CD­2­track­23]:

Where is Gdańsk? Gdańsk is in the north of Poland.

Where is Kraków? Kraków is in the south of Poland.

Where is Biała Podlaska? Biała Podlaska is in the east of Poland.

Where is Zielona Góra? Zielona Góra is in the west of Poland.

Where is Warszawa? Warszawa is in the centre of Poland.

Where is Szczecin? Szczecin is in the north-west of Poland.

Where is Rzeszów? Rzeszów is in the south-east of Poland.

Where is Augustów? Augustów is in the north-east of Poland.

Where is Wrocław? Wrocław is in the south-west of Poland.

Where is Łódź?  Łódź is in the centre of Poland.

Ćw. 1, 2, str. 41 (zeszyt ćwiczeń) W obu ćwiczeniach Waszym zadaniem jest wykorzystać zwroty: in the north, south, east, west, centre. Goodby! See you soon!

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 

 

Język angielski
klasa 1
Podręcznik +ćwiczenia Lesson 42
Kochani w tym tygodniu Waszym zadaniem jest nauczyć się nazw kilku zawodów oraz przymiotników je opisujących.
top model – modelka / beautiful – piękna
pilot – pilot / brave – odważny
firefighter – strażak / strong – silny
doctor – lekarz / clever – mądry
schoolgirl – uczennica / nice – miła
schoolboy – uczeń / nice – miły
posłuchajcie nagrania 30 CD 2 na s. 53
Kasia: Hello! Look at my picture. This is my sister. She is a top model. She is beautiful.
Tomek: Hi! Look at my picture. This is my grandpa. He is a firefighter. He is strong.
Ola: Hi! Look at my picture! This is my father. He is a pilot. He is brave.
Andy: Hello! Look at my picture! This is my grandma. She is a doctor. She is clever.
Nauczycielka: Hello! Look at my picture. Picture number five. This is my daughter. She is a school girl. She is very nice.
Nauczycielka: Look at picture number six. This is my son. He is a school boy. He is very nice.
Przeczytajcie polecenie na str. 53 w zeszycie ćwiczeń i uzupełnijcie zdania, przepisując właściwe wyrazy, a potem sprawdźcie poprawność swoich zdań, słuchając nagrania:
TAPESCRIPT [CD track 32]:
She is a school girl. She is very nice.
He is a firefighter. He is very strong.
She is a topmodel. She is very beautiful.
She is a doctor. She is very clever.
He is a pilot. He is very brave.
He is a schoolboy. He is very nice.
Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na:
https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/
Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl, piszcie też w przypadku pytań.

klasa 2
Podręcznik +ćwiczenia Lesson 33,
W tym tygodniu nauczymy się stopniować przymiotniki czyli porównywać różne przedmioty.

big bigger the biggest

tall taller the tallest

good better the best

Otwórzcie podręczniki na str. 46 (Open your books at page 46). What animals can you see in the picture? How many?
There are three cows in the picture.
There are three horses in the picture.
There are three chickens in the picture. Look at the pictures again, listen, point and repeat. (Posłuchajcie nagrań, wskażcie obrazki i powtarzajcie zdania).
TAPESCRIPT¬[CD¬2¬track¬23]:
Look! The black cow is big. The white cow is bigger. And the black¬and-white cow is the biggest!
Look! The grey horse is tall. The brown horse is taller. The white horse is the tallest!
Look! The brown chicken is good. The yellow chicken is better. The white chicken is the best!
Posłuchajcie piosenki o szalonych kurczakach, mam nadzieję, że się Wam spodoba:
TAPE¬SCRIPT¬[CD¬2¬track¬24]:
We are the crazy chickens,
We use the tractor’s beep!
We are the crazy chickens,
We never go to sleep!
We are the crazy chickens,
Our farmer can never rest!
But still he tells his neighbours: “My chickens are the best!”
Wykonajcie ćwiczenia 1 na s. 46 w zeszycie ćwiczeń, Waszym zadaniem jest przyjrzeć się rysunkom, a następ nie odczytać wykropkowane zdania, spróbujcie je uzupełnić właściwymi nazwami zwierząt.
Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/
Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

klasa 3
Podręcznik +ćwiczenia Lesson 31
Wpiszcie do zeszytu temat: Poznajemy nazwy kontynentów. Opisujemy dzikie zwierzęta.
Open your books at page 40. Posłuchajcie nagrania i wskażcie kontynenty, o których jest mowa.
TAPESCRIPT [CD¬2¬track¬20]:
Find Africa. The giraffe lives in Africa.
Find North America. The moose lives in North America.
Find South America. The snake lives in South America.
Find Europe. The dog lives in Europe.
Find Asia. The panda lives in Asia.
Find Au stralia. The kangaroo lives in Australia.
Find Antarctica. The seal lives in Antarctica.
What other animals can you see in the picture? (jakie jeszcze zwierzęta widzicie na mapie )
(a horse, a dolphin, a whale, a penguin, a tiger, a lion, an elephant, a tortoise, a crocodile, a parrot).
Teraz zaśpiewajcie piosenkę, która jest jednocześnie za gadką. Waszym zadaniem jest słuchać uważnie słów i melodii, i spróbujcie odgadnąć, jakie zwierzę śpiewa każda ze zwrotek: tiger, kangaroo, elephant, penguin.
TAPESCRIPT [CD¬2¬track¬21]:
I am brown and white and black*,
I have stripes on my neck.
My teeth are strong and white,
I sometimes hunt and bite!
And my home is in Asia. [odpowiedź: tiger]
I like jumping all day long,
My long tail is very strong.
My baby’s close to me,
In my pouch, you can see!
And my home is in Australia! [odpowiedź: kangaroo]
I am grey and very big!
I eat plants, ne ver meat!
My nose is long and grey,
I play with my nose – Hooray!
And my ho me is in Afri ca. [odpowiedź: elephant]
I’m a bird but I can’t fly,
I li ke swimming, you ask “Why?”
My best friend is the seal,
We sometimes share a meal!
And my home is Antarctica. [odpowiedź: penguin
Wykonajcie zadanie 2 na s. 40
Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/
Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

Język angielski

klasa 1

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 41

Kochani w tym tygodniu Waszym zadaniem jest nauczyć się nazw członków rodziny.

grandma – babcia, grandpa – dziadziu

mummy – mama, daddy – tata

brother – brat, sister – siostra

Otwórzcie książki na s. 52 i popatrzcie na rodzinę Bena posłuchajcie nagrania:

TAPE SCRIPT [CD 2 track 28]:

Hello! It’s me aga in! My na me is Ben. I li ke number ten! Look! This is my family! This is my mummy. I love my mummy! This is my daddy. I love my daddy! This is my grandma. I love my grandma! This is my si ster and this is my brother! I love my sister and I love my brother!

Spróbujcie odgadnąć kogo dotyczy pytanie:

She has got a green blouse. Who is this?

He has got a blue jacket. Who is this?

She has got a yellow T-shirt. Who is this?

He has got a pink blouse. Who is this?

He has got a green shirt. Who is this?

She has got a pink dress. Who is this?

