Zdalne nauczanie

Ewa Hałajko

ehalajko@spwierzbna.pl

Język polski – klasa 6

Temat:Jak mówimy, jak piszemy?

 

(temat i rozwiązanie zadań proszę przepisać do zeszytu

  1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę” (str. 204).
  2. Przeczytaj z podręcznika ,,Przypomnienie” (str. 204) i wykonaj ćwiczenie 1 (str. 204) oraz ćwiczenia 3, 4 (str. 205).
  3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” (str. 205). Uzupełnij ćwiczenie 6 (str. 206).
  4. Zapoznaj się z „Nowa wiadomością” (str. 206).
  5. Wykonaj ćwiczenie 8 (str. 206) i ćwiczenie 10 (str. 207).
  6. Wykonaj ćwiczenie 11 (str. 207) korzystając ze słownika ortograficznego.

 Rozwiązane zadania prześlij (np. w formie zdjęcia lub skanu) na adres: ehalajko@spwierzbna.pl.

W razie pytań lub problemów proszę o kontakt.

 

Marek Jędrzejec

mjedrzejec@spwierzbna.pl

Klasa IV 

Dodawanie i odejmowanie (przejdź do zadań)

Klasa VI 

Działania na ułamkach zwykłych (przejdź do zadań)

 

Dla chętnych łamigłówki (zobacz) i zagadki (zobacz)

Serdeczne pozdrowienia dla Uczniów i Rodziców, dużo zdrowia i wytrwałości! 

 

 

 

Agnieszka Bąk

abak@spwierzbna.pl

BIBLIOTEKA

Wykaz bibliotek cyfrowych i innych źródeł darmowych (lub prawie darmowych) ebooków:

 

WOLNY DOSTĘP, BIBLIOTEKI CYFROWE

WolneLektury.pl

Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach, w tym na czytniki. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone).

Lektury.gov.pl

Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu formatach, także na czytniki.

Polona.pl

Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.

OFERTY FIRM

Legimi

Legimi to usługa oferująca dostęp do tysięcy ebooków w ramach abonamentu, zarówno na smartfonach, jak i czytnikach. Z uwagi na zamknięcie szkół serwis przygotował 20 tytułów dedykowanych uczniom w różnym wieku. Każdy może wybrać jedną darmową książkę.

Wystarczy wpisać na stronie Legimikod czytamy, a następnie zarejestrować się w serwisie Legimi i pobrać aplikację. Po zalogowaniu w niej lektura znajdować się będzie na wirtualnej półce. Kod wykorzystać można do 31 marca, ale książka będzie przypisana do konta bez ograniczeń czasowych.

EMPIK PREMIUM BEZPŁATNIE NA 60 DNI

Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy e-booków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a.

Jak skorzystać z promocji?

  1. Na stronie https://www.empik.com/czas-w-domupodaj adres e-mail, na który zostanie przesłany kod.
  2. Otrzymany kod wprowadź na stronie: https://www.empik.com/premium/kupon
  3. Zarejestruj się lub zaloguj (jeżeli masz już tam konto) na empik.com.
  4. Aktywuj usługę Empik Premium.
  5. Pobierz aplikację Empik Go na smartfona i zaloguj się.

Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.

PUBLIO – DARMOWE EBOOKI

Publioto księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.

WYDAWNICTWO SQN – EBOOK ZA ZŁOTÓWKĘ

Wydawnictwo SQN przez 14 dni będzie oferowało jeden ebook dziennie za złotówkę. Adresy sklepów to SQNStore.ploraz LaBotiga.pl.

 

Łukasz Bednarz

lbednarz@spwierzbna.pl

Język angielski:

klasa V

Proszę o zapisanie tematu: Stany Zjednoczone Ameryki Północnej -the USA.

Podręcznik str. 106

zad. 1 – przeczytaj tekst o Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz nazwij miejsca widoczne na obrazkach;

zad.2 – przeczytaj tekst jeszcze raz, a następnie odpowiedz na pytania i odpowiedzi zapisz w zeszycie;

zad.4 – uzupełnij zdania podanymi wyrażeniami, przepisz je do zeszytu i przetłumacz na język polski

zad.5 – połącz opis ze słówkiem i zapisz w zeszycie;

zad.7 – popatrz na e-mail w podręczniku i na jego podstawie napisz podobny o sobie;

Znajdź 5 ciekawych faktów o Stanach Zjednoczonych, o których nie dowiedziałeś się z tej lekcji, a następnie zapisz je w zeszycie.

Pozdrawiam serdecznie Dzieciaki:)

klasa VIII

Lekcje z uczniami odbywają się on-line trzy razy w tygodniu w poniedziałki, środy i piątki.

 

Monika Buk

mbuk@spwierzbna.pl

PEDAGOG SZKOLNY

Drodzy Uczniowie i Rodzice

W ciągu ostatnich tygodni wiele się wydarzyło. Dotychczasowy tryb życia został zastąpiony przez inne rozwiązania. Dla dzieci takie sytuacje i zmiany nie zawsze kojarzą się z czymś pozytywnym. Może trudno jest w tej rzeczywistości funkcjonować. Może borykamy się z jakimiś problemami, martwimy się, niepokoimy, potrzebujemy porady… W tym czasie nadal pozostaję do Państwa i Uczniów dyspozycji. Chętnie służę pomocą mbuk@spwierzbna.pl

Drodzy Uczniowie jest to nowa sytuacja dla Nas wszystkich. Jestem do Waszej dyspozycji. Piszcie, jeżeli tego potrzebujecie, jeżeli chcielibyście uzyskać jakąś poradę, pomoc w rozwiązaniu Waszych problemów. Dzielcie się swoimi odczuciami, trudnościami, sukcesami. Zachęcam Was do kontaktu mbuk@spwierzbna.pl

Bezpłatne numery telefonów w trudnych sytuacjach

Odnalezienie się w nowej rzeczywistości może przytłaczać i obniżać nasze samopoczucie.

Pod bezpłatnym numerem 800100100– od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00 – 15.00 konsultanci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę dyżurujądla Rodziców i Nauczycieli.

Natomiast pod bezpłatnym numerem116 111 – anonimowo działa 24 – godzinny, 7 dni w tygodniu telefon zaufania dla dzieci i młodzieży.

Informacje dla rodziców

Jak motywować i wspierać dziecko do systematycznego uczenia się poza szkołą w obecnej sytuacji?

  1. Rozmowa z dzieckiem.

Pierwszą rzeczą we wspieraniu swojego dziecka w nauce w domu jest rozmowa. Pokazujmy dzieciom wartość i znaczenie nauki w domu dla ich wiedzy i umiejętności.

  1. Stabilny harmonogram i odpowiednie miejsce do nauki.

To, co pomaga dziecku zmobilizować się do pracy, to dobra organizacja czasu nauki. Bardzo ważny jest stabilny harmonogram. Bez pomocy ze strony rodziców we właściwym zaplanowaniu i zorganizowaniu dnia, dziecko szybko się zniechęci, gdyż nie poradzi sobie z organizacją czasu. Najlepiej, aby były to godziny stałe, w miejscu, gdzie jest cicho, czysto i spokojnie (własny pokój), gdzie dziecko może się skoncentrować i nic go nie rozprasza (telewizor i telefon wyłączony jeśli to możliwe). Ważne, aby nie odrywać dziecka od nauki, nie rozmawiać z nim na inne tematy, nie wydawać poleceń. Czas przeznaczony na naukę to czas przeznaczony tylko do uczenia się.

  1. Bardzo ważne są przerwy. Trzeba je robić, gdy dziecko zaczyna mieć problemy z koncentracją uwagi i jest zmęczone. Dziecko wtedy powinno wstać, pogimnastykować się, zjeść przekąskę, zaczerpnąć świeżego powietrza (można przewietrzyć miejsce pracy). Należy nie zapominać o nawadnianiu organizmu. Zalecana dawka płynów to 2 litry. Ograniczajmy dzieciom czynniki, które zakłócają naukę, np. korzystanie z różnych form rozrywki w czasie przerw w nauce (np. gry, portale społecznościowe, YouTube).
  1. Systematyczność.Czasem dziecko po prostu nie wie, w jaki sposób zabrać się do pracy. Warto rozłożyć naukę. Ważna jest tutaj systematyczność. Przyswajanie wiedzy stopniowo i małymi partiami zajmuje stosunkowo niewiele czasu i nie wymaga zbyt dużego wysiłku.
  1. Docenianie osiągnięć dziecka.

Duży wpływ na motywację ma także pozytywna ocena rezultatów pracy. Pamiętajmy więc, aby zauważać nawet niewielkie osiągnięcia dziecka i aby chwalić je nawet za drobne postępy, za wytrwałość, systematyczność. Nie stawiajmy dziecku zbyt wygórowanych wymagań, swoje oczekiwania dostosujmy do jego możliwości. Warto doceniać nie tylko końcowy efekt pracy, ale również sam fakt przystąpienia do niej, wysiłek wkładany w proces uczenia się. Skupianie uwagi na niepowodzeniach dziecka, powoduje, że szybko traci ono chęć do nauki. Najlepszy efekt przyniesie pochwała konkretna, wskazująca na pozytywne działanie, a nie pochwała dziecka jako takiego. Nie należy również dziecka wynagradzać np. materialnymi rzeczami, jest to metoda krótkofalowa.