Where is Ben’s sister / brother / mummy / daddy / grandpa / grandma? Point and say! (wskazujcie odpowiedni obrazek)

Posłuchajcie piosenki o rodzinie:

TAPE SCRIPT [CD 2 track 29]:

Hello Mummy, hello Daddy, Mummy, Daddy, I love you all!

Hello sister, hello brother, Sister, brother, I love you all!

Hello Grandma, hello Grandpa, Grandma, Grandpa, I love you all!

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na:

https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

W ćwiczeniach na s. 52 wykonajcie rysunki członków swojej rodziny i podpiszcie je, miłej zabawy! Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl, piszcie też w przypadku pytań.

 

klasa 2

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 32,

W tym tygodniu poznamy słownictwo związane z gospodarstwem rolnym.

Na s. 45 w podręczniku znajdują się obrazki: farm house – dom na farmie, sheep – owca, grass – trawa, field – pole, hay – siano, mug -kubek

Ćwiczenie 2,  na str. 45  Look at the pictures. (popatrzcie na obrazki).

They tell a story. (opowiadają historyjkę)

Tomek is visiting his grandfather. ( Tomek odwiedza swojego dziadka)

He is very happy. (jest bardzo szczęśliwy)

His grandfather is happy too. (dziadek jest również szczęśliwy)

Popatrzcie na ilustracje i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:  Look at the first picture.

  1. Where is Tomek?(gdzie jest Tomek?) – Odp: On the farm.
  2. Who is this man?(kim jest ten człowiek?) (Odp: Tomek’s grandfather – dziadek Tomka).
  3. What animals can you see in the pictu re? (jakie zwierzęta widzisz na obrazku?) – Odp: Two gee­e, and a horse (2 gęsi i konia).
  4. What else can you see in the picture? (co jeszcze widzisz na obrazku?) – A house, two trees, a road (dom, drzewa, drogę).
  5. What colour is …/are …? (jakiego koloru jest…/są?) itp. W podobny sposób spróbujcie omówić inne obrazki. Posłuchacie nagrania, śledząc teksty pod obrazkami.

TAPESCRIPT [CD 2 track 22]:

  1. Look! This is my grandfather’s farm.  My grandpa is standing in front of the farmhouse.I’ m running to greet him! (zobacz, to farma mojego dziadka. Dziadek stoi przed domem. Biegnę żeby się z nim przywitać)
  2. Look! I’m sitting on a big white horse. The sheep are eating grass in the field. (zobacz, siedzę na dużym, białym koniu. Owce jedzą trawę w polu.)
  3. There’re many birds on the farm. Look! I’m feeding ducks, geese and hens. (na farmie jest dużo ptaków. Zobacz, karmię kaczki i kury)
  4. I like playing in the barn. In this picture I’m jumping in  hay! (lubię bawić się w stodole. Na tym obrazku skaczę w sianie)
  5. Look at the cows! They’re very friendly!  We’re milking the cows with grandpa. (popatrz na krowy. Są bardzo przyjacielskie! Doimy krowy z dziadkiem)
  6. Look! I’m holding a mug with fresh, warm milk. Fresh milk is very good. It makes me strong and helps me grow! (zobacz, trzymam kubek świeżego mleka. Świeże mleko jest bardzo dobre. Sprawia, że jestem silny i pomaga mi rosnąć)

Wykonajcie ćwiczenia na s. 41 w zeszycie ćwiczeń:  Waszym zadaniem jest pokolorować krowę zgodnie z treścią piosenki (przypominam, że w j. angielskim red użyte w związku z wyglądem oznacza rudy)

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 30

Wpiszcie do zeszytu temat: Utrwalenie wiadomości z rozdziału 6. Historyjka obrazkowa.

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na str. 38 – 39, Jak zwykle w powtórce sami ocenicie swoje umiejętności za pomocą ocen graficznych (buziek)

  1. Umiecie nazywać różne kolekcje. Umiecie też powiedzieć kilka zdań o swojej kolekcji.
  2. Umiecie zapytać kogoś o jego/jej zainteresowania.
  3. Znacie nazwy niektórych krajów i języków (narodowości).
  4. Umiecie powiedzieć z czego zrobione są niektóre przedmioty.
  5. Poznaliście 3 nowe piosenki.

W tym rozdziale mieliście dużo nowych słówek, ale wierzę w Was i myślę, że umiecie je śpiewająco!

W podręczniku na s. 38 – 39 macie ilustracje do historyjki. Miłego słuchania

TAPESCRIPT­[CD­2­track­19­lub­CD­Materiały ćwiczeniowe, track­21]:

[Obrazek­1] One night Ola has a dream. She dreams that a funny little man with a long nose comes into her  house. He’s got a blue pencil in his left hand. He’s wearing a big blue hat, a red jacket, green trousers and long, red shoes. His  hat is made of plastic. His jacket is made of paper. And his  shoes are made of glass. Only his trousers are made of wool. He looks very strange but very friendly. Ola likes this  funny, little man with a long nose. He looks at Ola and says: „Hello. My name is Flick. I am your friend. I visit good children and give them my magic pencil. You can draw three pictures with this pencil, and the pictures will turn into real things.”

[Obrazek­2]

Ola opens her eyes. She wants to say: Thank you Flick! But  the funny man isn’t there. Ola looks around. She can’t see anyone in the room. Suddenly, Ola looks at the small table near her bed. She can’t believe her eyes! „Wow! What a beautiful pencil!”, she says. Ola takes the pencil and looks at it. It is made of wood and  metal. It sparkles in the sunlight!

[Obrazek­3]

Ola takes a piece of paper. „What can I draw?”, she thinks. Suddenly, she remembers a poor little girl who lives near her  house. She takes the pencil and draws a pair of beautiful  sport shoes. Suddenly, the drawing begins to move and  a pair of real shoes appears on the piece of paper!

[Obrazek­4]

Ola can’t believe her eyes! „Hooray! They are real! They are even made of leather!” she shouts and runs quickly to give the pair of shoes to the poor  girl.

[Obrazek­5]

Ola takes another piece of paper.  „What can I draw next?” She thinks for a moment and draws a camera for her father. The drawing begins to move and a real camera appears on the  piece of paper!

[Obrazek­6]

Ola can’t believe her eyes! „Hooray! It’s real! It’s even made of plastic and glass!”,  she  shouts and runs to give the camera to her dad.

[Obrazek­7]

Ola takes another piece of paper. „What can I draw next?” She thinks for a moment and draws a beautiful ring for her  mother. The drawing begins to move and a real ring appears on the  piece of paper! „Hooray! It’s real! It’s even made of gold!”, she shouts and runs  to give the ring to her mum.

[Obrazek­8] At night Ola is in her bed. She’s holding the blue pencil in her  hand and waiting for Flick. Finally she falls asleep. She  dreams that the funny little man comes into her room. She  gives him the blue pencil and says: „Thank you, Flick.” The little man takes the pencil and smiles. He waves “goodbye”  to Ola and disappears.

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 

 

Język angielski

Język angielski

klasa 1

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 39

Kochani w tym tygodniu nauczymy się piosenki podręcznik, str. 49

TA­PE­SCRIPT­[CD­2­track­25]:

Clap your hands in the morning, Clap! Clap! Clap! (klaśnij w dłonie rano)

Flap your arms in the morning, Flap! Flap! Flap! (pomachaj rękami rano)

Jump up high in the morning, Hop! Hop! Hop!(p(odskocz wysoko rano)

Say “Hooray!” in the morning, say “Hooray!”, “Hooray!”(powiedz hura rano)

 

Clap your hands in the evening, Clap! Clap! Clap! (klaśnij w dłonie wieczorem)

Flap your arms in the evening, Flap! Flap! Flap! (pomachaj rękami wieczorem)

Go to bed in the evening, Go! Go! Go! (Idź spać wieczorem)

Say “good night!” in the evening, say “good night!”, “good night!” (powiedz dobranoc wieczorem)

Wykonajcie ćwiczenie na s. 49, Waszym zadaniem jest połączyć zdania z obrazkami i poprawić je po śladzie.

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na:

https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

klasa 2

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 30,

W tym tygodniu powtórzymy materiał z rozdziału 6 Zeszyt ćwiczeń s. 38 – 39.

  1. Umiecie liczyć od 1 do 20,
  2. Umiecie powiedzieć co widać na obrazku.
  3. Umiecie wytłumaczyć jak trafić do celu.
  4. Potraficie nazwać nazwy ludzi i zwierząt.
  5. Znacie nowe wyliczanki – rymowanki.

Posłuchajcie historyjki Teddy and friends ze s. 42 – 43, w czasie słuchania wskazujcie w podręczniku usłyszane przedmioty.

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 

 

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 28

Wpiszcie do zeszytu temat: Nazwy krajów i narodowości.

Wpiszcie do zeszytu i nauczcie się krajów i narodowości (s. 36). Przy każdym kraju narysujcie właściwą flagę.

Spain (Hiszpania) – Spanish (Hiszpan/hiszpański)

the USA (Stany Zjednoczone Ameryki) – American (Amerykanka/amerykański)

Italy (Włochy) – Italian (Włoch/włoski)

Japan (Japonia) – Japanese (Japonka/japoński)

Great Britain (Wielka Brytania) – English (Anglik/angielski)

Greece (Grecja) – Greek (Greczynka/grecki)

Poland (Polska) – Polish (Polak/polski)

Wykonajcie ćwiczenia 1, 2, 3, str. 36 w zeszycie ćwiczeń

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

Przed nami kolejny tydzień pracy w domu! Proszę wszystkich o korzystanie z ćwiczeń zamieszczonych na stronie gov.pl/zdalnelekcje oraz wykonywać kolejne ćwiczenia z podręczników i zeszytów ćwiczeń!

 

klasa 1

 Podręcznik +ćwiczenia Lessons 36, 37

  • Naucz się przymiotników określających emocje: happy (szczęśliwy), sad (smutny), angry (zły, zdenerwowany), hungry (głodny).
  • Naucz się odpowiadaćć na pytanie: np. Are you happy? (Czy jesteś szczęśliwy?)
  • Naucz się przymiotników: fat (gruby), nice (miły, ładny), cold (zmarznięty), hot (gorący).
  • Naucz się odmieniać czasownik „być” przez osoby:

I am – ja jestem

You are – ty jesteś

He is – on jest

She is – ona jest

It is – to jest

We are – my jesteśmy

You are – wy jesteście

They are – oni są

  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 1 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 2 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 28,

  • przećwiczcie wyliczanki – rymowanki,
  • nauczcie się nazw miesięcy,
  • nauczcie się mówić kiedy są Wasze urodziny: My birthday is in ……………………
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 2 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 3 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 26

  • nauczcie się nazw różnych kolekcji
  • naucz się sformułować wypowiedź o swojej kolekcji,
  • naucz się zadawać pytanie o kolekcję kolegi/koleżanki,
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 3 rozwiązujcie je na bieżąco!!

Przed nami kolejny tydzień pracy w domu! Proszę wszystkich o korzystanie z ćwiczeń zamieszczonych na stronie gov.pl/zdalnelekcje oraz wykonywać kolejne ćwiczenia z podręczników i zeszytów ćwiczeń!

klasa 1

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 38

  • W tym tygodniu utrwalamy słówka i zwroty, których uczyliście się czyli przymiotniki określające emocje: happy (szczęśliwy), sad (smutny), angry (zły, zdenerwowany), hungry (głodny) oraz pozostałe: fat (gruby), nice (miły, ładny), cold (zmarznięty), hot (gorący).
  • Poćwiczcie odpowiedzi na pytanie: np. Are you happy? (Czy jesteś szczęśliwy?)
  • Nauczcie się udzielania rad np. Put on a sweater (załóż sweter), Have a … (zjedz coś, napij się), Relax (rozluźnij się), Sing a song (zaśpiewaj piosenkę), Stop it (przestań), Give me a break (daj mi spokój).
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 1 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 2

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 29,

  • powtórzcie nazwy wyliczanek – rymowanek,
  • poćwiczcie nazwy miesięcy,
  • wpiszcie do zeszytu i nauczcie się przymiotników: big – duży, small – mały, tall – wysoki, busy – zapracowany, funny – zabawny, happy – szczęśliwy, sad – smutny, nice – miły, ładny.
  • posłuchajcie nagrania do lekcji i wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 2 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 27

  • powtórzcie nazwy różnych kolekcji (wpiszcie je do zeszytu, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście) oraz wypowiedź o swojej kolekcji,
  • nauczcie się opowiadać o swoich zainteresowaniach I’m interested in…..- interesuję się, (computers – komputerami, athletics – lekkoatletyką, wild animals – dzikimi zwierzętami, pop music – muzyką pop, books about space – książkami o kosmosie, racing cars – samochodami wyścigowymi, art – sztuką, good films – dobrymi filmami, famous actors – sławnymi aktorami) oraz o tym co lubicie robić I like ………- lubię: (playing computer games – grać w gry komputerowe, running and jumping – biegać i skakać, watching them in the zoo – oglądać ich w zoo, reading about stars – czytać o gwiazdach, collecting pictures of them – zbierać obrazki z nimi, drawing and painting – rysować i malować, watching television – oglądać telewizję, collecting their photographs – zbierac ich zdjęcia)
  • jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 3 rozwiązujcie je na bieżąco!!

Język angielski

klasa 1

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 40

Kochani w tym tygodniu Waszym zadaniem jest ocenić, ile nauczyliście się w rozdziale 8. W zeszycie ćwiczeń na, str. 50 – 51  dokonacie samooceny swoich umiejętności doskonalonych w rozdziale ósmym i wystawcie sobie oceny graficzne (smutne, poważne lub uśmiechnięte buzie).

  1. Potraficie powiedzieć w jakim jesteście nastroju.
  2. Potraficie opowiadać o sobie i innych.
  3. Potraficie udzielić komuś dobrej rady.
  4. Poznaliście nowe piosenki i rapy.

Nauczyliście się nowych słówek podręcznik s. 72, 73.