  1. Techniki zapamiętywania i utrwalania.

W nauce warto stosować różnego rodzaju techniki ułatwiające zapamiętywanie. Notatki z wykorzystaniem różnych kolorów, podkreśleń, rysunków, bazowanie na skojarzeniach, robienie wykresów, map myśli. Wszelkiego rodzaju fiszki, czyli słowa klucze i hasła w książkach, na tablicy, biurku. To wszystko może pomóc dziecku lepiej i bardziej trwale zapamiętać materiał.

  1. Nie róbmy wszystkiego za dziecko.

Nie wyręczajmy dziecka w zadaniach. To bardzo ważne. Kiedy prosi o pomoc, nie podawajmy mu gotowych rozwiązań, a jedynie naprowadźmy, udzielmy wskazówek, wyjaśnijmy wątpliwości. Zachęcajmy ucznia do samodzielności. Samodzielnie rozwiązane zadanie może dostarczyć dziecku dużej satysfakcji, wzmacnia w nim również poczucie, że jest w stanie poradzić sobie z trudnościami. Jest to szczególnie ważne, ponieważ uczeń posiadający wiarę w swoje siły nie zraża się niepowodzeniami, a stawiane przed nim zadania traktuje nie jak uciążliwe obowiązki, ale jak przyjemne wyzwanie, któremu jest w stanie sprostać.

  1. Konsekwencje zaniedbywania obowiązków związanych z nauką w domu.

W tym trudnym okresie należy ustalić z dzieckiem konsekwencje zaniedbywania obowiązków związanych z uczeniem się w domu i egzekwować je. Dziecko musi mieć świadomość, że w tym trudnym okresie obowiązek nauki nadal trwa. Warto wprowadzić zasady na ten czas, zapisać je i wywiesić w widocznym miejscu w domu .

  1. Współpraca ze szkołą.

Ważne jest, aby w tym trudnym, niecodziennym dla nas czasie współpracować z nauczycielami. W razie jakichkolwiek problemów czy pytań odnośnie przesłanych zadań, treści warto skontaktować się nauczycielem przedmiotu lub z wychowawcą (na stronie szkolnej w zakładce zdalne nauczaniekażdy nauczyciel ma podany swój adres e-mail).

  1. Kontrolowanie czasu dziecka spędzanego w Internecie.

Korzystanie w czasie nauki poza szkołą z komputera jest potrzebne aby wypełnić zadane przez nauczyciela zadanie. Jednak należy być świadomym, że zadania dziecko z pewnością nie wykonuje w sieci przez większość trwania dnia. Monitorujmy czas i cel korzystania przez nasze dzieci z sieci internetowej.

Paweł Drabik

pdrabik@spwierzbna.pl

Zestaw ćwiczeń nr I do domu dla klasy V-VI (pobierz)

Zestaw ćwiczeń nr II do domu dla klasy V-VI (pobierz)

Zestaw ćwiczeń nr I do domu dla klasy VII-VIII (pobierz)

Zestaw ćwiczeń nr II do domu dla klasy VII-VIII (pobierz)

 

Dorota Dukacz

ddukacz@spwierzbna.pl

Zestaw ćwiczeń nr I do domu dla klasy IV (pobierz)

Zestaw ćwiczeń nr II do domu dla klasy IV (pobierz)

 

Zagadnienia z edukacji polonistycznej do realizacji w domu

dla uczniów klasy II SP

Tydzień III  ( 30.03- 03.04)

 

Elementarz odkrywców – podręcznik cz.3

 

E. str.55- Przeczytać zdania pod obrazkami i napisać proszę opowiadanie  do zeszytu o tym co przydarzyło się Marcie na podstawie historyjki obrazkowej.  

( Temat: Piszemy opowiadanie.)

 

 

 E. str. 57 – czytanie głośne wiersza

( Temat: 1 kwietnia- Prima aprilis. Zmyślamy historie.)

Proszę przepisać dowolną zwrotkę wiersza „Prima aprilis” do zeszytu.

Ponadto napisać jedną  zwrotkę  własnego, zabawnego tekstu dotyczącego pierwszego kwietnia.

 

 

E. str.58 – zad.1 proszę przepisać do zeszytu i jedną zwrotkę wiersza poprawiając na czerwono spółgłoskę h .

( Temat: Zaułek słówek – piszemy h.) 

 

 

E. str.59-  czytanie głośne wiersza

( Temat: Mój dobry i zły dzień? Proszę napisać  w zeszycie po 3 zdania na temat swojego dobrego i złego dnia – kiedy i co się wydarzyło?

 

E. srt.60 –zad. 1

( Temat: Piszemy opowiadanie.)

Proszę napisać opowiadanie o  przygodzie Helenki, korzystając            z ilustracji i wyrazów obok.

 

 

 

 

Elementarz odkrywców – ćwiczenia cz.3

Ćw: str. 66 – 67,68, 69

 

 

Zagadnienia z edukacji przyrodniczej dla uczniów kl. II

 

Tydzień  III ( 30.03- 03.04)

 

Elementarz odkrywców – podręcznik cz.3

 

Temat: Poznajemy właściwości ziemi ogrodowej i piasku- prowadzenie obserwacji.

Napisz jaki kolor i wilgotność ma piasek z piaskownicy a jaki ziemia z ogrodu.

 

Elementarz odkrywców – ćwiczenia cz.3

 Ćw: str. 70

 

 

 

 

Z edukacji plastyczno- technicznej

 

1.   Proszę  o wykonanie rysunku  pt” Drzewa wiosną pełne kwiatów”

 

 

 

ks. Wiesław Dziwik

wdziwik@spwierzbna.pl

Klasa 1
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Katecheza nr 33 „Niedziela Palmowa”:
Przy pomocy rodziców rozwiąż krzyżówkę na str. 85 i narysuj palmę.
 
Katecheza nr 34 „Spotkanie w Wieczerniku. Wielki Czwartek”:
Na str. 86 podpisz poszczególne przedmioty. Na str. 87 znajdź 6 różnic i pokoloruj obrazki.
 
Katecheza nr 35 „Pan Jezus umiera na krzyżu”:
Na str. 89 połącz kropki i odczytaj napis.
 
Katecheza nr 36 „Błogosławieństwo pokarmów w Wielką Sobotę”:
Na str. 91 ułóż brakujący tekst, pokoloruj koszyczek i dorysuj pokarmy, które zanosimy do błogosławieństwa. Na str. 92 przyporządkuj odpowiednie naklejki podanym wyjaśnieniom.
 
Utrwalić modlitwy: „Ojcze nasz”; „Zdrowaś Maryjo”; „Aniele Boży”.
 
Klasa 2
SP Wierzbna i SF Ożańsk
 
Katecheza nr 26 „Muszę się poprawiać”:
Na str 80 przejdź labirynt i napisz nazwy cech. Na str. 81 wybierz 3 cechy, nad którymi chcesz pracować i dlaczego oraz wpisz swoje postanowienie.
 
Katecheza nr 28 „Odkrywamy Boże dary”:
Na str. 87 uzupełnij zadanie. Na str. 88 uzupełnij rysunek i napisz modlitwę.
 
Katecheza nr 54 „Przeżywamy Wielki Tydzień”:
Na str. 160 wklej wydarzenia z życia Jezusa i dopasuj do nich wydarzenia liturgiczne, w których uczestniczymy. Wklej naklejki z dodatku ukazujące tradycje wielkanocne.
 
Katecheza nr 29 „Zwycięstwo Jezusa darem dla człowieka”:
Na str. 90 uzupełnij pozdrowienie wielkanocne. Przy pomocy rodziców rozwiąż krzyżówkę. Na str. 91 uzupełnij rysunek paschału.
 
Utrwalić modlitwy: „Ojcze nasz”; „Zdrowaś Maryjo”; „Aniele Boży”; Akty wiary, nadziei, miłości i żalu oraz 10 przykazań Bożych.
 
Klasa 3
SP Wierzbna i SF Ożańsk
Katecheza nr 24 „Żałuję za popełnione zło”:
Na str. 91 wykonaj działania. Na str. 92 napisz, co oznaczają podane definicje i zastanów się, dlaczego chcesz żałować za swoje grzechy i zakreśl odpowiedzi. Na str. 93 rozpoznaj, który żal jest doskonały i podpisz obrazki.
Katecheza nr 25 „Chcę się poprawić”:
Na str. 94 przeczytaj komiks. Na str. 95 wyjaśnij, co to znaczy, że postanowienie poprawy musi być mocne i konkretne. Wybierz i podkreśl te przykłady postanowień, które prowadzą do poprawy życia. Na str. 96 zapisz warunek sakramentu pokuty, który poznałeś na tej katechezie i zapisz 3 przykłady postanowienia poprawy.
Katecheza nr 49 „Świadczymy o Jezusie Zmartwychwstałym”:
Na str. 173 napisz, w jaki sposób w codziennym życiu możesz dawać świadectwo o zmartwychwstałym Jezusie i dokończ rysunek. Na str. 174 napisz, jak powinieneś zachować się w podanych sytuacjach.
Utrwalić „mały katechizm”; słowa piosenek oraz teksty na uroczystość I Komunii świętej.
 