Posłuchajcie też historyjki obrazkowej z podręcznika, str. 50–51, CD2 track 27.

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na:

https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl, piszcie tez w przypadku pytań.

 

klasa 2

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 31,

W tym tygodniu nauczymy się opisywać czynności na obrazkach w czasie teraźniejszym ciągłym (opisujemy czynność, która dzieje się w chwili mówienia).

Na s. 44 w podręczniku, na obrazku wskażcie zwierzątka: a rooster (kogut) a dog (pies), a mouse (mysz), a cat (kot), a duck (kaczka), a cow (krowa), two geese (2 gęsi), two hens (2 kury).

Co robią te zwierzątka? Posłuchajcie nagrania: TAPESCRIPT [CD 2 track 20]: What are the farm animals doing?

The cat is swimming in the pond. (kot pływa w stawie)

The hens are looking at the geese. (kury patrzą na gęsi)

Three little pigs are kicking the ball. (3 małe świnki kopią piłkę)

The rooster is chasing the dog. (kogut ściga psa)

The cow is standing in the barn. (krowa stoi w oborze)

The kite is going up and down. (latawiec leci w górę i w dół)

Wykonajcie ćwiczenia na s. 40 w zeszycie ćwiczeń:  dokładnie przyjrzyjcie się obrazkom w ćwiczeniu 1 i ponumerujcie obrazki:

TAPESCRIPT [CD 17 Materiały ćwiczeniowe]: Number one – The rooster is looking at the hen. Number two – The goose is swimming in the pond.

Number three – The kite is going down.

Number four – The cat is chasing the pig.

Number five – The kite is going up.

Number six – The dogs are kicking the ball.

ćwiczenie 2 Waszym zadaniem jest przyjrzenie się obrazkom i uzupełnienie zdań tak, aby były zgodne z tym, co dzieje się na obrazkach.

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 29

Wpiszcie do zeszytu temat: Nazwy tworzyw, z których są zrobione przedmioty.

Otwórzcie podręczniki na str. 37, posłuchajcie nagrania i powtórzcie.­

TAPESCRIPT [CD 2 track 17]:

Look! This is my comb! It is made of plastic. (zobacz, to jest mój grzebień, jest zrobiony z plastiku)

Look! These are my marbles!   They are made of glass. (zobacz, to są moje kulki, są zrobione ze szkła)

Look! These are my scissors! They are made of metal. (zobacz, to są moje nożyczki, są zrobione z metalu)

Look! This is my ruler!  It is made of wood. (zobacz, to jest moja linijka, jest zrobiona z drewna)

Look! This is my book! It is made of paper. (zobacz, to jest moja książka, jest zrobiona z papieru)

Look! This is my sweater! It is made of wool. (zobacz, to jest mój sweter, jest zrobiony z wełny)

Look! These are my shoes! They are ma de of leather. (zobacz, to są moje buty, są zrobione ze skóry)

Wpiszcie do zeszytu i nauczcie się rodzaje materiałów.

Wykonajcie ćwiczenie 2, str. 37 w zeszycie ćwiczeń wpisując It is made of…(jedna rzecz jest zrobiona z…), They are made of…(kilka rzeczy, lub przedmiot w l. mnogiej np. nożyczki są zrobione z…)

Nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń są do pobrania na: https://www.wszpwn.com.pl/pl/nagrania-mp3/

Jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl

 

 

 

 

ks. Wiesław Dziwik

wdziwik@spwierzbna.pl

SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
klasa I 
 
Katecheza nr 56 „Uroczystość Bożego Ciała”
Na str. 141 i 142 wykonaj zadania według poleceń.
 
klasa II 
 
Katecheza nr 42 „Jestem przyjacielem Jezusa”
Na str. 125 i 126 wykonaj zadania według poleceń.
 
klasa III
 
Katecheza nr 37 „Eucharystia ofiarą Chrystusa i Kościoła”
Na str. 133 i 134 wykonaj zadania według poleceń.
klasa I
 
Katecheza nr 46 „Pan Bóg przebacza nam grzechy”
Na str. 114 pokoloruj obrazek, na str. 115 i 116 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 47 „Chcę przebaczać”
Na str. 118 i 119 wykonaj zadania według poleceń.
 
klasa II
 
Katecheza nr 40 „Papież kieruje Kościołem na ziemi”
Na str. 121 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 41 „Jezus opiekuje się nami”
Na str. 122 i 123 wykonaj zadania według poleceń.
 
klasa III
 
Katecheza nr 35 „Powierzamy Bogu siebie i innych”
Na str. 124 i 125 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 36 „Ustanowienie Eucharystii”
Na str. 129, 130 i 131 wykonaj zadania według poleceń.
 
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
klasa I
 
Katecheza nr 54 „Kochamy naszą mamę”
Na str. 137 wykonaj zadanie według polecenia.
 
Katecheza nr 45 „Przepraszam rodziców, rodzeństwo, kolegów i koleżanki”
Na str. 112 i 113 wykonaj zadania według poleceń.
 
klasa II
 
Katecheza nr 38 „Zesłanie Ducha Świętego”
Na str. 117 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 39 „Duch Święty duszą Kościoła”
Na str. 118 i 119 wykonaj zadania według poleceń.
 
klasa III
 
Katecheza nr 33 „Jezus rozmawia z nami podczas liturgii słowa”
Na str. 119 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 34 „Wyznajemy naszą wiarę”
Na str. 121 i 122 wykonaj zadania według poleceń.
 
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
klasa I
 
Katecheza nr 43 „Sposoby wypełniania woli Jezusa”
Na str. 109 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 44 „Uczynki miłosierdzia znakiem miłości”
Na str. 110 pokoloruj obrazek przedstawiający miłosiernego Samarytanina, na str. 111 wykonaj zadania według polecenia.
 
Miesiąc maj – czcimy Maryję!!
 
Klasa II
 
Katecheza nr 36 „Sakramenty w służbie komunii”
Na str. 108 podpisz sakramenty widoczne na obrazku, na str. 109 i 110 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 37 „Umiemy dzielić się z innymi”
Na str. 114 i 115 wykonaj zadania według poleceń.
 
Miesiąc maj – czcimy Maryję!!
 
Klasa III
 
Katecheza nr 31 „Stół słowa Bożego”
Na str. 113 i 114 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 32 „Ewangelia najważniejszym tekstem liturgii słowa”
Na str. 116 i 117 wykonaj zadania według poleceń.
 
Miesiąc maj – czcimy Maryję!!
 
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Klasa I
 
Katecheza nr 41 „Pan Bóg mówi do nas w naszym sumieniu”
Na str. 104 podpisz czerwonym kolorem wyraz „Sumienie”, na str. 105 wykonaj zadania według poleceń i zapamiętaj definicję sumienia.
 
Katecheza nr 42 „Staram się być lepszym”
Na str.107 wykonaj zadania według poleceń.
 
W miesiącu maju pamiętaj o modlitwie do Matki Bożej, którą czcimy śpiewem litanii loretańskiej.
 
Klasa II
 
Katecheza nr 34 „Każda niedziela pamiątką Zmartwychwstania”
Na str. 103 pokoloruj obrazek według wzoru, na str. 104 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 35 „Bóg uzdrawia w sakramentach”
Na str. 105 podpisz rysunki, na str. 105 i 106 wykonaj zadania według poleceń.
 
W miesiącu maju pamiętaj o modlitwie do Matki Bożej, którą czcimy śpiewem litanii loretańskiej.
 
Klasa III
 
Katecheza nr 29 „Skutki sakramentu pokuty i pojednania”
Na str. 107 wykonaj zadania według poleceń.
 
Katecheza nr 30 „W czasie Mszy Świętej słuchamy Słowa Bożego”
Na str. 110 wpisz odpowiedzi wiernych, na str. 111 i 112 wykonaj zadania według poleceń.
 
W miesiącu maju pamiętaj o modlitwie do Matki Bożej, którą czcimy śpiewem litanii loretańskiej.
 
Klasa I
 
Katecheza nr 53 „Wszyscy chwalimy Maryję”
Na str. 135 przyklej naklejki z dodatku w odpowiednich miejscach oraz pokoloruj obrazek według wzoru.
 
Katecheza nr 40 „Jezus czeka na nas w kościele”
Na str. 100 pokoloruj wieczną lampkę, na str. 101 znajdź drogę do kościoła i napisz według wzoru.
 
W miesiącu maju oddajemy cześć Matce Bożej, dlatego postaraj się odmówić z rodzicami lub rodzeństwem litanię loretańską oraz Pod Twoją obronę.
 
Klasa II
 
Katecheza nr 55 „Sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej w Wąwolnicy”
Na str. 162 naklejkami z dodatku ułóż puzzle, na str. 163 wklej w odpowiednie miejsce sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej.
 
Katecheza nr 33 „Stół Słowa i stół Chleba”
Na str. 100 dokończ zdania, na str. 101 dorysuj drugą połowę, lustrzane odbicie rysunku i uzupełnij podpisy. Narysuj na ołtarzu patenę i kielich, a na ambonie lekcjonarz.
 
W miesiącu maju oddajemy cześć Matce Bożej, dlatego postaraj się odmówić z rodzicami lub rodzeństwem litanię loretańską oraz Pod Twoją obronę.
 
Klasa III
 
Katecheza nr 64 „Matka bliska nam – sanktuarium Matki Bożej Płaczącej w Lublinie”
Na str. 222 do podanych znaczeń dopisz nazwę oraz napisz, co możesz zrobić, aby Matka Boża nie płakała nad Tobą.
 
Katecheza nr 28 „Chcę naprawić zło, które wyrządziłem”
Na str. 103 uzupełnij receptę, na str. 104 oraz 105 wykonaj zadania według poleceń.
 
W miesiącu maju oddajemy cześć Matce Bożej, dlatego postaraj się odmówić z rodzicami lub rodzeństwem litanię loretańską oraz Pod Twoją obronę.
 
Klasa 1
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Katecheza nr 33 „Niedziela Palmowa”:
Przy pomocy rodziców rozwiąż krzyżówkę na str. 85 i narysuj palmę.
 
Katecheza nr 34 „Spotkanie w Wieczerniku. Wielki Czwartek”:
Na str. 86 podpisz poszczególne przedmioty. Na str. 87 znajdź 6 różnic i pokoloruj obrazki.
 
Katecheza nr 35 „Pan Jezus umiera na krzyżu”:
Na str. 89 połącz kropki i odczytaj napis.
 
Katecheza nr 36 „Błogosławieństwo pokarmów w Wielką Sobotę”:
Na str. 91 ułóż brakujący tekst, pokoloruj koszyczek i dorysuj pokarmy, które zanosimy do błogosławieństwa. Na str. 92 przyporządkuj odpowiednie naklejki podanym wyjaśnieniom.
 
Utrwalić modlitwy: „Ojcze nasz”; „Zdrowaś Maryjo”; „Aniele Boży”.
 
Klasa 2
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Katecheza nr 26 „Muszę się poprawiać”:
Na str 80 przejdź labirynt i napisz nazwy cech. Na str. 81 wybierz 3 cechy, nad którymi chcesz pracować i dlaczego oraz wpisz swoje postanowienie.
 
Katecheza nr 28 „Odkrywamy Boże dary”:
Na str. 87 uzupełnij zadanie. Na str. 88 uzupełnij rysunek i napisz modlitwę.
 
Katecheza nr 54 „Przeżywamy Wielki Tydzień”:
Na str. 160 wklej wydarzenia z życia Jezusa i dopasuj do nich wydarzenia liturgiczne, w których uczestniczymy. Wklej naklejki z dodatku ukazujące tradycje wielkanocne.
 
Katecheza nr 29 „Zwycięstwo Jezusa darem dla człowieka”:
Na str. 90 uzupełnij pozdrowienie wielkanocne. Przy pomocy rodziców rozwiąż krzyżówkę. Na str. 91 uzupełnij rysunek paschału.
 
Utrwalić modlitwy: „Ojcze nasz”; „Zdrowaś Maryjo”; „Aniele Boży”; Akty wiary, nadziei, miłości i żalu oraz 10 przykazań Bożych.
 
Klasa 3
SP Wierzbna i SF Ożańsk
Katecheza nr 24 „Żałuję za popełnione zło”:
Na str. 91 wykonaj działania. Na str. 92 napisz, co oznaczają podane definicje i zastanów się, dlaczego chcesz żałować za swoje grzechy i zakreśl odpowiedzi. Na str. 93 rozpoznaj, który żal jest doskonały i podpisz obrazki.
Katecheza nr 25 „Chcę się poprawić”:
Na str. 94 przeczytaj komiks. Na str. 95 wyjaśnij, co to znaczy, że postanowienie poprawy musi być mocne i konkretne. Wybierz i podkreśl te przykłady postanowień, które prowadzą do poprawy życia. Na str. 96 zapisz warunek sakramentu pokuty, który poznałeś na tej katechezie i zapisz 3 przykłady postanowienia poprawy.
Katecheza nr 49 „Świadczymy o Jezusie Zmartwychwstałym”:
Na str. 173 napisz, w jaki sposób w codziennym życiu możesz dawać świadectwo o zmartwychwstałym Jezusie i dokończ rysunek. Na str. 174 napisz, jak powinieneś zachować się w podanych sytuacjach.
Utrwalić „mały katechizm”; słowa piosenek oraz teksty na uroczystość I Komunii świętej.
 