Uczniowie klas I-III proszeni są (przy pomocy rodziców) o odsłuchanie rekolekcji wielkopostnych z Radiem Fara.
Pierwszy dzień rekolekcji: https://www.youtube.com/watch?v=UMVYdHrzuqw
Drugi dzień rekolekcji wielkopostnych z Radiem Fara: https://www.youtube.com/watch?v=khPFVH1hJZk
Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę owocnego przeżywania czasu Wielkiego Postu.
 

Katarzyna Gołaszewska

kgolaszewska@spwierzbna.pl

Uczniowie klasy 7 oraz 8  proszeni są o zarejestrowanie się  na stronie www.dzwonek.pl Do rejestracji potrzebny jest rodzic bądź opiekun prawny. Ponadto po zalogowaniu się na tej stronie proszę wejść w zakładkę społeczność i zaprosić nauczyciela. Mój login to Sokata. Znajdziecie tam podręcznik oraz ćwiczenia w wersji on-line. Dalsze kroki omówimy na komunikatorze.

Klasa VII (pobierz)

w załączniku zaległe zadania z 25.03 proszę wysyłać mailem kto tego jeszcze  nie zrobił
Poza tym na bieżąco wysyłam zadania z podręcznika i ćwiczeń on-line na stronie www.dzwonek.pl.

Klasa VIII  

j. niemiecki

1 (pobierz) 2 (pobierz)

język niemiecki 25.03
Proszę pobrać załącznik, zadania odesłać na maila (klasa 8 Wierzbna 25.03)
język niemiecki 01.04 
Temat: Odmiana przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym.
Proszę przeczytać tekst oraz obejrzeć film na You Tube. (klasa 8 Wierzbna odmiana przymiotnika 01.04)
Zadania podaję na bieżąco z podręcznika oraz ćwiczeń on-line na stronie www.dzwonek.pl

EDB (pobierz)

Temat: Apteczka pierwszej pomocy.
Zadania z załącznika proszę wysłać e-mailem. (EDB Apteczka pierwszej pomocy)

Agnieszka Jedynak

ajedynak@spwierzbna.pl

Agnieszka Kalwara

akalwara@spwierzbna.pl

Zadania na okres od 25 marca do 1 kwietnia 2020 r.

Klasa 4
Przyroda

  1. Zapisz w zeszycie temat: Krajobraz wczoraj i dziś.
  2. Przeczytaj z podręcznika rozdział o takim samym tytule, jak zapisany temat lekcji (str. 151 – 154).
  3. Poproś dorosłych, z którymi mieszkasz o następujące rzeczy:
    zapytaj, czy wiedzą skąd wzięła się nazwa miejscowości, w której mieszkasz? Jeśli jest to możliwe, to wspólnie poszukajcie odpowiedzi na to pytanie np. w internecie.
    b. poproś, by opowiedzieli ci, jak wyglądał krajobraz twojej okolicy, gdy oni byli mali. Jak wtedy wyglądały pola, budynki, drogi, gdzie kiedyś rosły drzewa, czy były zbiorniki wody np. stawy? Jeśli macie w domu jakieś stare zdjęcia okolicy – wspólnie je obejrzyjcie.
  4. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej z opowieści dorosłych.

 

Klasa 5
Biologia

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Podsumowanie widomości z działu „Tkanki i organy roślinne”.
  2. Pomagając sobie podręcznikiem wykonaj ćwiczenia z lekcji powtórzeniowej – str. 77 – 78
  3. Zdjęcia ćwiczeń wyślij na mój adres: akalwara@spwierzbna.pl
    Jeśli nie możesz wysłać swojej pracy zostanie ona sprawdzona po powrocie do szkoły.

Jeśli nie masz w domu ćwiczeń – daj mi znać.

  1. Wszyscy, którzy mają założone konto na platformie EDUSCIENCE mogą utrwalać materiał przez gry. Jeszcze w tym tygodniu ułożę dla was nowe gry. Jeśli ktoś jeszcze nie ma konta na platformie, a chce mieć – proszę o kontakt.

Geografia

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Krajobraz śródziemnomorski.
  2. Przepisz do zeszytu punkty:
    Gdzie położona jest strefa śródziemnomorska?
    – analiza mapy str. 136
    b. Jaki klimat panuje w strefie śródziemnomorskiej?
         – analiza klimatogramu str. 136
    c. Jakie rośliny i zwierzęta występują w tej strefie?
  3. Jakie rośliny uprawia się w tej strefie?
    e. Jakie cechy ma budownictwo w tej strefie?
    f. Co warto zwiedzić nad Morzem Śródziemnym?
  4. Przeczytaj z podręcznika rozdział: „Krajobraz Śródziemnomorski” (str. 136 – 139)
  5. Naucz się odpowiadać na pytania zapisane w zeszycie.
  6. Napisz e-mail z odpowiedzią na dowolne z tych pytań i wyślij mi go na adres: akalwara@spwierzbna.pl
    Jeśli nie możesz wysłać swojej pracy napisz ją w zeszycie. Zostanie ona sprawdzona po powrocie do szkoły.
  7. Jeśli masz dostęp do internetu możesz obejrzeć film „ Boso przez świat. Na południe” (dostępny na vod.tvp.pl/video/boso-przez-swiat,na-poludnie,49333)

 

Klasa 6
Geografia

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Turystyka w Europie Południowej.
  2. Przepisz do zeszytu punkty:
    Co oznaczają pojęcia:
    – walory turystyczne
     – walory przyrodnicze
    – walory kulturowe
    b. Co to jest infrastruktura turystyczna i co się na nią składa?
    c. Jakie atrakcje czekają na turystów w krajach położonych nad Morzem Śródziemnym?
    d. Jakie znaczenie ma turystyka dla gospodarek państw śródziemnomorskich? Czy turystyka jest dla tych państw źródłem dużych dochodów?
  3. Przeczytaj z podręcznika rozdział: „Turystyka w Europie Południowej” (str. 120 – 124)
  4. Naucz się odpowiadać na pytania z notatki.
  5. Napisz i prześlij mi zadanie na temat: Który kraj śródziemnomorski chciałbyś zwiedzić i dlaczego?
    Twoje zadanie powinno się składać z 5 -10 zdań i mieć formę e-maila (nie zdjęcia).
    E- mail wyślij na mój adres: akalwara@spwierzbna.pl
    Jeśli nie możesz wysłać swojej pracy zapisz ją w zeszycie. Zostanie ona sprawdzona po powrocie do szkoły.
  6. Jeśli masz dostęp do internetu możesz obejrzeć film „ Boso przez świat. Na południe” (dostępny na vod.tvp.pl/video/boso-przez-swiat,na-poludnie,49333)

 

Klasa 7
Biologia

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Zaburzenia funkcjonowania układu hormonalnego.
  2. Przepisz do zeszytu punkt:
    Jakie są skutki nadmiaru i niedoboru wybranych hormonów?
  3. Przeczytaj z podręcznika rozdział: „Zaburzenia funkcjonowania układu hormonalnego” (str. 170 – 172)
  4. Wybierz jedną z chorób spowodowanych niewłaściwym działaniem układu hormonalnego i opisz ją (jaki hormon lub gruczoł go produkujący zawiódł, jakie są objawy tej choroby, jak się ją leczy). Twoja praca powinna się składać z 3 – 5 zdań i mieć formę e- maila (nie zdjęcia).
    Pracę prześlij na adres: akalwara@spwierzbna.pl
    Jeśli nie możesz wysłać swojej pracy zapisz ją w zeszycie. Zostanie ona sprawdzona po powrocie do szkoły.
  5. Jeśli masz dostęp do internetu możesz obejrzeć filmy „Jak zabija cukrzyca?” (20 min.) oraz „Tarczyca – funkcjonowanie i najczęstsze problemy” (5 min)(dostępne na yt.)

 

Geografia

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Handel
  2. Przepisz do zeszytu punkty:
    Co oznaczają pojęcia:
    – import
    – eksport
    – saldo handlu zagranicznego
    b. Które kraje są najważniejszymi partnerami handlowymi Polski?
    – analiza wykresów str. 159
    c. Jakie towary Polska importuje, a jakie eksportuje?
    d. Czy handel zagraniczny przynosi naszej gospodarce duże dochody? Czy jest on ważny dla gospodarki?
    e. Które Polskie firmy są znane zagranicą?
  3. Przeczytaj z podręcznika rozdział: „Handel” (str. 158 – 160)
  4. Napisz i prześlij mi odpowiedź na jedno z powyższych pytań. Odpowiedź powinna mieć formę e- maila (nie zdjęcia).
    Zadanie wyślij na mój adres: akalwara@spwierzbna.pl
    Jeśli nie możesz wysłać swojej pracy zapisz ją w zeszycie. Zostanie ona sprawdzona po powrocie do szkoły.

 

Klasa 8
Biologia

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Zależności pokarmowe.
  2. Przepisz do zeszytu punkty:
    Co to są poziomy troficzne i jakie poziomy troficzne wyróżniamy?
    b. Co to jest łańcuch pokarmowy, a co sieć pokarmowa?
    c. Co oznacza pojęcie „równowaga dynamiczna ekosystemy”?
    d. Kiedy równowaga ekosystemu może zostać zakłócona i jakie mogą być skutki takiego zakłócenia?
  3. Przeczytaj z podręcznika rozdział: „Zależności pokarmowe” (str. 121 – 124)
  4. Pracuj z arkuszami udostępnionymi przez OKE w Krakowie.

Geografia

  1. Przypomnij sobie co to jest skala, jakie znamy jej rodzaje, jak przemianowuje się skale oraz jak używać skali do obliczania odległości w terenie. Może ci się to przydać na Egzaminie ósmoklasisty z matematyki.
    Jeżeli masz dostęp do internetu w przypomnieniu sobie tych wiadomości pomoże ci strona: dlaucznia.pl/lekcja/geografia,geografia-mapy-i-zrodla-informacji,mapa-i-jej-elementy-skala-mapy? UWAGA: aby użyć strony należy założyć konto
  2. Pracuj z arkuszami udostępnionymi przez OKE w Krakowie.

Chemia

  1. Obejrzyj uważnie prezentację o alkoholach (cz.1) https://1drv.ms/p/s!AoAeJYKcsL3bmUG7dW70dBagqM8u?e=8PiyDG
  2. Pracuj z arkuszami udostępnionymi przez OKE w Krakowie.

 

 

Monika Łazarowicz-Drabik

mlazarowicz@spwierzbna.pl

Klasa IV –Język polski

Temat : Utrwalenie wiadomości o rzeczowniku.(temat i ćwiczenia  proszę przepisać do zeszytu)

Rzeczownik- kto ? co?

1.W podanych rzeczownikach określ  liczbę i rodzaj.

  1. buty -l.mn. , r.niemęskoosobowy

mamusia, dziewczyny, nauczycielki, pisklę, pan, rogalik, piłkarze,

2.Odmień przez przypadki w liczbie poj.  następujące rzeczowniki:

  • swoje imię,
  • ulubione danie np.rosół
  • zwierzę,
  • imię i nazwisko kolegi lub koleżanki,

3.Wykonaj  zad. 5.str. 33,podręcznik.

Temat: List prywatny.Ćwiczenia.

Wykonaj następujące ćw. w „Zeszycie ćwiczeń”-str.107-zad 1 i 2, str.108-ćw.3,str.109-ćw.4,

(W razie ewentualnych trudności  i pytań proszę o kontakt:  mlazarowicz@spwierzbna.pl)

Język polski  kl.5

Temat: Praktyka czyni mistrza – ćwiczymy pisownię wyrazów z „ch” i „h”.

(proszę przepisać do zeszytu temat lekcji i  wykonać  polecenia i ćwiczenia)

1.Przeczytaj z podręcznika „Przypomnienie”-str.238 ,wykonaj ćw.1 i 2-str.238,ćw. 4,str.239.

2.Uzupełnij kartę pracy, pamiętaj o prawidłowej pisowni, skorzystaj ze słownika ortograficznego.

1) šoży zając šasa po łące. Za nim biegnie šyży zajączek. šytry lis natomiast chowa się za drzewem. šłopczyk o imieniu šipolit patrzy na łąkę. Krzyczy: šura, ale ładne zwierzątka.

2) šabry kołyszą się wśród zbóż. Pies šarcuje w polu. šania biegnie obok. Jaki ładny dzień!

3) Ale šeca! šultaj biegnie ulicą. Potrącił jakiegoś maluša. Ludzie uciekają z šodnika na trawnik.

4) šumorzasty nauczyciel nie zapowiada nic dobrego. Nasz kolega nie przestrzega zasad šigieny. Na korytarzu wielki šarmider. Pierwszy dzień w szkole mi się niestety nie udał.

Temat: Jakie drogowskazy odnajdziemy w książkach?

1.Opisz obraz –str.243, Co można powiedzieć o postaci siedzącej w fotelu? Jak się czuje? Co skupia jej uwagę? Rozwiń wypowiedź.

2.Jaką książkę możesz polecić koledze, koleżance? Jaka rada z niej wypływa? Czego można nauczyć się od bohatera tej książki? Forma listu  w zeszycie. ( W razie pytań lub niejasności proszę o kontakt:  mlazarowicz@spwierzbna.pl).

Edukacja wczesnoszkolna klasa I

1.Proszę codziennie czytać  teksty z podręcznika i utrwalać poznane litery.

2.Proszę przepisać do zeszytu z  „Elementarza odkrywców-Dzień odkrywców” ćw.2 str.48.

3.Jeśli masz możliwość korzystania z Internetu w domu zachęcam do odwiedzenia np. strony: dyktanda.net- zabawa z ortografią klasy 1-3 lub ćwiczenia ortografii na podstawie podręcznika i zeszytu ćwiczeń.(Proszę o kontakt : mlazarowicz@spwierzbna.pl).

Klasa 4, język polski

Temat: Rusz głową. Piszemy opowiadanie.(temat  i notatkę zapisujemy do zeszytu)

Budowa pracy pisemnej (powtórzenie)

1.Wstęp.

Przydatne sformułowania:
Było piękne, zimowe popołudnie… W pewien zwykły, jesienny poranek… Pewnego razu… Pewnego dnia… Zdarzyło się to we wtorek, a może czwartek… W pewnym krakowskim parku, tonącym w zieleni… Była piękna, słoneczna niedziela… W ciepły, sierpniowy wieczór siedziałam sama na ławeczce przed domem…
Można też zacząć od zaciekawiającego czytelnika sformułowania:
To był najpiękniejszy dzień w moim życiu… Był zwyczajny, wakacyjny ranek. Nic nie wskazywało na to, że za chwilę przeżyję przygodę życia…
W zwykły, ponury dzień na ulicy naszego miasta nagle pojawiła się dziwna postać. Był to…

NA TO ZWRÓĆ UWAGĘ!
We wstępie dobrze jest przedstawić czas i miejsce akcji, mogą pojawić się w nim już imiona bohaterów. Staramy się zaciekawić odbiorcę.

  1. Rozwinięcie

Uwaga, to tutaj przedstawiamy kolejne wydarzenia. W tej części wypracowania najwięcej się dzieje. Ukazujemy nagłe zwroty akcji. Do treści, oprócz wydarzeń, możemy wplatać też opisy postaci i ich przeżyć wewnętrznych, miejsc, przedmiotów i charakterystyki bohaterów oraz dialogi. W typowym opowiadaniu powinna jednak dominować wartka akcja.

Przydatne sformułowania:
Wtem…, nagle…, niespodziewanie…, w pewnej chwili…, po godzinie…, następnie…, później…, po chwili…, potem…, nie zdążyłam się nawet obejrzeć, a już…, w okamgnieniu…, nagle wyrósł przed nami… Włosy stanęły mi dęba… Poczułam, że po plecach spływają mi krople potu… Rozległ się trzask… Och, co to był za ból! Oj, jak ja się wtedy poczułam! 

Zwróć uwagę na określenia czasu, podkreślające duże tempo akcji i jej niespodziewane zwroty, frazeologizmy oddające przeżycia wewnętrzne bohaterów, wyrazy dźwiękonaśladowcze i wykrzykniki. Pamiętaj o czasownikach dynamizujących akcję (biegł, szedł, skoczył, rozbił, huknął), a także o określeniach miejsca akcji (na rogu stał, z lewej strony wyskoczył, w parku znajdował się) oraz czasownikach, przysłówkach i przymiotnikach uplastyczniających opisy (drzewa kwitły, zieleniły się liście, było ciepło, miała czerwoną sukienkę) − szczegóły uwiarygadniają twoją pracę.

  1. Zakończenie

Tu zamykamy akcję, podsumowujemy, oceniamy, ewentualnie otwieramy pole dla refleksji czytelnika.
Przydatne sformułowania:
Nigdy nie zapomnę tego dnia… Wiele razy wspominałem ten wieczór… W ten sposób poznałam swojego najlepszego przyjaciela… To był niezapomniany ranek… To były niezapomniane chwile, nigdy już nie przeżyłam podobnej przygody.
Możemy też zakończyć pytaniem:
Kto by przypuszczał, że w zwykłą, deszczową środę przeżyję coś podobnego? albo Czy jeszcze kiedyś przeżyję tak wielką przygodę?

Wykonaj ćwiczenie  – zeszyt ćw.str.98,ćw.5,

jeśli masz taką możliwość- wyślij do mnie zdjęcie swojej pracy mlazarowicz@spwierzbna.pl , jeśli nie –sprawdzę pracę po powrocie do szkoły.

Klasa 5,język polski

Temat : Martyna na dachu świata!

1.Wyszukaj podstawowe informacje o Martynie Wojciechowskiej. Zapisz  w zeszycie notatkę o podróżniczce (ok.7-10 zdań).

2.Wpisz do zeszytu nową wiadomość-„dziennik”-podręcznik str.303.