Uczniowie klas I-III proszeni są (przy pomocy rodziców) o odsłuchanie rekolekcji wielkopostnych z Radiem Fara.
Drugi dzień rekolekcji wielkopostnych z Radiem Fara: https://www.youtube.com/watch?v=khPFVH1hJZk
 
Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę owocnego przeżywania czasu Wielkiego Postu.
Klasa I
SP Wierzbna i SF Ożańsk
Katecheza nr 37 „Uroczystość Zmartwychwstania Jezusa”
Na str. 94 podpisz symbole Zmartwychwstania Jezusa, na str. 95 wklej i pokoloruj pisanki oraz połącz kropki przy kolejnych liczbach.
Klasa II
SP Wierzbna i SF Ożańsk
Katecheza na 30 „Sakramenty darem Boga”
Na str. 93 odczytaj litery, które są na znakach i zapisz je na dole strony. Na str. 94 dopasuj obrazki do sakramentów.
Klasa III
SP Wierzbna i SF Ożańsk
Katecheza nr 50 „Ożywieni miłością służymy sobie nawzajem”
Na str. 176 wypełnij puste serce cechami, które pomagają służyć innym. Na str. 177 napisz nazwy grup parafialnych i dopasuj wyrazy z naklejek do odpowiedniej grupy.
 
Klasa I
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Katecheza nr 38 „Jezus wstępuje do nieba”
Na str. 96 znajdź 5 szczegółów, którymi różnią się obrazki, na str. 97 zaznacz kółkiem symbole Zmartwychwstałego Chrystusa.
 
Katecheza nr 39 „Zesłanie Ducha Świętego”
Na str. 98 ułóż z naklejek z dodatku puzzle, na str. 99 połącz kropki i odczytaj dary oraz dokończ obrazek poprzez połączenie kropek.
 
Klasa II
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Katecheza nr 31 „Sakramenty wprowadzające z życie chrześcijańskie”
Na str. 95 z umieszczonych na obrazkach liter i sylab ułóż nazwy sakramentów wprowadzających w życie chrześcijańskie i zapisz te nazwy. Na str. 96 uzupełnij teksty naklejkami, na str. 97 ułóż naklejki, aby przedstawiały obrzęd udzielenia chrztu oraz narysuj symbol sakramentu, który już otrzymałeś.
 
Katecheza nr 32 „Eucharystia darem Boga”
Na str. 98 uzupełnij tekst wyrazami z naklejek, na str. 99 odwzoruj drugą część obrazku i pokoloruj całość.
 
Z pomocą rodziców naucz się „Symbolu Apostolskiego”.
 
Klasa III
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Katecheza nr 26 „Bóg przebacza człowiekowi”
Na str. 98 podkreśl właściwą odpowiedź, zapisz warunek sakramentu pokuty, o którym dowiedziałeś się na tej katechezie oraz wypisz słowa z formuły rozgrzeszenia, które mówią o miłosierdzi Boga. Na str. 99 ułóż zdania z każdym z wyrazów z ramki.
 
Katecheza nr 27 „Sakrament pokuty i pojednania”
Na str. 100 wpisz właściwe nazwy w odpowiednie miejsca, na str. 101 podkreśl zdania, które wypowiesz przy konfesjonale. Na str. 102 znajdź w diagramie osiem słów związanych z sakramentem pokuty i pojednania i napisz je pod diagramem.
 
Utrwal formułę spowiedzi.
 

Renata Szlachta

rszlachta@spwierzbna.pl

Szkoła Podstawowa w Wierzbnej filia Ożańsk

21.06. – 26. 06. 2020r.

Informatyka klasa I, II i III.

Temat: Wakacji nadchodzi czas.

Ten rok szkolny był wyjątkowy dla nas wszystkich: Uczniów, Rodziców i nauczycieli. Z okazji jego zakończenia składam podziękowania wszystkim, którzy wytrwale,  sumiennie odrabiali lekcje
 i przesyłali je do oceny. Dziękuję wspaniałym Rodzicom, którzy często wspierali dobrym słowem nas nauczycieli. Życzę wszystkim dużo zdrowia i odpoczynku od komputera, lekcji, zajęć, itp.
Z niecierpliwością czekam na nowy rok szkolny, w którym będę mogła spotkać się ze swoimi uczniami.

Zadanie na ten tydzień – zaczynaliśmy od gry, która rozwija koncentrację, skończmy ten rok szkolny doskonaląc  swoją spostrzegawczość i pamięć.

Zadanie dla klasy I

https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory

Zadanie dla klasy II

https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-puzzle

Zadanie dla klasy III

https://pamiec.imasz.net/memory.php?relaks=1&poziom=1&kat=1

 

Miłych wakacji!

 

Z okazji Dnia Dziecka, proszę Rodziców o wybranie odpowiedniej bajki dla dziecka zgodnie z jego zainteresowaniami.

 

Trzy małe świnki https://www.youtube.com/watch?v=eeYka9JOOcs

Brzydkie kaczątko https://www.youtube.com/watch?v=AJ2p7X31xKU

Złotowłosa i trzy misie https://www.youtube.com/watch?v=FsXHqwBfGto

Ali Baba i Czterdziestu Rozbójników https://www.youtube.com/watch?v=ky7nm6K0Ghg

Roszpunka https://www.youtube.com/watch?v=hVvAkSNM6VE

12 Tańczących Księżniczek https://www.youtube.com/watch?v=hVvAkSNM6VE

 

 

 

 

 

Pozdrawiam Renata Szlachta

Szkoła Podstawowa im. Księdza  J. Radochońskiego

w Wierzbnej filia Ożańsk

10.06 – 16.06.2020 rok

 

Informatyka

Przesyłam zadania, które w przyjemny  i szybki sposób (oczywiście na komputerze) pomogą Wam utrwalić poznane wiadomości z informatyki. Pozdrawiam 

Zadania dla klasy 1, 2 i 3.

Proszę włącz swoją pytę do informatyki i  zagraj w trzy dowolnie wybrane przez Ciebie  gry edukacyjne. Dodatkowo sprawdź jakich zadań jeszcze nie przysłałeś  i prześlij je do końca tygodnia.

Szkoła Podstawowa w Wierzbnej filia Ożańsk

  1. – 09. 06. 2020r.

 

 

Informatyka klasa I, II i III.

Temat: Dzień Dziecka.

 

Z okazji Dnia Dziecka, proszę Rodziców o wybranie odpowiedniej bajki dla dziecka zgodnie z jego zainteresowaniami.

 

Trzy małe świnki https://www.youtube.com/watch?v=eeYka9JOOcs

Brzydkie kaczątko https://www.youtube.com/watch?v=AJ2p7X31xKU

Złotowłosa i trzy misie https://www.youtube.com/watch?v=FsXHqwBfGto

Ali Baba i Czterdziestu Rozbójników https://www.youtube.com/watch?v=ky7nm6K0Ghg

Roszpunka https://www.youtube.com/watch?v=hVvAkSNM6VE

12 Tańczących Księżniczek https://www.youtube.com/watch?v=hVvAkSNM6VE

Pozdrawiam Renata Szlachta

 

Szkoła Podstawowa im. Księdza  J. Radochońskiego

w Wierzbnej filia Ożańsk

27.05 – 02.06.2020 rok

 

Informatyka

Przesyłam kolejny zestaw ćwiczeń, który w przyjemny  i szybki sposób (oczywiście na komputerze) pomoże Wam utrwalić poznane wiadomości z informatyki. Wykonane ćwiczenia odeślijcie na moją pocztę. Pozdrawiam 

Zadania dla klasy 1

Przepisz poniższe zdanie w edytorze tekstu, a następnie zamień przecinki spacjami
i kropkami.