3.Przeczytaj tekst „Przesunąc  horyzont”-podr.str.302-303.,pisemnie do zeszytu wykonaj zadanie 3 i 5 str.304.Proszę przesłać pracę w mailu: mlazarowicz@spwierzbna.pl

 

Karolina Mazur

kmazur@spwierzbna.pl

Klasa VII

Temat: Strach i wyobraźnia –  „Zagłada domu Usherów” E.A. Poe.

  1. Przeczytaj tekstz podręcznika ze strony 214 – 216.
  2. Na podstawie tekstu napisz notatkę w zeszycie, w której:
    uwzględnisz, kto jest narratorem tekstu; opiszesz relacje, jakie łączyły Ushera i Lady Madeline; opiszesz zjawisko przyrodnicze, które towarzyszyło przedstawionym wydarzeniom, wskażesz punkt kulminacyjny całej historii.
  3. Napisz w punktach argumenty potwierdzające prawdziwość stwierdzenia, że w utworze świat materialny i duchowy są ze sobą powiązane.

Temat: Na skrzydłach wyobraźni – wiersz Leopolda Staffa „Prośba o skrzydła”.

  1. Wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych: pędzić jak na skrzydłach, dodać komuś skrzydeł, rozwinąć skrzydła, podciąć komuś skrzydła.
  2. Przeczytaj wiersz z podręcznika ze strony 217.
  3. Zastanów się, jakie wrażenia i skojarzenia wywołuje wiersz Leopolda Staffa? Jaką rolę
    w procesie twórczym poety odgrywa wyobraźnia twórcy?
  4. Napisz, o jakie skrzydła prosi podmiot liryczny i spróbuj wyjaśnić metaforyczny sens utworu, skupiając się na ostatniej strofie wiersza. (To jest Twoja interpretacja wiersza.)

Temat: Baśniowa wyobraźnia w „Dusiołku” Bolesława Leśmiana.

  1. Odpowiedz pisemnie na pytanie, dlaczego od wieków ludzie tak chętnie czytają baśnie? Argumenty wypisz od pauz.
  2. Przeczytaj z podręcznika „Dusiołka” ze strony 218-219.

Aby ułatwić Wam pracę zamieszczam krótką informację na temat Dusiołka:

„Dusiołek” stylizowany na ludową balladę o leśnym stworze, który czyha na przypadkowych podróżników, po to aby podczas snu „wydusić” z nich duszę.

  1. Napisz plan wydarzeń w postaci zdań na podstawie przeczytanego tekstu.
  2. Przerysuj do zeszytu tabelę ze str. 220 i uzupełnij ją.
  3. Jak wygląda Dusiołek – zacytuj fragmenty tekstu, a następnie stwórz jego portret
    w zeszycie.
  4. Co może symbolizować w utworze Dusiołek? Odpowiedz własnymi słowami.

Ponadto, proszę wybrać sobie jedną z lektur uzupełniających i ją czytać:

  • Dywizjon 303 – Arkady Fiedler
  • Krzyżacy – Henryk Sienkiewicz
  • Monte Cassino (fragmenty) – Melchior Wańkowicz
  • Oskar i pani Róża – Eric-Emmanuel Schmitt
  • Pamiętnik z powstania warszawskiego (fragmenty) – Miron Białoszewski
  • Pozłacana rybka – Barbara Kosmowska
  • Przekroczyć próg nadziei (fragmenty) – Jan Paweł II
  • Wspomnienia wojenne 22 IX 1939–5 IV 1945 (fragmenty) – Karolina Lanckorońska. Lub inne utwory literackie i teksty kultury wybrane przez nauczyciela, w tym wiersze poetów współczesnych i reportaże
  • Stary człowiek i morze – Ernest Hemingway
  • Stowarzyszenie Umarłych Poetów – Nancy H. Kleinbaum
  • Wybrana powieść kryminalna – Agatha Christie

Klasa VIII

TEMAT: Życiowe wybory.

  1. Przyjrzyj się dziełu malarskiemu w podręczniku na stronie 221.
  2. Wykonaj do niego zadanie 1, 3 i 4.
  3. Poszukaj przykładów street artuw Twoim otoczeniu lub w Internecie. Jakie wrażenia
    w Tobie wywołuje tego rodzaju sztuka? Napisz to.

Temat: Konflikt wartości na podstawie „Quo vadis” H. Sienkiewicza.

  1. Dla przypomnienia przeczytaj z podręcznika fragment powieści „Quo vadis”, który jest na stronie 224 – 227.
  2. W ramach propozycji Ministerstwa Edukacji Narodowej proszę obejrzeć film „Quo vadis”.
  3. Kiedy miłość staje się siłą destrukcyjną, niszczącą, a kiedy zmienia człowieka na lepsze, przynosi dobro? Napisz na ten temat wypracowanie. Swoje argumenty zilustruj przykładami
    z powieści Sienkiewicza i innych utworów chrześcijańskich.

Temat: Najczęstsze błędy językowe – lekcja powtórzeniowa.

Proszę przeczytać z podręcznika ze strony 295, 297 i 298 NOWĄ WIADOMOŚĆ i wykonać
w zeszycie ćwiczenia: 1, 2, 3, 6, 14.

Dla chętnych:

Ćwiczenia str. 65 zad. 1 – 10.

Ponadto:
1) należy rozwiązać jeden arkusz zadań egzaminacyjnych:https://arkusze.pl/egzamin-osmoklasisty-probny-jezyk-polski-2018/;
2) czytać lekturę uzupełniającą „Oskar i Pani Róża” Erica Emmanuel’a Schmitt’a.

 

 

Dominika Niemczycka

dniemczycka@spwierzbna.pl

Drodzy Rodzice, 
 
w zakładce znajdują się propozycje zajęć logopedycznych w postaci kart pracy, materiałów obrazkowych, kolorowanek i gier do wydruku. Proszę według własnych potrzeb wybierać zadania i proponować dzieciom w formie zabawy. Pliki są opisane, więc mam nadzieje że nie będzie problemu ze znalezieniem właściwych zadań. Życzę wytrwałości i pozdrawiam. 
 
Logopeda 
Dominika Niemczycka 
 

Marzena Paśkiewicz-Lubera

mpaskiewicz@spwierzbna.pl

Justyna Podolak

jpodolak@spwierzbna.pl

Klasa 1 – Edukacja matematyczna

  1. Zeszyt do kaligrafii matematycznej – zapisujemy liczby: 14, 15, 16, 17 oraz wykonujemy działania– str.24-25
  2. Przepisujemy do zeszytu z e. matematycznej z zeszytu kaligrafii działania typu: 10 +7, 17 – 7, 17-10 (robimy tak od liczby 14 do liczby 17).
  3. W zeszycie również można utworzyć zbiory 14, 15, 16, 17– elementowe14 krokusów, 15 fiołków, 16 stokrotek, 17 tulipanów).
  4. Wykonujemy zadania w zeszycie ćwiczeń „Elementarz odkrywców” str.29-31.

W razie jakichkolwiek pytań, problemów  chętnie pomogę i proszę o kontakt: jpodolak@spwierzbna.pl

Klasa 6 – Biologia

  1. Zapisujemy w zeszycie temat lekcji: Ryby – kręgowce środowisk wodnych.
  2. Czytamy tekst w podręczniku str. 83-86, zwróćcie uwagę na: środowisko życia ryb, zmiennocieplność u ryb, przystosowania ryb do życia w wodzie, rozmnażanie się i rozwój ryb, fotografie w podręczniku i opisy pod nimi.
  3. Jako notatkę z lekcji, napiszcie odpowiedź na pytanie 2 z podręcznika str.86 ( można wykonać rysunek ryby i go opisać, tak jak to jest w podr. str. 84).
  4. Proszę o uzupełnienie zeszytu ćwiczeń do tematu str.69-71, ćw.1-7.

W razie jakichkolwiek pytań, problemów chętnie pomogę i proszę o kontakt: jpodolak@spwierzbna.pl

Klasa 7 – Chemia

  1. Zapisujemy w zeszycie temat lekcji: Odczytywanie symboli i wzorów chemicznych.
  2. Zapisujemy pod tematem dwa przykłady:

     Przykład 1:  Na2SO4: 2 atomy sodu, 1 atom siarki, 4 atomy tlenu (1 cząsteczka związku chemicznego)                                                                     

Przykład 2:  2Na2SO4:  4atomy sodu, 2 atomy siarki, 8 atomów tlenu (dwie cząsteczki związku chemicznego)

Wykonujemy do zeszytu zadanie 1 str. 108 z podręcznika.

  1. Czytamy tekst w podręczniku str. 132 „Jak należy odczytywać symbole i wzory chemiczne?(Zaczęliśmy to omawiać na naszej ostatniej lekcji).

Na podstawie tekstu wykonujemy w zeszycie zadanie 1 i 2 z podręcznika str. 136.

W razie jakichkolwiek pytań, problemów chętnie pomogę i proszę o kontakt: jpodolak@spwierzbna.pl

 

ks. Piotr Przeszłowski

pprzeszlowski@spwierzbna.pl

RELIGIA( materiał do realizacji)

KLASA III

Temat: Stół łączy rodzinę                                                                                                                                           

 Proszę przeczytać  fragmenty Ewangelii z katechizmu str. 147 i dopasować je do poszczególnych obrazków.                                                                                                                                                                                                 

Wykonać zadania ze str 148-149                                                                                                                         

Powtórzyć uczynki miłosierdzia co do duszy i ciała.   Zadanie domowe ; pomodlić się za chorych

KLASA IV

Temat: Zmartwychwstanie Chrystusa moją mocą w życiu

Proszę przeczytać tekst z Katechizmu str. 133-135,                                                                                                           

Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy, Z Zapamiętaj proszę zrobić notatke. Zadanie domowe ; pomodlić się za chorych

KLASA V

Temat: Jezus głosi Dobrą Nowinę o królestwie Bożym

Proszę przeczytać tekst z Katechizmu str. 143-145,                                                                                                    

  Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy,  Z Zapamiętaj proszę zrobić notatke o Ewangelii Zadanie domowe ; pomodlić się za chorych

KLASA VI

Temat: Maryja w dziejach narodu polskiego

Proszę przeczytać tekst z katechizmu str. 145-147,                                                                                                   

Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy,  Z Zapamiętaj proszę zrobić notatkę  Zadanie domowe ; pomodlić się za chorych

KLASA VII

Temat : Powstanie Ewangelii

Proszę przeczytać tekst z katechizmu str. 102-104,                                                                                                        

Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy,  Z Zapamiętaj proszę zrobić notatkę  Zadanie domowe ; pomodlić się za chorych

KLASA VIII

Temat: Dzieło Soboru Trydenckiego

Proszę przeczytać tekst z katechizmu str. 113-115,                                                                                          

Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy,  Z Zapamiętaj proszę zrobić notatkę  Zadanie domowe ; pomodlić się za chorych

 

RELIGIA( materiał do realizacji)

KLASA III

Temat: Bóg naszym Ojcem                                                                                                                                         

Proszę przeczytać modlitwę Ojcze nasz. z katechizmu str. 240                                                                         

Proszę wykonać zadania ze str 154-156                                                                                                                        

Proszę powtórzyć sobie Symbol Apostolski

KLASA IV

Temat: Miłość za miłość- uczynki co do ciała                                                                                                   

Proszę przeczytać tekst z Katechizmu str. 139-141,                                                                                                          

Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy, z Zapamiętaj proszę zrobić notatke. Zadanie domowe ;  proszę nauczyć się na pamięć uczynki miłosierdzia co do ciała

KLASA V

Temat: Buduję królestwo Boże, przystępując do sakramentów świętych                                                                                      Proszę przeczytać tekst z Katechizmu str. 149-151, Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy,  z Zapamiętaj proszę zrobić notatkę o Sakramentach 

KLASA VI

Temat: Bóg, Honor, Ojczyzna                                                                                                                             

Proszę przeczytać tekst z katechizmu str. 157-159, Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy, z Zapamiętaj proszę zrobić notatkę Zadanie domowe ; pomódl się w intencji Ojczyzny

KLASA VII

Temat : Prześladowania chrześcijan                                                                                                                                   

Proszę przeczytać tekst z katechizmu str. 108-109, Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy,  z Zapamiętaj proszę zrobić notatkę 

KLASA VIII

Temat: Polska wobec reformacji

Proszę przeczytać tekst z katechizmu str. 119-121,

Na podstawie tekstu  proszę uzupełnić ćwiczenia  Karty pracy,  z Zapamiętaj proszę zrobić notatkę 

 

Elżbieta Siwoń

esiwon@spwierzbna.pl

MATEMATYKA

Klasa 2

Proszę napisać w zeszycie temat: Dzielenie w zakresie 30     oraz rozwiązania zadań z podręcznika str. 15-19 (w terminie do 3 kwietnia).

Klasa 5

Proszę napisać w zeszycie temat: Ułamki dziesiętne- sprawdzian  i rozwiązać sprawdziany w terminie do 1 kwietnia:

  1. Ułamki dziesiętne, kliknij i przejdź do strony
  2. Działania na ułamkach dziesiętnych, kliknij i przejdź do strony
  3. Ułamki dziesiętne, sprawdzian, kliknij i przejdź do strony

 

Klasa 7

Proszę napisać w zeszycie temat: Równania- powtórzenie, a następnie przeczytać ze zrozumieniem tekst matematyczny, obejrzeć filmiki i wykonać ćwiczenia ( termin do 3 kwietnia):

Równania – powtórzenie, kliknij i przejdź do strony

Klasa 8

Proszę napisać w zeszycie temat: Powtórzenie przed egzaminem, a następnie dokończyć analizę zadań z zestawów powtórkowych z matematyki ( strona CKE):

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Proszę dokończyć przygotowania z części teoretycznej Repetytorium Ósmoklasisty.

Termin do 30 marca.

Monika Sopel-Stęchły

msopel@spwierzbna.pl

Judyta Sosnowy

jsosnowy@spwierzbna.pl

Dbajmy o zdrowie i kondycję fizyczną w czasie przerwy od zajęć w szkole

  1. Starajmy się ćwiczyć w stroju sportowym
  2. Przed ćwiczeniami wietrzymy pomieszczenie.
  3. Możemy słuchać ulubionej muzyki.
  4. Ćwiczymy co najmniej 3 razy w tygodniu.

Nie zapominajmy o rozgrzewce (zobacz

W domu sprawdzą się tory przeszkód (zobacz) oraz zabawy z kolorowymi kółkami (zobacz

Ulubione ćwiczenia znajdują się również tu (zobacz

Pamiętajmy o zdrowym odżywianiu.

Pozdrawiam wszystkich uczniów Judyta Sosnowy

Agata Sroka

asroka@spwierzbna.pl

Drodzy Rodzice, witam Was bardzo serdecznie. Proszę zaglądać na stronę udostępnię tutaj propozycje materiałów i wskazówki do pracy z dziećmi, które wynikać będą z tematyki tygodnia/dnia. Pamiętajcie jednak, że są to tylko propozycje i sami zdecydujecie o ilości materiału, który przerobicie z dziećmi danego dnia. Nie zapominajcie, że dla Waszych dzieci najważniejsza jest zabawa.Życzę Wam i dzieciaczkom zdrowia i radosnej zabawy. Dodatkowe materiały również na naszej grupie wewnętrznej gdzie serdecznie  zapraszam. 

Pozdrawiam Agata Sroka

Katarzyna Stepaniak

kstepaniak@spwierzbna.pl

 Język angielski

Przed nami kolejny tydzień pracy w domu! Proszę wszystkich o korzystanie z ćwiczeń zamieszczonych na stronie gov.pl/zdalnelekcje oraz wykonywać kolejne ćwiczenia z podręczników i zeszytów ćwiczeń!

klasa 1 Podręcznik +ćwiczenia Lessons 36, 37

  • Wyrażamy i rozpoznajemy emocje: happy, sad, angry, hungry
  • Potrafię odpowiedzieć na pytanie: Are you happy? (Czy jesteś szczęśliwy?)
  • Ćwiczę przymiotniki happy, sad, angry, hungry, poznaję nowe: fat, nice, cold, hot.
  • Nauczę się odmieniać czasownik „być” przez osoby:

I am – ja jestem

You are – ty jesteś

He is – on jest

She is – ona jest

It is – to jest

We are – my jesteśmy

You are – wy jesteście

They are – oni są

  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 1 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 2 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 28,

  • ćwiczymy wyliczanki – rymowanki,
  • poznajemy nazwy miesięcy,
  • potrafię powiedzieć kiedy są moje urodziny: My birthday is in ……………………
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 2 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 3 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 26

  • poznajemy nazwy różnych kolekcji 
  • potrafię sformułować wypowiedź o swojej kolekcji,
  • potrafię zapytać o kolekcję kolegi/koleżanki,
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 3 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 4 

  • powtórz słownictwo, struktury gramatyczne, zwroty poznane w rozdziale 6: podręcznik s. 78 – 79, sprawdź swoją wiedzę: ćwiczenia s. 76-77,
  • przeczytaj tekst o Wrocławiu i wykonaj ćwiczenia do tekstu podręcznik s. 110 -111,
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 4 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 6 

  • Jak będziemy żyli w przyszłości? – czytanie tekstu, odpowiedzi na pytania, ćwiczenia s. 60 – 61. 
  • Przeczytaj tekst i wykonaj ćwiczenia w podręczniku (s. 86 – 87) oraz w zeszycie ćwiczeń (s. 92)
  • Zastanów się nad własnym wynalazkiem, wykonaj projekt i opisz go, przygotuj plakat. Plakaty przyniesiecie gdy wrócimy już do szkoły! 
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 6 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 7 

  • Przeczytaj tekst i wykonaj ćwiczenia A Ghost of Niedzica podręcznik s. 89 – 91, ćwiczenia s. 68 – 69.
  • Zapamiętaj nazwy miejsc w mieście  – wykonaj ćwiczenia z podręcznika s. 92 – 93, oraz zeszytu ćwiczeń s. 69 – 70.
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 7 rozwiązujcie je na bieżąco!!