Marysia, ma,kota, jej koleżanka, Ala, ma, psa,a, jej, młodszy,brat, ma,chomika

Zadania dla klasy 2

Przepisz poniższy tekst zmieniając czcionkę na rozmiar 14 oraz podkreśl co drugi wyraz.

Córeczka, chociaż mała,
Swej matce pomagała:
Zamiatała podłogę,
Pełła grządki ubogie,
Chrust zbierała też czasem,
Bo mieszkały pod lasem,
Niosła proso dla kurek…

A zwała się, po prostu, Czerwony Kapturek.
Widziano ją bowiem nierzadko,
Jak krząta się przed chatką,
W ogródku i na podwórku –
W czerwonym kapturku.

Zadania dla klasy 3
Wyobraź sobie, że wkrótce mają odwiedzić Cię Twoi nowi koledzy, którzy jeszcze nigdy nie byli u Ciebie w domu. Narysuj w edytorze grafiki plan trasy ze szkoły do Twojego domu. Zaznacz na nim ulice i najważniejsze punkty lub obiekty kierunkowe.

Szkoła Podstawowa im. Księdza  J. Radochońskiego

w Wierzbnej filia Ożańsk

20.05 – 26.05.2020 rok

 

Informatyka

Przesyłam kolejny zestaw ćwiczeń, który w przyjemny  i szybki sposób (oczywiście na komputerze) pomoże Wam poznać i utrwalić zasady matematyki. Trzeba tylko wkleić podany przeze mnie link do wybranej przeglądarki i gotowe. Napiszcie mi kilka słów, czy ćwiczenie Wam się podobało. Pozdrawiam 

Zadania dla klasy 1

https://www.matzoo.pl/klasa1/jaka-figura_6_510

Zadania dla klasy 2

https://www.matzoo.pl/klasa2/wiecej-mniej_63_334

Zadania dla klasy 3

https://www.matzoo.pl/klasa3/liczby-rzymskie-w-kalendarzu_64_413

 

Szkoła Podstawowa im. Księdza  J. Radochońskiego

w Wierzbnej filia Ożańsk

Informatyka

Przesyłam kolejny zestaw ćwiczeń, który w przyjemny  i szybki sposób (oczywiście na komputerze) pomoże Wam poznać i utrwalić zasady ortografii. Trzeba tylko wkleić podany przeze mnie link do wybranej przeglądarki i gotowe. Napiszcie mi kilka słów, czy ćwiczenie Wam się podobało. Pozdrawiam 

Zadania dla klasy 1

https://dyktanda.online/app/dyktando/1141

Zadania dla klasy 2

https://dyktanda.online/app/dyktando/1152

Zadania dla klasy 3

https://dyktanda.online/app/dyktando/1147

 

 

Zadania z informatyki dla klasy I, II i III z Ożańska

Informatyka klasa I

Temat: Flaga Polski – wykorzystanie programu graficznego Paint.

Pokoloruj flagę Polski za pomocą narzędzi programu Paint.

Gotowy projekt prześlij na pocztę renata.szlachta@op.pl

Informatyka klasa II

Temat: Kolorujemy mapę Polski.

Pokoloruj mapę Polski za pomocą narzędzi programu Paint.

Gotowy projekt prześlij na pocztę renata.szlachta@op.pl

 Informatyka klasa III

Temat: Rysujemy mapę Polski.

Gotowy projekt prześlij na pocztę renata.szlachta@op.pl

Połącz kropki wyznaczające  granicę Polski. Następnie za pomocą narzędzi programu Paint  zaznacz góry, morze,  Warszawę i Kraków. Miłej nauki.  

Gotowy projekt prześlij na pocztę renata.szlachta@op.pl

 

Wykorzystując możliwości  programu Paint pokoloruj wiosenny obrazek. Zapisz go, a następnie prześlij pocztą na podany adres rszlachta@spwierzbna.pl. Wszystkie obrazki wyślę dodatkowo na Państwa pocztę, żeby dzieci miały lepszy komfort pracy. Pozdrawiam


20.04.2020 – 25.04.2020r. (Lekcje z informatyki SP Wierzbna filia Ożańsk)

 

Justyna Podolak

jpodolak@spwierzbna.pl

Edukacja plastyczno-techniczna:

Z okazji Dnia Dziecka proszę o wykonanie pracy, dwa tematy do wyboru: pt. „Moja ulubiona zabawka” lub „Moja ulubiona zabawa”

 

Edukacja plastyczno-techniczna:

Z okazji Dnia Mamy proszę wykonać laurkę według własnego pomysłu, a następnie wręczyć swojej mamusi w dniu 26 maja.

 

 

 

 

 

Edukacja plastyczno-techniczna:

W związku z obchodzonym 12 maja „Międzynarodowym Dniem Pielęgniarki” zachęcam do wykonania kartki dla pielęgniarki według własnego pomysłu. Kartka może być podziękowaniem za ciężką pracę w czasie pandemii.

 

Edukacja plastyczno-techniczna:

Proszę o wykonanie pracy:

„Majowa łąka”

Technika dowolna

 

Edukacja plastyczno-techniczna:

Proszę o wykonanie pracy plastycznej do wyboru:

„Wielkanocny koszyczek”

„Wielkanocny stół”

  wykorzystaj tylko  przybory dostępne w domu np. kredki, flamastry itp.

Edukacja muzyczna:

Proszę o odsłuchanie i nauczenie się piosenki pt. „Maszeruje wiosna”,

Podaję link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

W razie pytań, problemów chętnie pomogę i proszę o kontakt: jpodolak@spwierzbna.pl

Edukacja plastyczno-techniczna:

Proszę o wykonanie pracy plastycznej :

„Ziemia moja planeta”

wykorzystaj tylko  przybory dostępne w domunp. kredki, flamastry, plastelina, papier kolorowy itp.

 

 

 

Dominika Niemczycka

dniemczycka@spwierzbna.pl

Drodzy Rodzice, 
 
w zakładce znajdują się propozycje zajęć logopedycznych w postaci kart pracy, materiałów obrazkowych, kolorowanek i gier do wydruku. Proszę według własnych potrzeb wybierać zadania i proponować dzieciom w formie zabawy. Pliki są opisane, więc mam nadzieje że nie będzie problemu ze znalezieniem właściwych zadań. Życzę wytrwałości i pozdrawiam. 
 
Logopeda 
Dominika Niemczycka 
 
 

Agnieszka Bąk

abak@spwierzbna.pl

Bezpieczne wakacje

W związku ze zbliżającym się zakończeniem roku, w publikowanej dziś prezentacji omówione zostały różne aspekty bezpieczeństwa w trakcie wakacji: nad wodą, w lesie, na rowerze itd.