 

Przed nami kolejny tydzień pracy w domu! Proszę wszystkich o korzystanie z ćwiczeń zamieszczonych na stronie gov.pl/zdalnelekcje oraz wykonywać kolejne ćwiczenia z podręczników i zeszytów ćwiczeń!

klasa 1

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 38

  • W tym tygodniu utrwalamy słówka i zwroty, których uczyliście się czyli przymiotniki określające emocje: happy (szczęśliwy), sad (smutny), angry (zły, zdenerwowany), hungry (głodny) oraz pozostałe: fat (gruby), nice (miły, ładny), cold (zmarznięty), hot (gorący).
  • Poćwiczcie odpowiedzi na pytanie: np.  Are you happy? (Czy jesteś szczęśliwy?)
  • Nauczcie się udzielania rad np. Put on a sweater (załóż sweter), Have a … (zjedz coś, napij się), Relax (rozluźnij się), Sing a song (zaśpiewaj piosenkę), Stop it (przestań), Give me a break (daj mi spokój).
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 1 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 2 

Podręcznik +ćwiczenia Lesson 29,

  • powtórzcie nazwy wyliczanek – rymowanek,
  • poćwiczcie nazwy miesięcy,
  • wpiszcie do zeszytu i nauczcie się przymiotników: big – duży, small – mały, tall – wysoki, busy – zapracowany, funny – zabawny, happy – szczęśliwy, sad – smutny, nice – miły, ładny.
  • posłuchajcie nagrania do lekcji i wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń, jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 2 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 3

 Podręcznik +ćwiczenia Lesson 27

  • powtórzcie  nazwy różnych kolekcji (wpiszcie je do zeszytu, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście) oraz wypowiedź o swojej kolekcji,
  • nauczcie się opowiadać o swoich zainteresowaniach I’m interested in…..- interesuję się,  (computers – komputerami, athletics – lekkoatletyką, wild animals – dzikimi zwierzętami, pop music – muzyką pop, books about space – książkami o kosmosie, racing cars – samochodami wyścigowymi, art – sztuką, good films – dobrymi filmami, famous actors – sławnymi aktorami) oraz o tym co lubicie robić I like ………- lubię: (playing computer games – grać w gry komputerowe, running and jumping – biegać i skakać, watching them in the zoo – oglądać ich w zoo, reading about stars – czytać o gwiazdach, collecting pictures of them – zbierać obrazki z nimi, drawing and painting – rysować i malować, watching television – oglądać telewizję, collecting their photographs – zbierac ich zdjęcia)
  • jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 3 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 4 

  • • jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń, które wykonaliście w ubiegłym tygodniu i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl
  • w tym tygodniu zaczniemy nowy rozdział: Do zeszytu wpiszcie temat: Niezwykła podróż: uwielbiam piłkę nożną. Przeczytaj komiks – podręcznik s. 84, odpowiedz w zeszycie na pytania ćw. 2, wpisz do zeszytu i naucz się nazw dyscyplin sportowych s. 85, wykonaj ćwiczenie 5 (użycie czasownika play, go). Wykonaj ćwiczenia 2 i 3 s. 82 (zeszyt ćwiczeń),
  • zdjęcie s.82 z zeszytu ćwiczeń wyślijcie jako załącznik,
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 4 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 6 

  • • jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń oraz plakatu i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl
  • Do zeszytu wpiszcie temat: Powtórzenie materiału z rozdziału 6. 
  • Wykonajcie ćwiczenia z podręcznika s. 82, 83 (zadania ze słuchania na docwiczenia.pl lub pomińcie kto nie ma możliwości słuchania), odpowiedzi wpiszcie do zeszytu, za zadanie 5 będzie dodatkowy plus (zdjęcie wyślijcie w załączniku).
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczenia1, 2, 3, 4, 5 i 6 s. 62, 63 (zdjęcie wyślijcie w załączniku)
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 6 rozwiązujcie je na bieżąco!!

klasa 7 

  • • jeżeli macie taką możliwość to zróbcie zdjęcie ćwiczeń, które zrobiliście w zeszycie ćwiczeń i wyślijcie jako załącznik na adres: kstepaniak@spwierzbna.pl
  • • Wpisz do zeszytu temat: Zaimki wskazujące i przedimki.
  • Przypomnij sobie i przećwicz użycie zaimków wskazujących this – that (jedna rzecz blisko, jedna rzecz dalej), these – those (kilka rzeczy blisko, kilka rzeczy dalej): podręcznik s. 94, ćwiczenia s. 71 (ćwiczenia A, B).
  • Przypomnij sobie zasady i przećwicz użycie przedimków nieokreślonych: a/an i określonego: the. Wykonaj ćwiczenia J, K z podręcznika s. 95.
  • Wykonaj ćwiczenie C s. 71 oraz D, E s.72 (zeszyt ćwiczeń).
  • Zdjęcie wypełnionych stron wyślijcie jako załącznik.
  • na platformie gov.pl/zdalnelekcje znajdziecie ciekawe ćwiczenia do klasy 7 rozwiązujcie je na bieżąco!!

Jacek Szczupak

jszczupak@spwierzbna.pl

Klasa I (zobacz)

Klasa II (zobacz)

Klasa III (zobacz)

Klasa IV (zobacz)

Klasa V (zobacz)

Klasa VI (zobacz)

Klasa VII (zobacz)

Klasa VIII (zobacz)

Proszę o zapoznanie się z wyżej wymienionymi materiałami, w przypadku pytań proszę o kontakt e-mail lub messenger, pozdrawiam serdecznie! 

Renata Szlachta

rszlachta@spwierzbna.pl

Technika klasa IV

Temat: To takie proste! – makieta skrzyżowania.

Na podstawie podręcznika strona 58 i 59 oraz własnych pomysłów wykonaj z dostępnych materiałów (które posiadasz w domu, np. pudełka po zapałkach, stare gazety, pudełka z czekoladek , itp.) wykonaj makietę skrzyżowania.

Technika klasa V

Temat: Powtórzenie wiadomości o materiałach.

Na kartce z bloku technicznego wykonaj projekt kombinezonu ochronnego dla osób, które mają kontakt z ludźmi zakażonymi  koronawirusem. Na drugiej stronie kartki wypisz wszystkie rodzaje materiałów i ich charakterystyczne cechy, które mogą być użyte do wykonania takiego „stroju”.

Technika klasa VI

Temat: Rzuty prostokątne.

Powtórzenie z klasy V.

Rodzaje linii rysunkowych:

Linia gruba ciągła – zastosowanie: widoczne zarysy przedmiotów, ramki i tabelki.

Linia cienka ciągła – zastosowanie: kreskowania przekrojów, linie wymiarowe i pomocnicze wymiarowe.

Linia cienka punktowa – zastosowanie: osie symetrii.

 

Wiadomości do zapamiętania:

Rzutem prostokątnymnazywamy odwzorowanie elementu geometrycznego na płaszczyźnie.

Płaszczyznę na której rzutujemy nazywamy rzutnią.

Podstawowe kierunkirzutowaniato:

I .Rzut z przodu – nazywany rzutem głównym.

  1. Rzut z góry,

III. Rzut z boku od lewej strony.

 

Obejrzyj film i na jego podstawie wykonaj rzut na kartce z bloku technicznego.

https://www.youtube.com/watch?v=76DqoO9wLvU

Zadanie domowe:

Narysuj rzut prostokątny pudełka z zapałek o dowolnych wymiarach.

Pozdrawiam wszystkich uczniów Renata Szlachta

Angelika Tomaszek

atomaszek@spwierzbna.pl

Plastyka

Klasa IV

Temat: Tworzę przez cały rok.

Zadanie plastyczne:

Wykonaj pracę plastyczną (format A4) techniką akwarelową lub plakatową  „Pisanka”.

 

Klasa V

Temat: Tworzę przez cały rok.

Zadanie plastyczne:

Wykonaj dekorację na Wielkanoc – papieroplastyka.

Przykładowe linki:

https://pl.pinterest.com/

http://manualni.pl/jak-ozdobic-dom-i-okna-na-wielkanoc/

https://www.youtube.com/watch?v=MEaDx5xX9jY

 

Klasa VI

Temat: Grafika.

Wyjaśnij pojęcia:

  1. Grafika użytkowa- ………
  2. Liternictwo- ……

Krótką notatkę zapisz w zeszycie.

Klasa VII

Temat:. Źródła współczesności.

Zadanie domowe:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat Centrum Pompidou w  Paryżu i  Muzeum Sztuki w  Łodzi. Odwiedź strony internetowe tych instytucji:

i obejrzyj udostępnione tam kolekcje dzieł.

 

Plastyka 30.03-03.04.2020

Wszystkie prace plastyczne, notatki wykonuj na bieżąco. Zdjęcia gotowych prac plastycznych zadań itp. Wyślij na maila do oceny.

Klasa IV

Temat: Techniki malarskie a sztuka antyczna.

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku dotyczący tematu lekcji. Zwróć szczególną uwagę na pojęcia: fresk, mozaika, malarstwo wazowe.

Zadanie plastyczne:

Wykonaj – NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI- pracę plastyczną (format A4), dotycząca malarstwa wazowego. W tym celu zapoznaj się z krótkim filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=yc60lUBo8qs

Potrzebne materiały:

baza: waza wycięta z bloku technicznego lub rysunkowego (czarna kartka),  w razie braku pomalować na czarno farbą plakatową

rysunek: farba lub kredka czerwona.

Stwórz własny wzór na wazie lub zainspiruj się poniższymi linkami

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/stara-rzymska-waza

https://redro.pl/obraz-zestaw-wazy-greckiej-szablony,449036

https://pl.dreamstime.com/wazowy-staro-ytnego-grka-garncarstwo-amfora-i-greece-greccy-antyczni-puchary-wazy-z-wzorami-r-wnie-zwr-ci-corel-ilustracji-wektora-image150613710

 

Klasa V

Temat: Kompozycja w pracach plastycznych- c.d.

Zadanie plastyczne:

Wykonaj – NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI- pracę plastyczną „Portret Wiosny”.

Połącz dwie techniki:

– papieroplastykę+ farby lub

– papieroplastykę+ kredki

Z papieroplastyki mają być wykonane dowolne kwiaty i liście.  Dla ułatwienie przykładowy filmik z instrukcją:

http://lubietworzyc.blogspot.com/2019/03/portret-pani-wiosny-praca-plastyczna.html

Klasa VI

Temat: Liternictwo –c.d.

  1. Zapoznaj się ze sztuką pisania:

http://dawnepismo.ank.gov.pl/pl/pismo-w-przeszlosci/sztuka-pisania

 

Zadanie plastyczne:

Wykonaj do wyboru:

Inicjał- wyróżnienie (większym rozmiarem lub dekoracją) pierwszej litery fragmentu tekstu,

Miniaturę-wykonywana ręcznie ilustracja w tekście, w literze.

Pomocne linki:

https://culture.pl/pl/artykul/piekne-pisanie-zaczyna-sie-od-srodka-wideo– film

https://www.redbubble.com/people/wiccked/works/7811809-d-an-illuminated-letter

https://pl.pinterest.com/pin/367184175840300937/

https://www.istockphoto.com/pl/wektor/%C5%9Bredniowieczny-o%C5%9Bwietlony-litery-gm164170330-23456835

https://pl.pinterest.com/pin/462393086711412385/

http://kreatywniejemy.blogspot.com/2016/03/liternictwo-w-przestrzeni-graficznej.html

 

Klasa VII

Temat: Land-art.

 

  1. Obejrzyj film prezentujący omawiany rodzaj sztuki: http://landart.lubelskie.pl/landart_video/4-land-art-festiwal/
  2. Napisz w zeszycie pod tematemlekcji co oznacza pojęcie land-art, podaj przykłady tej sztuki z Polski i ze świata.

 

 

 

 

Dawid Warański

dwaranski@spwierzbna.pl

Historia

Klasa IV

  1. Zapoznaj się z tematem „Józef Piłsudski i niepodległa Polska”(str.112-116). Następnie w zeszycie rozwiń punkty:
  2. Piłsudski podczas I wojny światowej.
  3. Polska odzyskuje niepodległość.
  4. Walka o granice odrodzonej Polski.
  5. Wyjaśnij, jakie było znaczenie Bitwy Warszawskiej dla losów odrodzonej Polski ?
  6. W ramach utrwalenia wiadomości, uzupełnij zeszyt ćwiczeń o lekcję o takim samym tytule.
  7. Notatkę oraz ćwiczenia proszę przesłać w formie zdjęcia na adres: dwaranski@spwierzbna.pl

 

Klasa V

 

  1. Zapoznaj się z tematem „Zanim powstała Polska” (str.160-164). Następnie w zeszycie rozwiń punkty:
  2. Pradzieje ziem polskich.
  3. Przybycie Słowian do Europy.
  4. Wierzenia Słowian.
  5. Pierwsze państwa słowiańskie i Węgrzy.
  6. Słowianie na ziemiach polskich.
  7. Wykonaj ćwiczenia 3,4 (str. 164).
  8. Notatkę oraz ćwiczenia proszę przesłać w formie zdjęcia na adres: dwaranski@spwierzbna.pl

 

Klasa VI

 

  1. Zapoznaj się z tematem „Rzeczpospolita pod rządami Wettinów”(str.152-157). Następnie w zeszycie rozwiń punkty:
  2. Początki panowania Augusta II Mocnego.
  3. Początek ingerencji Rosji w sprawy Polski.
  4. Podwójna elekcja.
  5. Rządy Augusta III.
  6. Projekty reform Rzeczpospolitej.
  7. Rozwój oświaty za panowania Wettinów.
  8. Wykonaj ćwiczenia 3,4 (str.157).
  9. Notatkę oraz ćwiczenia proszę przesłać w formie zdjęcia na adres: dwaranski@spwierzbna.pl

Klasa VII

 

  1. Zapoznaj się z tematem „I wojna światowa na ziemiach polskich” (str.170-174). Następnie w zeszycie rozwiń punkty:
  2. Walki na froncie wschodnim.
  3. U boku państw centralnych.
  4. Formacje polskie u boku Rosji.
  5. Polska Organizacja Wojskowa.
  6. Wojsko polskie we Francji.
  7. Wykonaj ćwiczenie 3 (str. 174).
  8. Notatkę oraz ćwiczenia proszę przesłać w formie zdjęcia na adres: dwaranski@spwierzbna.pl

 

 

Klasa VIII

 

  1. Zapoznaj się z tematem „Początki opozycji demokratycznej w Polsce” (str.202-206). Następnie w zeszycie rozwiń punkty:
  2. Czerwiec 1976 roku.
  3. Powstanie i rozwój opozycji.
  4. Papież w Polsce.
  5. Wykonaj ćwiczenia 3,4 (str.206).
  6. Notatkę oraz ćwiczenia proszę przesłać w formie zdjęcia na adres: dwaranski@spwierzbna.pl

 

 

WOS

 

Klasa VIII

  1. Zapoznaj się z tematem „Organizacje międzynarodowe” (str.168-173). Następnie w zeszycie rozwiń punkty:
  2. Polityka zagraniczna.
  3. Organizacje międzynarodowe.
  4. Organizacja Narodów Zjednoczonych.
  5. Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego.
  6. Polska w ONZ i NATO.
  7. Wykonaj ćwiczenia 1,2,5 (str.172-173).
  8. Notatkę oraz ćwiczenia proszę przesłać w formie zdjęcia na adres: dwaranski@spwierzbna.pl

 

Wojciech Wołowiec

wwolowiec@spwierzbna.pl

MUZYKA 27.03.2020

 

Klasa IV

 

Temat lekcji: Ludowa zabawa.

 

Proszę się zapoznać z lekcją z podręcznika ze stron: 87 – 91.

 

  1. Wyjaśnij pojęcie i zapisz w zeszycie czym jest folklor.
  2. Wypisz polskie tańce narodowe. ( jest ich pięć)
  3. Zaśpiewaj piosenkę pt.: ,,Uciekła mi przepióreczka” ze str. 87.

    O to link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=-DqCY-Ha0Q8

Klasa V

Temat lekcji: Na ludową nutę.

Proszę się zapoznać z lekcją z podręcznika ze stron: 105 – 110

  1. Wypisz w zeszycie charakterystyczne cechy krakowiaka (str. 106)
  2. Zapoznaj się z instrumentami ludowymi (str. 108 – 109)
  3. Zaśpiewaj piosenki pt.: ,, Hej, na krakowskim rynku” oraz ,,Krakowiaczek jeden”.

O to linki do piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=YedDkoTUx9w– 1 i 3 zwrotka

https://www.youtube.com/watch?v=HKiHrGivkqY– 4 zwrotka troszkę się różni

Klasa V

Temat lekcji: Muzyczne widowiska.

Proszę się zapoznać z lekcją z podręcznika ze stron:104 – 111

  1. Wyjaśnij i zapisz w zeszycie pojęcia: operetka, musical i rewia
  2. Zapoznaj się z najbardziej znanymi przedstawicielami i dziełami tych trzech wyżej wymienionych form. ( str. 106 – 111)
  3. Zaśpiewaj piosenkę pt.: ,,Śpiewam i tańczę” – będzie ona na ocenę po powrocie do szk.

   O to link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=YZyZIWxVr8o

     Posłuchaj:

J.Offenbach – ,,Kankan” z operetki ,,Orfeusz w piekle”

https://www.youtube.com/watch?v=MPNQFGfFmXY

  1. Stokłosa – ,,Wieża Babel” z musicalu ,,Metro”

Klasa VII

Temat lekcji: Twórczość Fryderyka Chopina.

Proszę się zapoznać z lekcją z podręcznika ze stron:105 – 113

  1. Wypisz w zeszycie formy muzycznew twórczości F. Chopina (106 – 107)
  2. Zapoznaj się z najważniejszymi informacjami o życiu kompozytora.
  3. Wysłuchaj podanych poniżej dzieł Chopina:

    – Walc a –mol      – https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk

    – Mazurek C – durhttps://www.youtube.com/watch?v=9PsvnTtcAt8

    – Etiuda rewolucyjna c-moll – https://www.youtube.com/watch?v=cQnC3qqO93w

Wszystkie tematy i notatki sprawdzę na ocenę po powrocie do szkoły !

Życzę powodzenia i do dzieła 

Agnieszka Zagórska

azagorska@spwierzbna.pl