Bezpieczne wakacje

Świetlica szkolna

Świetlica to miejsce, w którym dzieci spędzają razem dużo czasu, wspólnie odrabiają lekcje, malują, wycinają, grają w różne gry. Zachęcamy, aby uczniowie równie kreatywnie spędzali czas w domu z rodzicami. Podajemy kilka pomysłów w postaci adresów do stron internetowych. Są tam gry edukacyjne, malowanki do wydrukowania, pomysły na ciekawe prace plastyczne, quizy i wiele innych. Można też zrobić samodzielnie karty do gier, pograć w kalambury itp.

www.matzoo.pl

www.kreatywniewdomu.pl

www.eduzabawy.com

www.sieciaki.pl

www.buliba.pl

www.czasdzieci.pl

www.ciufcia.pl

www.miastodzieci.pl

www.lulek.tv

 

Agnieszka Bąk

Bezpieczeństwo w sieci

Z naturalnych przyczyn w czasie epidemii dużo więcej czasu spędzamy w sieci. Większości młodzieży nie trzeba uczyć, jak wykonać na komputerze podstawowe czynności, ale warto przypomnieć, jak posługiwać się nim bezpiecznie. W prezentacji znajduje się słownik pojęć, 9 najważniejszych zasad oraz wyjaśnienie mitów na temat bezpieczeństwa.

Bezpieczny Internet

 

ROK ŚW. JANA PAWŁA II

Rok 2020 został ogłoszony Rokiem św. Jana Pawła II. 2 kwietnia obchodziliśmy 15. rocznicę śmierci, a 18 maja 100. rocznicę urodzin papieża. W związku z tym publikuję dziś dwie prezentacje:

  1. Jan Paweł II do młodzieży - prezentacja zawierające podstawowe informacje na temat papieża oraz cytaty kilku przesłań dla młodych ludzi. (pobierz)
  2. Jan Paweł II - kalendarium - bardziej szczegółowy zapis życia.(pobierz)

 

 

Drodzy uczniowie!

Dziś publikuję prezentację, w której zawartych jest kilkanaście argumentów mających za zadanie przekonać młodzież do czytania.

Druga publikacja to gra przeznaczona dla całej rodziny, którą można wydrukować lub wyświetlić na tablecie lub smartfonie.

Warto czytac Bingo

BIBLIOTEKA

Szanowni Rodzice!

Jako nauczyciel bibliotekarz  na co dzień zachęcam Państwa dzieci do czytania. Wiem, jak dużo mają Państwo teraz obowiązków, więc nie proponuję kolejnych zajęć online. Korzystając z okazji do bezpośredniego kontaktu, chcę tylko krótko i zwięźle zachęcić Państwa do czytania dzieciom. Na stronie internetowej został umieszczony wykaz bibliotek cyfrowych, gdzie można znaleźć książki w wersji elektronicznej. Ponadto podane zostały adresy stron dostępnych słuchowisk, nagrań bajek i audiobooków.

Zapraszam też do obejrzenia prezentacji, która przedstawia korzyści płynące z czytania oraz sprawdzone sposoby zachęcania dzieci do czytania.

Każdy z nas zastanawia się czasem, co może zrobić jeszcze lepiej, by zapewnić dziecku dobrą przyszłość, a obecnie - by we względnym spokoju przetrwać ten trudny czas. Odpowiedź jest prosta: czytać dzieciom książki. A gdy są starsze, to czytać je razem z nimi.

Wszystkie badania wskazują, że czytanie redukuje poziom stresu najskuteczniej z powszechnie dostępnych czynności, więc to idealna odskocznia na czas kwarantanny.

Pomijając czas pandemii, czytanie daje nam wymierne korzyści na każdym etapie dojrzewania. Początkowo wzmacnia więź z rodzicami i poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie rozwijając umysł i wyobraźnię. Później uczy koncentracji, odcinania się od bodźców, powiadomień i szumu informacyjnego. Gdy dziecko jest starsze, wiedza i emocje wyniesione z książek wzmacniają pewność siebie, umożliwiają tak ważne u nastolatków mówienie „nie”. Wreszcie, w skali całego życia, czytanie daje szczęście.

Jednocześnie dane są nieubłagane. Wynika z nich, że jeżeli dziecko nie wyniesie nawyku czytania z domu, to z reguły nie czyta dla przyjemności jako dorosły. Szkoła, biblioteka i rówieśnicy mogą pomagać rozwijać te zainteresowania, ale tworzy je z reguły rodzina.

Wspólne czytanie jest też naturalnym sposobem komunikacji i budowania rodzinnych więzi. To czas, w którym dziecko jest blisko rodzica, czuje się bezpieczne, ważne i naprawdę Państwa słucha. Świat, który znamy, nasze zasady i poglądy, powstały m.in. w naszych domach, gdy rodzice lub dziadkowie czytali dzieciom bajki i legendy lub opowiadali historie.

Wystarczy czytać kilkadziesiąt minut dziennie, by zbudować w dziecku nawyk, dzięki któremu będzie w stanie lepiej się rozwijać w samodzielnym życiu.

Serdecznie zapraszam do przejrzenia prezentacji.

Z poważaniem

Agnieszka Bąk

Czytanie

Drodzy Uczniowie!

Publikuję dziś dwie prezentacje poświęcone jednym z najbardziej aktualnych problemów młodzieży w dobie kwarantanny: fake newsom i hejtowi.

Prezentacja o fake newsach w prosty i precyzyjny sposób wyjaśnia zasady weryfikacji źródeł informacji. Skłania też do refleksji, czy wierzyć bezkrytycznie we wszystko, co usłyszymy w mediach i nie tylko.

Z kolei z prezentacji o hejcie dowiecie się m.in. czym jest, co kieruje hejterami i jak się zachować będąc adresatem hejtu.

Uaktualniony wykaz bibliotek cyfrowych i innych źródeł darmowych (lub prawie darmowych) ebooków i audiobooków.

Fake News

Hejt

BIBLIOTEKI CYFROWE

WolneLektury.pl

Darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach, w tym na czytniki. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone). Projekt fundacji Nowoczesna Polska.

Lektury.gov.pl

Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

ChmuraCzytania.pl

Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów. Nie wymaga logowania.

Polona.pl

Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.

OFERTY FIRM

Empik Premium bezpłatnie przez 60 dni

Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy e-booków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a.

Jak skorzystać z promocji?

  1. Na stronie https://www.empik.com/czas-w-domupodaj adres e-mail, na który zostanie przesłany kod.
  2. Otrzymany kod wprowadź na stronie: https://www.empik.com/premium/kupon
  3. Zarejestruj się lub zaloguj (jeżeli masz już tam konto) na empik.com.
  4. Aktywuj usługę Empik Premium.
  5. Pobierz aplikację Empik Go na smartfona i zaloguj się.

Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.

 

Publio - darmowe ebooki

Publioto księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.

Nexto

Księgarnia Nexto oferuje około 100 darmowych ebooków, z których większość to poradniki, lektury i podręczniki.

AUDIOBOOKI

Polska-Poezja.pl

Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo, w serwisie YouTube.

Spotify

Spotify to serwis umożliwiający słuchanie piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.

Audio-Bajki.pl

Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.

Bajkowisko.pl

Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stroniemożna za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.

Polskie Radio Dzieciom

Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności logowania.

 

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z języka polskiego
 
klasa 6
 
klasa 7

 

Skip to content